אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תחבורה - כללי » מנועים לרכב ומערכת הקירור

מנועים לרכב ומערכת הקירור

מחבר המאמר: shilla
פורסם בקטגוריה: תחבורה - כללי
המאמר נקרא 424 פעמים
תאריך פרסום: 22.04.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


מנועים לרכב והרדיאטור: הרדיאטור מורכב משני מיכלים ומקרב הנמצא ביניהם. מיכל הכניסה של הנוזל כולל צינור חיצוני, דרכו נכנם הנוזל מהמנוע לרדיאטור. פתח הרדיאטור למילוי הנוזל מחובר, על פי רוב, חלקו העליון של המיכל העילי, ויש בו פתח יציאה לצינור עודף הנוזל, הנקרא "צינור בירוץ".

א.  מיכל הכניסה (המיכל העילי) מכיל את נוזל הקירור הנכנס, ומחלק אותו על פני מערכת צינורות להקרנות החום, המעבירים את הנוזל אל המיכל השני (המיכל התחתי) של הרדיאטור. צינור הבירוץ משמש להוצאת הנוזל או הקיטור, אשר עלול היה לגרוס לעליית לחץ וכתוצאה מזה לבקיעים וסדקים בדפנות המתכת הדקים של הרדיאטור. המיכל התחתון מקבל את הנוזל אחרי שעבר דרך צינורות להקרנת החום, ופולט אותו דרך פתח היציאה של הרדיאטור.

ב.  בתוך מנועים לרכב יש מספר מערכות קירור אשר להן צינורות עגולים להקרנת החום. מספר הצינורות רב, הם אנכיים, ומסביבם יש צלעות מאוזנות רבות. מעברי המים בצינורות הם צרים והחומר ממנו הם עשויים הוא דק, כך שמרביתו של השטח בא במגע עם האוויר המוזרם על ידי המאוורר. באופן זה מתאפשרת הקרנת חום יעילה ממי הקירור אל האוויר, והתוצאה היא קירור יעיל של המנוע.

מנועים לרכב ומשאבת המים מנועים לרכב בעלי מערכות קירור חדישות יש משאבת מים. שתפקידה להמריץ את מחזור נוזל הקירור. המשאבה נמצאת, על פי רוב, בחלקה הקדמי של חטיבת הצילינדרים, או בצדה. המשאבה שואבת נוזל מחלקו התחתון של הרדיאטור, ודוחפת אותו דרך חלוק המים שבחטיבת הצילינדרים ודרך ראש חטיבת הצילינדרים אל מיכל הכניסה ברדיאטור. המשאבה היא צנטריפוגלית ולה גלגל כפות הדוחף את נוזל הקירור מהמרכז החוצה, כשגלגל הכפות מסתובב. המשאבה והמאוורר מונעים על ידי גלגילת "V" רגילה המונעת על ידי רצועה אחת או יותר מגלגילה בקצהו הקדמי של גל הארכובה. יתרונות המשאבה הצנטריפוגלית הם: מחירה נמוך, מסוגלת לספק כמויות נוזל, שהן גדולות ביחס לממדיה, ואין היא נסתמת או מתקלקלת בגלל הלכלוך שבתוך מי הקירור. יתרון נוסף של המשאבה הוא שהיא מגבילה את הפעולה הטרמוסיפונית כאשר המנוע אינו פועל. אחד החסרונות של משאבה זו היא סכנת הדליפה ממערכת האטמים, דרך הגל המניע של הכפות.

מנועים לרכב והמאוורר מאוורר יונק כמות אוויר גדולה, העוברת בין צינוריות הקרנת החום של הרדיאטור. נוסף על כך, שזרם האוויר מסלק את החום מנוזל הקירור, הוא גם מקרר באופן ישיר את המנוע עצמו, מבחוץ. מנועים לרכב בכלי רכב צבאיים יש בהם  גם מבנה עשוי פח בצורת מנהרה, הנקרא "כונס אוויר". הוא נמצא מסביב למאוורר ומאחוריו, ותפקידו לכוון את זרם האוויר לשם קירור יעיל יותר.



אודות מחבר המאמר:

קבוצת איצ'יאוטוס בע"מ יבוא מנועים לרכב



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכת הקירור תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכת הקירור

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכת הקירור. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תחבורה - כללי

רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה – כדי לקבל את ההחלטה הנכונה!
מרצדס GLK250 - כל היתרונות
מדריך קצר לרכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה
יונדאי i10 החדשה – כל הסיבות להצלחה
שימוש בטרמפים בצורה בטוחה בעידן הטכנולוגי
יבוא אישי - משמעויות של חוק רישוי שירותים לרכב
מנסה לתקן את הרכב שלך לבד?
צמיגים תקינים
איזה אושר-מנעולן לרכב
טויוטה ראב 4 - נהיגה מליגה אחרת
למה כדאי לרכוש יונדאי 30i ?
יונדאי ולוסטר
האם כדאי לרכוש חלקי חילוף מפירוק?
מידע אודות סוגי חלפים לרכב
שליחויות לעסקים – שירותי שליחויות

הנך נמצא כאן: מנועים לרכב ומערכת הקירור.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.