אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עסקים » טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת

טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת

מחבר המאמר: עוזי פלג
פורסם בקטגוריה: עסקים
המאמר נקרא 269 פעמים
תאריך פרסום: 19.02.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


עוזי פלג*

 

אדם הגיע למרפאה ומספר לרופא: "כבר הרבה זמן אני מרגיש שאני לא כל כך בריא, אבל בתקופה האחרונה ממש קשה לי".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל הרופא.

בעל רכב הגיע למוסך ומספר למוסכניק : "כבר הרבה זמן אני שומע רעש מהמנוע אבל בזמן האחרון הרעש ממש מפחיד"

אז למה באת רק עכשיו ? שאל המוסכניק.

בעל עסק הגיע למשרד ייעוץ ומספר ליועץ : "כבר הרבה זמן אני מרגיש שיש בעיה בעסק אבל בזמן האחרון העניינים תקועים מכל הבחינות".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל היועץ.

אדם הגיע למרכז קניות ובקש מהמוכר שיראה לו מוצר שפורסם שהוא יימכר בהנחה גדולה, מצטער אמר המוכר אין לנו, אבל פרסמתם לפני שבועיים שיש ו"בניתי על זה" התעקש הקונה.

אז למה באת רק עכשיו? שאל המוכר.

 

כל אחד מאתנו שמע לא פעם את השאלה "אז למה באת רק עכשיו"

 

לכל אחד יש מגוון תשובות לשאלה, אבל בשאלה הזו יש הרבה מעבר לאירועים שהוצגו בפתיח.

 

המשמעות הניהולית הקשורה לשאלה היא שבכל המקרים היה "טיפול מאוחר" לצורך שהיה ידוע זמן רב.

אם ננסה לנתח את הסיבות של "הטיפול המאוחר" נזהה:

סגנון של "לדחות דברים למחר"

רשלנות בטיפול.

חוסר תשומת לב.

אי זיהוי חשיבות וחומרת הצורך.

אי הבנת הבעיה.

תכנון לקוי.

הזנחה.

שיטת "יהיה בסדר נסתדר".

שכחה.

"חוסר זמן"

 

רוב הגורמים שצוינו, קיימים בעסקים מכל סוג ובכל גודל וכולם קשורים להתנהלות אישית וארגונית, במקרים רבים הגעה מאוחרת לטיפול בבעיה עלולה להיות קריטית, תיקון במידה ויהיה אפשרי יהיה מסובך ויקר.

 

בטיפול בבעיות יש להבחין בין אירוע נקודתי בלתי תלוי, או באירוע שעלול להשפיע על מערכת שלמה, חוכמת הניהול היא להבחין בין החשוב והקריטי לבין  המעצבן והמרגיז אך הפחות חשוב.

 

לעיתים אנחנו נוטים דווקא לתת פתרון לבעיה המעצבנת אך הפחות חשובה כי היא מרגיזה, אבל דוחים את הטיפול בבעיות החשובות והקריטיות כי הן מצריכות מאתנו יותר תשומת לב חשיבה,  היוועצות, "טרטור", הוצאת כסף ועוד.

 

התשובה לשאלה "למה באת רק עכשיו" היא שאין דברים דחופים יש דברים מוזנחים"

 

בעיה שהיה חשוב לטפל בה שלשום,  הפכה להיות דחופה אתמול  וקריטית היום.

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il



אודות מחבר המאמר:

עוזי פלג מנכ"ל ובעלים UP יזמות וניהול הע"מיועץ לניהול עסקי חבר בלישכת היועצים העסקייםחונך עסקי מוסמך של משרד התמ"סספק מוכר של משרד הבטחון בתחום ניהול פרוייקטיםמנכ"ל לשעבר בחברות תעשיתיות



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת תגובות למאמר טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עסקים

עו"ד דנה תדמור- קייטרינג קוקטייל
כיצד יוצאים ממשבר בעסקים
חייגן טלפון לעסקים ולמוקדים
רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות
רישיון יצרן ממשרד הבריאות
תפקידה של רואת חשבון בעסק
ניילון נצמד למשטחים – לעטוף ולהדק
מי באמת מרויח כסף בישרל?
SIP Trunk – ככלי לחיסכון בהוצאות התקשורת?
כיצד עסקים צריכים להתכונן לקראת מלחמה
המשרדים הגדולים עכשיו לגיוס לקוחות קטנים
בחירת ריהוט למשרד
הדפסת חשבוניות מס
ריהוט יוקרתי לכל משרד
עדשות מגע מולטיפוקל: שתי בעיות, פתרון אחד

הנך נמצא כאן: טיפול בבעיות האמיתיות בזמן אמת.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.