אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עסקים » כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה

כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה

מחבר המאמר: doron700
פורסם בקטגוריה: עסקים
המאמר נקרא 358 פעמים
תאריך פרסום: 02.08.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


איך מתכוננים לקראת מלחמה?

סדרת ההצהרות הפומביות מצד בכירים ישראלים ואמריקנים בנושא  תקיפה באיראן, שפורסמו בכל התקשורת בימים האחרונים, מגבירה את ההערכות שמהלך מבצעי שכזה עומד על הפרק, עכשיו מקבלת האופציה הצבאית גם מסגרת זמן: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, סבור כי פעולה חד-צדדית ישראלית נגד איראן עלולה להתרחש כבר בשלושת החודשים הקרובים.

שלא כמו במלחמת לבנון השנייה שהעסקים בישראל נתפשו אליה לא מוכנים, לא ערוכים, ורמת הקריסה של עסקים בתקופה זאת הייתה בין הגבוהים מאלה שבמהלך השנה.

לאור כול ההתרחשויות האחרונות, ביקור שר ההגנה האמריקאי בישראל מספר פעמים בתקופה קצרה, הצהרות הנשיא האמריקאי, הצהרות ראש הממשלה ושר הביטחון, הדברים שאמר יו"ר האופוזיציה שאול מופז המסקנה המתבקשת (לכול הפחות לאוזן הפשוטה) כי אכן יש הכנות.

כ-יועץ עסקי אני בטח לא רוצה ליצור כאן בהלה או בטחון כי אכן דבר כזה יתרחש, אבל לאחר הקריסות שהיו לעסקים במלחמת לבנון האחרונה ולאור המצב הכלכלי הגרוע השורר גם כך, והצפי לקריסה גדולה יותר של עסקים וחברות יש לשקול מספר צעדים לתקופה הקרובה.

המלצותיי הם מניסיון כ-יועץ עסקי ולא מאספקט בטחוני.

1.         יש לערוך בדק ביית בהוצאות הקבועות (בדק ביית מעמיק, רוחבי ואופקי, עד כדי פגיעה ברמת החיים האישית של בעלי החברה ומנהליה).

2.         בדיקה מחודשת של כוח האדם:

            מיזוג תפקידים, צמצום בכוח האדם, אי קליטת עובדים חדשים, מעבר עובדים לעבודה לפי שעה (כמובן במסגרת החוק) או הקטנת משרות כבר עכשיו (דבר שיעזור תזרים המזומנים כבר בתקופה המוזכרת מעלה)

3.         עצירה של רכישת מלאים:

            ראשית לצמצם מלאים: (צמצום מלאים לרמה של מינימום מכירה) הפעולה שצריך לעשות לבדוק את רמות ופרטי המכירה ברבעון קודם ולהתאים את המלאים לפי התוצאה שהתקבלה – 25% (מינוס 25%)

            לא להזמין מלאים חדשים – לעבוד לפי צפי נמוך והזמנות בפועל.

4.         לא לקדם תכניות ארוכות טווח.(להשאיר במגירה תכניות שתוכננו הן בתחום השיווק והן בתחום ההשקעות בעסק/חברה)

            לעניין זה יש לשנות את הוצאות השיווק ולמצוא דרכים להישרדות חודשית וזאת על ידי תכנון חודשי של כול פעולת שיווק מבוקרת. אסור להפסיק לחלוטין פעולות שיווק אך ניתן לבצע אותם בדרכים אחרות שלא יעיקו על תזרים המזומנים של העסק.

5.         לא להתחייב בהתחייבויות חדשות, ובטח שלא להעמיק את ההלוואות של העסק/חברה בתקופה הקרובה. צריך לזכור עסק נכון הוא עסק שחי מהפעילות השוטפת שלו ולא מהלוואות. הלוואות נועדו לפיתוח העסק, או לפרקי זמן קצרים כאשר מוסר התשלומים ירוד ועסקים נאלצים לממן לקוחות מעבר לימי האשראי שנקבעו.

6.         עסקים קטנים (לפי הדירוג של מס ערך מוסף) יוציאו חשבוניות עסקה ללקוחות שלא משלמים במזומן אלה באשראי וזאת על מנת שלא ייפגם תזרים המזומנים בזה שהספק יוציא חשבונית, ישלם עליה את המע"מ ואילו הלקוח יוכל לזכות את המע"מ כאשר התשלום בכלל לא שולם לספק.

כ-יועץ עסקי אני מאד ממליץ ליישם את ההמלצות האלה לקראת "אולי" ו"הלואי שלא תהיה מלחמה" אך למען הזהירות כדאי ליישם אותם והאמת בכלל כדאי ליישם את ההמלצות שאני מעלה כאן בגלל המצב הכלכלי ולא דווקא המצב הביטחוני  



אודות מחבר המאמר:

דורון עמית, יועץ עסקי,יועץ לעסקים קטנים,יועץ לעסקים במשבר, יועץ שיווק, מלווה עסקים 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה תגובות למאמר כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עסקים

עו"ד דנה תדמור- קייטרינג קוקטייל
כיצד יוצאים ממשבר בעסקים
חייגן טלפון לעסקים ולמוקדים
רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות
רישיון יצרן ממשרד הבריאות
תפקידה של רואת חשבון בעסק
ניילון נצמד למשטחים – לעטוף ולהדק
מי באמת מרויח כסף בישרל?
SIP Trunk – ככלי לחיסכון בהוצאות התקשורת?
כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה
המשרדים הגדולים עכשיו לגיוס לקוחות קטנים
בחירת ריהוט למשרד
הדפסת חשבוניות מס
ריהוט יוקרתי לכל משרד
עדשות מגע מולטיפוקל: שתי בעיות, פתרון אחד

הנך נמצא כאן: כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.