אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רכב דו-גלגלי » מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD

מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רכב דו-גלגלי
המאמר נקרא 909 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



משה לוי

רוכב מבחן: כפיר לוין

בוקר. הטלפון מצלצל, בצד השני גב"ב. "ב12- תהיה פה" הוא אומר לי… "יש מבחן לדרבי סופרמוטו החדש". וואוו… הדרבי החדש? בפרסומות הוא נראה טוב לאללה, מעניין איך הוא מתנהג. אז ב - 12 אני שם. (שם = מפקדת חילות השדה של "מוטו" אי שם במיקום סודי במרכז הארץ). יצאנו למשימה - גב"ב, ערן טננבאום על המצלמה, כפיר לוין על האקסטרים ואנוכי - עבדכם הנאמן. בדרך עצרנו במוסך דרבי בחולון. ג"בב וערן טטנבאום כבר עמדו לידו כשאני נכנסתי בצעד מהסס. "יפיוף אמיתי הא?" אומר לי גב"ב, ואני? מלכלך את רצפת המוסך בריר ומהנהן בראשי להסכמה...

אכן יפיוף אמיתי הדרבי הזה, 50 סמ"ק שפשוט נראה כמו הדבר האמיתי (שלום אוחיון ראה אותו בתמונות והיה בטוח שזה הוסקוורנה חדש!). ממדים מגודלים, מנוע מקורר-מים, שלדת קורה כפולה מפלדה מצופה כרום, זרוע אחורית מאלומיניום, צמד חישוקי "17 ועליהם צמיגי פירלי משובחים, זוג בלמי דיסק קדמיים, מזלג בקוטר 41 מ"מ, מסכת חזית בעלת צמד פנסים קרביים, לוח שעונים קטנטן הכולל גם מד סל"ד.

מוציאים אותו לכיוון הטנדר (אופנוע שעדיין לא עבר רישוי, לא ניתן לרכב עליו בכביש הפתוח, מה שכמובן הגביל את המבחן). כפיר מגיע- צמד המילים הראשונות שהוא מוציא מהפה הן "איזה יפיוף". ללא ספק, ברוב קולות, אחד מאופנועי ה50- היפים בארץ.

נובח, אבל לא נושך?

עניין של דקות עד שהנסיך השחור על האוטו ואנחנו בשיירה לכיוון לא ידוע, מנסים לתור אחר פיסת אספלט שתתן מענה למה שמשדר הנסיך הזה.. ומה הוא משדר? "תנו לי, אני עושה הכל".
אז מצאנו פיסת אספלט בדמות 2 נתיבים חסומים לתנועה, פורקים את האופנוע מהטנדר וכפיר מניע ונוסע לראות עד כמה חזק צמד הדיסקים הקדמיים יודע לנשוך, וכמה האף עולה גבוה. סיום סשן הצילומים של כפיר והאופנוע מתפנה אלי. ישיבה על המושב לראשונה מגלה מושב קשיח להפליא, הנמתח מקצה הכנף האחורית ועד כמעט לכידון ומאפשר תנועה חופשית קדימה ואחורה כיאה לסופרמוטו.
המושב מרגיש גבוה יחסית והכידון רחב ונופל לידיים. דרבי הכניסו פטנט נחמד בו השליטה על הדלקת האורות נעשית מהסויץ', ורק הבחירה בין אור גבוה לנמוך נעשית ע"י יד שמאל. מניע. המנוע עובד חלק, תגובתו עצלה במקצת (כנראה כי הוא חדש עדיין). התנוחה זקופה ונוחה, ואני מכניס לראשון, ונוסע.

