אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » בריאות ורפואה » טיפים למניעת כאבי גב

טיפים למניעת כאבי גב

מחבר המאמר: DrGav
פורסם בקטגוריה: בריאות ורפואה
המאמר נקרא 502 פעמים
תאריך פרסום: 24.07.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


כמו בכל בעיה, כך גם עם כאבי גב, הדרך הכי טובה לפתרון היא מניעה. להלן טיפים כיצד תוכלו למנוע כאבי גב.

הרם בבטיחות.

הרמה בטוחה כוללת שימוש ברגליים על מנת לחסוך את המאמץ מהגב. כופפו את הברכיים, כווצו את שרירי הבטן, ושמורו על החפץ המורם קרוב לגופכם.

המעט והמנע מתנועות עוות.

השימוש בתונועת עיוות (עיקום הגב) צריך להיות מנותר בקפידות, וכאמור יש להפחית אותו ככל הניתן. כאשר מרימים חפצים כבדים יש להימנע כלל מתנועות מסוג זה. שימו לב לסימנים מקדימים מהגב שלכם  (כאב, מתיחות) כאשר אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית ופעלו לפיהם.

שתה הרבה מים

גוף האדם מורכב מכ-70% מים, שתית כמות מספקת של מים שומרת עלינו משוחררים במקום תפוסים. כמו כן כמות המים שאתם שותים משפיעה על רמת יכולת ספיגת הזעזועים של הגב שלכם על ידי שמירה על גודל הדיסקים שבו. מים חשובים לכל התפקודים של הגוף ולכן כדאי לשמור עליהם באספקה גבוהה, שתו 6-8 כוסות של 200ml ביום.

נסו לנהל אורך חיים אקטיבי וחזקו את השרירים

התעמלות ופעילות שומרים על השרירים ועל עמוד השידרה חזקים. השרירים שהכי חשוב לאמן על מנת להימנע מכאבי גב הם שרירי הבטן. שלבו מתיחות לתוך האימונים שלכם על מנת למנוע התפסות של השרירים שגורמת לכאב.

שמרו על משקל בריא

שמירה על משקל בריא היא באופן כללי דרך מצויינת להשמרות מבעיות בריאותיות. לטובת עמוד השדרה שלכם שמירה על משקל בריא מונעת עומס מהדיסקים בגב ומונעת אנורמליות ביציבה.

מצאו את תנוחת השינה הטובה ביותר בשבילכם.

מציאת תנוחת שינה נוחה בשבילכם יכולה למנוע הפעלת לחץ מיותר על הגב והצוואר. דעות הרופאים חלוקות בנושא תנוחת השינה האידיאלית לכן תנחו את גופכם על פי רמת הנוחות שלכם.

התחממו

לאלו שמתאמנים, וכמובן שכדאי לכולם להצטרף, חימום הגוף לפני האימון הוא הכרח. חימום הוא פעילות ארובית קלה במשך 5-10 דקות לפני האימון. מטרת החימום היא לגרום לעליית המאמץ הנדרש מהשרירים שלכם להיות מדורגת, דבר המונע פציעות.

התקררו

השלב שאחרי העישון חייב לכלול מתיחות, מיד לאחר האימון השרירים שלכם עדיין חמים ויענו בצורה טובה יותר למתיחות. מתחיות מורידות את המתחיות בשרירים, דבר המונע כאבי גב כמו גם מחזיר את הגוף ליישור מיטבי ומוריד מתיחות במפרקים.

אל תשבו לתקופות ארוכות מידי

אם יוצא לכם לשבת למשך זמן ארוך הכריחו את עצמכם לקום וללכת מעט, ישיבה ממושכת מעמיסה את הגב ויכולה לגרום לבעיות דיסק. ישבה ממושכת מול המחשב יכולה גם לגרום לבעיות יציבה.

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כריות שינה, כורסאות טלויזיה , מזרונים ועוד



אודות מחבר המאמר:

 

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מושבים אורטופדיים, כסאות, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסוי,  כריות שינה, מזרונים, מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר טיפים למניעת כאבי גב תגובות למאמר טיפים למניעת כאבי גב

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר טיפים למניעת כאבי גב. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה

מדוע עושים ביטוח בריאות במגדל
בדיקות קרינה – העולם שלנו
ניתוח לייזר בעיניים - כמה עובדות חשובות
מניעה ריפוי והחלמה מסרטן במזונות על זה לא חלום
מהן צלקות אקנה?
פציעות ברך והדרכים לטיפול בהן
סיליקון בשפתיים במחיר טוב
הסרת נקודות חן ללא כאב
לימודי תזונה לכל אחת
כיצד בוחרים מזרנים לילדים
חשוב לחסוך
הכל על השתלים שלכן
הכל על שיניים בריאות
הכל על טיפול שיניים
מהי מחלת חניכיים?

הנך נמצא כאן: טיפים למניעת כאבי גב.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.