אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » חינוך ולימודים » הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

מחבר המאמר: cpaitamar
פורסם בקטגוריה: חינוך ולימודים
המאמר נקרא 585 פעמים
תאריך פרסום: 03.06.13
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


סיוון תשע"ג

מאי 2013

 

הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

רשמים מן הביקור בבי"ס 'התקווה', ברצלונה

וְגָלֻת יְרוּשָׁלִַם, אֲשֶׁר בִּסְפָרַד (עובדיה, א', כ')

נגה כוכבי – ראש התכנית החינוכית לעמיות יהודית

                                                       

מורה יהודי טוב מסייע לתלמידיו ללמוד על עצמם, מורה יהודי מצוין לעומת זאת, מוביל אותם מן ההוויה הפרטית אל מחוזות הזהות הקולקטיבית.

רשמיי מן הביקור בביה"ס 'התקוה' בברצלונה, תומכים ברעיון זה ומאתגרים שיח על הפלטפורמה של יחסי ישראל והגולה. גשר מטאפורי זה, אשר בא לידי ביטוי בבניין מרווח ונקי להפליא, הלם את מידת הכנסת האורחים של התלמידים ושל אנשי הצוות גם יחד. התמונות על הקירות לא הותירו שום מקום לספק – זהו בית ספר יהודי ציוני במקום בו אקטיביות יהודית בימים של גירושים ואינקוויזיציה, סימנה את הגבול בין חיים ומוות. שום דבר בבית ספר 'התקווה', לא היה בו כדי להעיד על הימים האפלים ההם. נהפוך הוא, התלמידים המחונכים והמחויכים שהיו מרוכזים בעבודת הכיתה, נראו שלווים וחדורי מוטיבציה לימודית. לא הייתי היחידה שחוותה זאת, שכן לצידי היה השותף הטוב ביותר שניתן לבקש. לעתים בנסיעותיי לבתי ספר יהודיים בתפוצות, אני מבקשת מבעלי, ד"ר איתמר כוכבי, להצטרף אלי ולהעניק לתלמידים הרצאה מנקודת מבט ישראלית. הפעם הוא מסר את ההבנות שלו לגבי כלכלת ישראל מול כלכלת קטלוניה. עד מהרה, מצאתי את עצמי מרותקת לשאלות הנבונות אשר הגיעו מן הקהל הצעיר: "מבחינה כלכלית, האם קטלוניה צריכה להיפרד מספרד?", "אם קטלוניה תבחר לעשות זאת, האם יהיה לה סיכוי לשגשוג?", "האם ישראל יכולה להצטרף לאיחוד האירופי?", "אילו גורמים מעכבים את הכלכלה הישראלית?", "כיצד משפיעים היהודים החרדים בישראל על הצמיחה הכלכלית?", "האם מחקר אקדמי בנושאי ביטחון, מקדם צמיחה כלכלית?" – אלה היו חלק מן השאלות אשר נוסחו בידי בני הנוער הסקרנים.

מנהל ביה"ס, ד"ר אביטל ליבנה, שתרגם את כל המפגש, עודד את הדור הצעיר לשאול כמה שיותר שאלות פוריות, בעודו מכוון את השיעור להבנה טובה יותר של מגמות ותהליכים. המורים שנכחו בחדר ובעצמם הציעו כיוונים חדשים לדיון, לא נדרשו להתמודדות עם שום ענייני משמעת. בהדגימם התנהלות תרבותית ומכבדת בסוג כזה של מפגש, כל שנותר לתלמידים היה לחקות את התנהגות מוריהם. עם תום השיעור, עדנה, יד ימינו של ד"ר ליבנה, הקדישה זמן לשיחה עמי על אודות שתי סוגיות עיקריות: 1.קידומו של לימוד מורשת ספרד ונושא האנוסים, בבתי ספר יהודיים. 2. שיתוף פעולה ביצירת כנס בירושלים למורי עמיות יהודית. נראה כי הסיפורים על צאצאי האנוסים שעדנה חלקה עמי, צריכים להילמד בכל בי"ס יהודי החפץ ליטול חלק בעיצוב הזיכרון הקולקטיבי.