יש לציין כי אני מרגיש עליו מהר מאד בבית. וניסיוני הקודם לא בורך באף נצר למשפחת ה"סנדות" אשר פקדה את הארץ באמצע שנות ה-90.
איזה יופי של כלי. כמה קל הוא פונה, שינויי כיוון מהירים הם דבר של מה בכך בשבילו, המתלים הקדמיים תענוג, לא חושבים להסגר גם תחת הסטופיים שמבצע בהם כפיר. האחורי לעומתם קשיח יתר על המידה לטעמי, מה זה אומר? זה אומר שהוא לא זז יותר ממספר מילימטרים תחת 60 ומשהו הקילוגרמים שלי. אך הוא גם לא נסגר כאשר ישבו עליו 2 נפילים שביחד שוקלים כפול ממשקל האופנוע. אין לי ספק שהשילוב של המושב הקשיח יחד עם המתלה האחורי הנוקשה ואיכות הסלילה של הכבישים בארץ-יעניק כאבי גב וישבן לבחורים בטווח משקלים של עד 70 קילו (שהם בעצם קהל היעד של האופנוע..). הברקס האחורי מלא רגש, זוג הקדמיים נושך חזק-אך ברגש. אצלי הבלמים קיבלו ציון 12 מתוך 10, כפיר קצת התאכזב מיכולת הבלימה.. אחרי הכל, מ 2 דיסקים הוא ציפה ליותר, אך קיים סיכוי שהם אנמיים במקצת כי הם חדשים. צמד סוליות הפירלי שיושבות על הג'אנטים נותנות אחיזה "סוף הדרך", וגם מקצת חול על האספלט הן לא מתרגשות. תחושת הביטחון עולה בי.. האופנוע, משדר לי "תן לי בגז", ואני? נותן. אבל הוא לא מגיב כל כך.. ב 7 אלף סל"ד המנוע מתעורר לחיים וחי לו בכיף עד 11 אלף סל"ד, כאשר שיא ההספק, העומד לפי הצהרת היצרן על 8.5 כ"ס, מתקבל ב- 9250 סל"ד. שוב אומר כי המנוע מאכזב טיפה, אך לדעתי אחרי הרצה טובה, וטיפול- המנוע יגיב הרבה יותר טוב.
כמו כן, אני אישית חושב שקיט 80 סמ"ק שיכלול גם אגזוז חליפי, יכול לתת רק טוב לאופנוע. שאר המכלולים שלו יעמדו בעומס בטוח.

כבר מאוחר

ואחרי סשן צילומים נוסף הנסיך השחור מועלה כלאחר כבוד אל הטנדר, אני והוא נפרדים כידידים, לא לפני שאני מדבר עם גיא על זה שחייבים לעשות לו מבחן רציני במגרש גדול.. הנסיך מחייך לי מבעד לצמד פנסי החזית שלו, וכאלו אומר לי "חכה חכה.. לא תצטער.." אני? מחזיר לו מבט קשוח, אך בתוך לבי מסכים עם כל מילה שלו..

אחרית דבר

היה קצר, מאד קצר. אך עם זאת הספקנו להתרשם לטובה מהאופנוע. נכון, דרבי היו יכולים להתחשב טיפה בעניין במתלה האחורי הנוקשה, אך חוץ מעניין זה, האופנוע בעל מקדם דאווין גבוה מאד, מכלולים שלא היו מביישים סופרמוטו מבוגר בסמ"קים, ו.. מראה "סוף הדרך" כבר אמרתי לא?
אין לי ספק שנראה אותו שוב מעל דפי העיתון, בכתבה יותר מקיפה וגדולה. ועד הפעם הבאה- שימרו על עצמכם!


אודות מחבר המאמר:

אתר מוטובייק מקבוצת אתרי מוטו


דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD תגובות למאמר מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רכב דו-גלגלי

רכיבת שטח על אופנוע - איך עושים את זה נכון
אביזרים לנסיעה בטוחה על האופנוע
איבדתם את המפתח לרכב? בכפר סבא – הזמינו מנעולן בכפר סבא!
AUTO1- השכרת רכב לנופש בארץ
מחירון אופנועים
הוצאת רישיון לאופנוע בהתאם לדרגת האופנוע
השכרת אופנועים או קנייה-יתרונות מול חסרונות
מה יש לבדוק לפני ששוכרים חברת הסעות
מצברים לרכב דו גלגלי ומוצרים נלווים
מצבר - ממה מורכב מצבר ?
אופניים חשמליות בישראל - מסוכנות או לא?
טיפים לרוכש אופנוע חדש
אופניים חשמליות לשטח
עשרה דרכים על איך להיות בטוח בנהיגה עם האופנוע או הקטנוע שלך
מוסך אופנועים בתל אביב ובחולון - קרוב לבית..

הנך נמצא כאן: מוטופרמיירה: דרבי סופרמוטו 50 DRD.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.