אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » פרסום ושיווק » מחקר סגנון חיים בשיווק

מחקר סגנון חיים בשיווק

מחבר המאמר: promo
פורסם בקטגוריה: פרסום ושיווק
המאמר נקרא 489 פעמים
תאריך פרסום: 09.06.09
גרסת הדפסה | 1 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


סגנון חייםסגנון חיים- הצורה שבה אנשים מנהלים את החיים שלהם, המתבטאת בשלושה מימדים (AIO - Activities, Interests, Opinoin):1-      סוג ואופי הפעילות שהם עושים (אקטיבי- פסיבי, בבית- מחוץ לבית, לבד- בחברה).2-      עניין וסוגי התעניינות (פוליטיקה, ספורט, אופנה, יחסי ציבור, טיפוח עצמי, אמנות).3-      דעות ועמדות (פמיניזם, סוציאליזם, השגיות). שלושת המימדים מושפעים ממערכת הערכים שלנו - VALS - Values & Life Style.סגנון החיים הוא המידע המאפשר לנו לזהות צריכה בדרך הטובה ביותר. דמוגרפיה נותנת לנו מידע על מה האדם יכול, לא מה הוא רוצה. הבעיה הדמוגרפית היא שהיא מכניסה אנשים לאותה הקבוצה, בעוד הרגלי הצריכה שלהם שונים לחלוטין. עם זאת ישנה קורלציה מסוימת בין סגנון חיים לבין דמוגרפיה. סגנון חיים הוא המידע הטוב ביותר שבאמצעותו ניתן לנבא צריכה כי :1-      למרות שצריכה מושפעת מיכולות (גיל, מצב גופני, הכנסה)2-      צרכים ורצונות מושפעים מערכים וסגנון חיים- הצורך לאכול קיים אצל כולם, אך מילוי הצורך משתנה בהתאם לסגנון החיים.3-      ע"י הבנת סגנון החיים והערכים של קהלי היעד ניתן לכוון מסרי תקשורת שיווקית (פרסום) ומסרי תמהיל (כמו אריזה ל שליחויות - דבר שלומדים בצורה טובה מאוד עם קורס שיווק או פרסום) ש"מדברים" אליהם- באמצעות הבנת סגנון החיים ניתן להתייחס לגנון חיים יותר ממוקד. לדוגמא- הפנייה למראה הגברי הטופח.4-      ניתן לעשות התאמה של מחקרי סגנון חיים להתנהגות ספציפית. מחקרי סגנון חיים- היסטוריהראשיתו במחקר הפסיכוגרפיה (באמצעות היגדים מנסים להבין התנהגות של אנשים מה הם עושים במצבי לחץ במצב של לכלוך וחוסר ניקיון) של חוקר בשם Wells בסוף שנות ה-60. הוא ערך מחקר כתוצאה מתסכול של אנשי שיווק לנבא צריכה לפי אישיות (. שנים אלו נחשבות לחזקות בתחום מבחני האישיות. ניסו למצוא קשר בין מבחני האישיות לבין מה שהאנשים צורכים בפועל. המחקרים נכשלו כי הקורלציה שנמצאה הייתה מאוד נמוכה. נבע גם מהתסכול מהדמוגרפיה כמנבא התנהגות, וכן מהתסכול גם מפילוחי סגנון חיים בעקבות בעיות ביכולותשקף סגנון חיים או תועלות - מה עדיף ? (השקף במצגת).סיכום חשוב לעשות ביטוח רכב לפני שרוכשים מכונית

  • מדובר על כלי שמאפשר הסתכלות רב מימדית על צרכנים כדי להעמיק את ההיכרות עם קהלי היעד
  • מחקרי סגנון חיים הם תמיד מחקרי פילוח. נוכל לבחון איזה פלח בורח באיזה מותג
  • איזה פלח אוהב פרסומת ומקבל אותה
  • האם ניתן להסביר עמדות לפי הערכים של קורס עיצוב פנים
  • מה חשוב לכ"א מהפלחים לגבי מוצרים ועוד (המשך במצגת).



אודות מחבר המאמר:

העורך כותב תכנים בין היתר של אתרי ספא ו-השכרת רכב



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מחקר סגנון חיים בשיווק תגובות למאמר מחקר סגנון חיים בשיווק

03.02.13 בשעה 18:57, על-ידי חברת ניקיון
טוב

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא פרסום ושיווק

איך למקסם את השימוש בלוגו
עולם של מיתוג בו אנו חיים
מתקני תצוגה ומידוף לחנויות
מיתוג בעזרת שילוט רכבים
מידע נוסף על מדבקות בגלילים
למה התוויות לבגד?
מדבקות בגלילים הן מדבקות איכות
תנורי אוויר חימום BM2 ARCOTHERM סדרה EC/S
האם המיתוג הולך ונעלם
הדפסה על בד קנבס אומנות ופרסום על בד קנבס
הדרך שלך להתפרסם בגדול
מתקני תצוגה הדרך שלך לחשיפה
עיצוב בית העסק
מיתוג העסק בצורה חכמה
דרכים להעלות את המודעות למוצר!

הנך נמצא כאן: מחקר סגנון חיים בשיווק.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.