אני בוחרת להשלים את דבריי עם הברכה הטובה ביותר שעולה על דעתי כעת: "לשנה הבאה בירושלים".

 

 

 

 

Hatikva School Barcelona - Visit Impressions

…and the exile of Jerusalem which is in Sepharad (Ovadiah, 1, 20)

Noga Cohavi – Head of the Jewish Peoplehood Program

 

A good Jewish teacher helps his students understand who they are. A great Jewish teacher however is leading them from personal self being to the collective identity zone. My impression from the visit in Hatikva School supports this theory while challenging a discourse on the platform of Israel – Diaspora relationship. This metaphorical bridge that manifests itself in a remarkably clean spacious building, matched the warm Hachnassat Orchim of both students and staff. The images on the walls left no room for doubts- this is a Jewish-Zionist school in a place where practicing Judaism illustrated in times of expulsions and Inquisition, the line between life and death. Nothing in Hatikna reminds those dark days, on the contrary, the well-mannered smiling students concentrating in class work seemed calm and academically motivated.  I was not the only one who experienced it as I had the best partner one can wish for, with me. Sometimes when I travel to Jewish schools abroad, I ask my husband, Dr. Itamar Cohavi to join me and lecture to a group of students from an Israeli point of view.  This time he gave his perspective on the economy of Catalonia and Israel. The intelligent questions coming from the young audience fascinated me: "Economically, should Catalonia separate from Spain?"; "If Catalonia chooses to do so, will it have a chance for prosperity?"; "Can Israel join the European Union?"; "which factors hold Israeli economy back?"; "how do ultra orthodox Jews in Israel influence its economic growth?"; "does security based research promote economic growth?" – These where some of the questions phrased by the curious teenagers. School principal Dr. Avital Livne, who translated the entire session, encouraged the young generation to ask as many futile questions as possible while he was directing the lesson to better understanding of processes and trends. The teachers who were present in the room and suggested new directions to the discussion, did not have to deal with any discipline issues as they were modeling respectful behavior and the teenagers "just" followed the example. When the lesson was over, Edna, Dr. Livne's right hand, dedicated the time to personally discuss two main issues with me: 1. promoting the study of Sepharadic heritage in Jewish schools as well as the story of the Anussim. 2. Joining forces in creating a first convention designated for Jewish Peoplehood Teachers in Jerusalem.   In my opinion, the stories of the Anusim descendants that Edna shared with me, should be taught in every Jewish school that is willing to actively participate in collective memory formation.

 I choose to complete this short passage with the best blessing I can think of: Lashana Habaa Biyerushalaim!

 

 

 

 

 

 

 

 

 



אודות מחבר המאמר:

ד"ר איתמר כוכבי, הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה כ-16 שנה, בקורסים חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות. ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. במקצועו רואה חשבון וכלכלן (כ-21 שנה) , וכן עורך דין. בעל משרד עריכת דין (רואה חשבון), בקריית הממשלה בחיפה. תחום התמחותו דיני מיסים, משפט מסחרי ודיני עבודה. מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס. 

מיקום המשרד: קריית הממשלה פל ים  7, חיפה, טל: 8621350- 04, פקס: 8621349- 04, פל': 5443671- 050

 e-mail: cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 

 

 

 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר הרצאה בבית ספר תגובות למאמר הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים

חשיבות הלמידה בעולם העסקים המודרני
שינויים בבחינות הבגרות: האם יש לנו בכלל אופציה אחרת?
קורסים בתחום שוק ההון
הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן
לא קצת נסחפתם? כולה בחינה!
מה זה לימודי תעודה?
עלות לימוד תחום ההייטק
בורסה ושוק ההון
קורס עיסוי תינוקות במחיר טוב
מקצועות חשובים ללמידה
מה הכי כדאי ללמוד?
רישיון לאופנוע בישראל
קורס קידום אתרים מקצוע דרוש
איך העתיד שלכם יראה בקרוב?
חושבים על לימודים?

הנך נמצא כאן: הרצאה בבית ספר "התקוה" בברצלונה - ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.