אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בריאות ורפואה » שלבי השינה

שלבי השינה

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בריאות ורפואה
המאמר נקרא 1023 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



ישנם חמישה שלבי שינה, 1 עד 4 שהם שלבי NREM (Non REM) ושלב ה-REM (Rapid Eye Movement). בדרך כלל כאשר ישנים עוברים דרך כל השלבים בדרך לשינת REM, ואז המחזור הזה מתחיל שוב מהשלב הראשון. כל מחזור שינה כזה אורך בין 90 ל110 דקות. המוח מתנהג בצורה שונה בכל אחד מהשלבים האלה, בחלקם יתכן והגוף שלכם יזוז ובאחרים הגפיים שלכם יהיו חסרות תנועה.

שלב 1:

השלב הראשון בשינה הוא שלב השינה הקלה, אתם חווים הסחפות פנימה והחוצה משינה וניתן בקלות להעיר אתכם. תנועת העיניים והגוף שלכם מאיטה. יתכן ותחוו תנועות חדות ופתאומיות של הרגליים או שרירים אחרים. תנועות אלה נגרמות עקב גירוי ספונטני של האזור המוטורי של המוח.

שלב 2:

כמחצית מזמן השינה אנו מבלים בשלב זה, במהלכו תנועת העיניים נפסקת וגלי המוח (מדידת רמת הפעילות במוח) מאיטים. ישנם גם פריצות קצרות של פעילות מוחית מוגברת הידועים גם כ-כישורי שינה.

שלב 3:

השלב השלישי הוא השלב הראשון של שינה עמוקה. גלי המוח עם תערובת של גלי דלתא איטיים, וגלים מהירים יותר. במהלך שלב זה של השינה יכול להיות קשה מאוד להעיר מישהו. אם אתם מתעוררים במהלך שלב זה יתכן ותרגישו חלשים ומבולבלים למספר דקות.

שלב 4:

השלב הרביעי הוא השלב השני בו אנו בשינה עמוקה. שלב זה מאופיין בכך שהמוח יוצר גלי דלתא איטיים כמעט באופן בלעדי. כמו בשלב השלישי גם פה יהיה קשה להעיר מישהו משנתו. שני השלבים האלה הכרחים להרגשה רעננה בבוקר, אם שלבים אלו יהיו קצרים מידי תרגישו שהשינה לא היתה מספקת.

שלב שינת REM או ריצוד עיניים מהיר (תנועת עיניים מהירה):

שלב שינת REM הוא השלב בו חלימה מתרחשת. כאשר נכנסים לשינת ריצוד עיניים מהיר הנשימה נעשית מהירה שיטחית ולא סדירה. העיניים שלכם יזוזו במהרה אך הגוף שלכם נהיה ניח. מתרחשת עלייה בקצב הלב ובלחץ הדם. במבוגרים כחמישית מזמן השינה הוא זמן שינת רע"מ ומעט יותר עבור ילדים. שלב שינה זה שכאמור הוא השלב בו חולמים מתחיל כ70 עד 90 דקות מהרגע שנרדמים. במחזורי השינה הראשונים שלב זה של שינת רע"מ קצר. לקראת הבוקר שלבי השינה העמוקה מתקצירים ושלב זה מתארך.

חוקרים לא לגמרי מבינים את שינת הרע"מ והחלומות אך יודעים כי הם חשובים ביצירת זיכרונות ארוכי טווח. כמו כן אם שלב שינת ריצוד העיניים המהיר נפגעת מחזור השינה הבא יכול להיות מעוות ולא לעבור דרך כל השלבים אלא לקפוץ ישירות לשינת רע"מ עד להשלמת הפער.

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כריות שינה, כורסאות טלויזיה , מזרונים ועוד


אודות מחבר המאמר:

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מושבים אורטופדיים, כסאות, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסוי,  כריות שינה, מזרונים, מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר שלבי השינה תגובות למאמר שלבי השינה

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר שלבי השינה. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה

בדיקת סוכר, הכלי הטוב ביותר לניהול מחלת הסוכרת
תחום המומחיות של רופא אף אוזן גרון
עבודה בעמידה - הטרנד החדש של הבכירים
התמוטטות בנייני התאומים הוכחות והפרכות
איך מתמודדים עם שיעול כרוני?
עיסוי בתחילת שבוע או סוף שבוע – מה כדאי?
עיסוי ב-4 ידיים: פינוק עוצמתי וייחודי
דיאטניות - מהי דיאטנית מוצלחת?
פסיכולוג בהרצליה - לבחור פסיכולוג מתאים
קמתן בבוקר ושוב גיליתן שערות על הכרית? יש פתרונות לנשירת שיער שכדאי שתכירו
השתלה בזאלית כפתרון מוכח לחסרי עצם
מי מפחד מנשירת שיער?
מי מפחד מנשירת שיער?
משתילים ומחייכים
ללעוס ללא פחד

הנך נמצא כאן: שלבי השינה.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.