אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית?

מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית?

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 463 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



אי ביצוע בדק בית או רשלנות בבחירת הגוף המבצע את הביקורת עלולה לעלות לקונה הפוטנציאלי ביוקר, מפגעים שעלולים להתגלות רק לאחר הקניה עלולים לעלות המון כסף ולפעמים גם להיות בלתי הפיכים. 

הליקויים במהלך ביקורת מבנים

במהלך ביקורת מבנים עלולים להתגלות מפגעים וליקויים הבאים במבנה: נזילות ורטיבות, סדקים, חוסר התאמה של חלקים אחד אל השני במידותיהם, ליקויים אקוסטיים, תרמיים ומפגעי בידוד, מפגעים במערכת המבנה כגון אוורור או הספקת מים וביוב, ליקויים בחלקי המבנה הפנימיים – חלונות ודלתות, חוסר עמידת הממ"ד בתקנים, בעיות למיניהן במדרגות חיצוניות ופנימיות וכן במעקים ועוד.

חוץ מאשר גילוי הליקויים והמפגעים, ביקורת מבנים עשויה להציג את המצב הפיזי של המבנה, את איכות התכנון שלו, איכות חומרי הבניה, תנאי הסביבה, תנאי שירות והאחזקה. ביקורת מבנים מעניקה לקונה הפוטנציאלי ביטחון בנכונות ההחלטה שלו לגבי הקניה, היא מאפשרת לו לקבל אינפורמציה על המבנה שאינה גלויה לעין של אדם מן השורה, לבצע את השיקולים שלו בהתאם ליתרונות וחסרונות של הנכס. בנוסף לכף יש לבדק עוד בית ערך מוסף – הוא מאפשר לקונה הפוטנציאלי לחשוב על פתרונות לתיקון  הליקויים שהתגלו במבנה במהלך הבדיקה וכן לחשוב על פתרונות למניעתם של ליקויי בניה שאותם יש אפשרות לחזות. הרוכש מקבל מודעות טובה יותר על המצב הפיזי של המבנה ומסוגל לבצע הערכה מוצלחת יותר של שווי הנכס. אגב, ככל שהמבנה ישן יותר, כך גוברת החשיבות של ביקורת מבנים בו.

למה חשוב לבחור במהנדס בניין מוסמך ומקצועי

את ביקורת מבנים כדאי שיערוך מהנדס בניין מומחה ומוסמך שיש לו ניסיון וותק בתחום ולא רק בתחום הביקורת אלא גם בתחום הבניה ובתחום תכנון הבניה. מהנדס בניין מקצועי אמור להכיר את שיטת הבנייה במבנה הספציפי שבו תתבצע הבדיקה, והרי שהבדיקה עצמה אינה פולשנית אלה מתבצעת על ידי התבוננות בלבד בנכס המוערך, אם כי התבוננות מעמיקה ביותר.

חברת הנותנת שרותי בדק בית, המטרה של בדק בית היא למנוע הפתעות לא נעימות ולקבל את המידע המהימן ביותר של הבית החדש, לשם כך יש לפנות לשרותיה של חברת בדק בית של הנכס ולתת תמונת מצב מלאה על דירה או הבית אותו מבקשים לרכוש, הרוכש יוכל להיות בטוח, שקט ורגוע יותר כשהוא מבצע את אחת הרכישות החשובות ביותר של החיים.

הבעיה הבסיסית העומדת מאחורי הצורך בשירות חברת בדק בית היא שמי שמנסה למכור דירה מעוניין שיקנו אותה, ומידע שלילי אודות הנכס יכול לסכן את העסקה, רק גורם אובייקטיבי יכול לבצע איסוף מידע מלא, ולאפשר קבלת החלטות שקולה.

מה כולל שירות בדק בית

שרותי חברת בדק בית כוללת בדיקת בתים ודירות, בדיקת רכוש משותף אם יש, בדיקות למבני ציבור ותעשיה, עבודות שיפוץ ותוספת בניה, בדיקת דירה יד שנייה לפני רכישה, הערכת נזקים שנגרמו למבנים עקב ליקויי בניה, נזילות סדקים, ריצוף, הערכת נזקים שנגרמו עקב מפגעי טבע לרבות שריפה, רעידת אדמה , הצפות.

מתן חוות דעת הנדסיות לבית משפט, עורך דין ליקוי בניה, מתן חוות דעת שמאי מקרקעין, פיקוח הנדסי על ידי מהנדס בנין, בדיקות קרינה, בדיקה אקוסטיקה וליווי משפטי עד הסדר סופי. המקום אליו עומדים לעבור חשוב לאיכות החיים. שכנים טובים יהיה מהנה וטוב, שכנים בעייתיים לסיוט מתמשך.

חברת בדק בית תוכל לבדוק את סוג האוכלוסייה הגרה במקום, את ועד הבית ותפקודו, אם גביית מסי הועד מתקיימת כסדרה, אם יש סכסוכים בין השכנים, אם האוכלוסייה בבניין היא איכותי, אם יש דירות שכורות עם אוכלוסיה מתחלפת, אם יש חנויות ועסקים במבנה והאם האוכלוסייה צעירה או מבוגרת, אם יש בבניין בעלי חיים מרעישים ומלכלכים ואם יש באזור מוקד צחנה או מפעל מרעיש, אילו מוסדות חינוך יש בסביבת המגורים ומהי רמתם ולאיזה בתי ספר מופנים הילדים. מה מצב התנועה, האם ניתן להגיע בקלות אל הבית והאם יש באזור תנועה רבה שעלולה לסכן או לגרום רעש, מהי רמת הפשיעה באזור, האם יש באזור מרכזי קניות טובים והאם יש באזור מרכז קהילתי ומרכזי תרבות.

 

 


אודות מחבר המאמר:

אולי יעניין אותך - מהם ליקויי בניה וכיצד מטפלים בהם



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית? תגובות למאמר מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: מי צריך ביקורת מבנים וגם בדק בית?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.