אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עבודה וקריירה » קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית

קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית

מחבר המאמר: MayaCohen
פורסם בקטגוריה: עבודה וקריירה
המאמר נקרא 695 פעמים
תאריך פרסום: 17.07.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


קריאה מומלצת בנושא עבודה וקריירה

חיפוש עבודה בארצות הברית

כיום ישנו מגוון רחב של תחומים בהם אנו יכולים לעסוק בארצות הברית כמעט ללא הגבלה - ובראשם תחום המכירות.

מסתבר שלעבודה במשרד יש לא מעט חסרונות ולא רק כאלה שקשורים למרחק מהבית או לשעות עבודה ארוכות. סקר שביצעה ביוני האחרון חברת Citrix האמריקאית, מצא שמתוך כ 1000 העובדים שהשתתפו בו כמעט כולם הביעו תסכול בקשר לחגיגות ואירועים משרדיים, בוסים לא טובים וקולגות מעצבנים. 49% מהעובדים טענו שהם סובלים מקולגות שמתנשאים וחושבים שהם יודעי כל. 44% טענו שהם סובלים מקולגות שמקטרים ומתלוננים יותר מידי.

זאת ועוד, הזמן המבוזבז בדרך לעבודה הכולל התכוננות, סידורי הבוקר ארוכה בפקקים, מקשה מאוד על העובדים. רוב הנשאלים הודו שהם ממציאים לא פעם תירוצים שונים ומשונים בכדי לא להגיע לעבודה. התירוצים השכיחים ביותר סובבים בד"כ סביב "בעיות רפואיות", אבל יש עובדים יצירתיים יותר שמרגישים צורך לגוון את מבחר התירוצים שלהם. בין התירוצים האלה צוינו גם תירוצים הזויים כמו: "כל הבגדים שלי במכונת הכביסה ואין לי מה ללבוש!", "החתולה החביאה לי את המפתחות של האוטו!", "מעונן בחוץ!", "ננעלתי מחוץ לבית" "אופס, חשבתי שיום שבת היום!" ותירוצים הזויים עוד יותר כמו:"הנומרולוג שלי אמר לי להישאר היום בבית", "ירד אתמול המון שלג, זמן מצוין לסקי!" ו"אני בדיאטה" כן, זה אולי לא נשמע ככה, אבל כל התירוצים האלה אמיתיים לגמרי.

גם אלה שכן מגיעים לעבודה מוצאים דרכים להתחמק:  42% מהנשאלים הודו שהם נוהגים לחמוק מהמשרד במהלך היום מסיבות אישיות: 18% חמקו באמצע היום למכון הכושר, 12% הלכו להסתפר ו 12% חיפשו מקום שקט לתפוס בו תנומה קצרה. כל אלה הם גם כנראה, בין היתר, המקור לממצא הבא: 64% מהנשאלים הביעו רצון רב בעבודה מהבית, לפחות ליום אחד בשבוע ואפילו הודו שהם מוכנים לוותר בעבור זה על הפסקות צהריים או קפה.

אז למה לא בעצם? למה שלא נחליף את השעות והכסף שמושקעים בעמידה בפקקים, בריצה לאיסוף הילדים בסוף היום, בדלק ובשאר דאגות, בעבודה רגועה ושלווה יותר מהבית?

זה רעיון מצוין, אבל, אליה וקוץ בה. אותו המחקר של חברת Citrix גילה עוד כמה ממצאים מעניינים כולם קשורים למה שאנחנו באמת עושים מהבית כשאנחנו אמורים לעבוד. מסתבר שבאמת כיף "לעבוד" מהבית, כל כך כיף ש 43% מהנשאלים הודו שהם צופים בטלביזיה בשעות העבודה ו 20% ענו שהם נוהגים לשחק במשחקי וידאו. וזה לא מסתיים כאן, 24% הודו שהם שותים שתייה חריפה בזמן העבודה מהבית, 26% ענו שהם מנמנמים, 35% מתעסקים בכל מיני מטלות בית כמו ניקיונות, למשל ו 28% מבשלים.

אז מה זה אומר? שמי שעובד מהבית מנצל את האמון שנותן לו המעסיק  ומשתמש בו לרעה? אולי באמת צודקים כל המעסיקים החוששים מלאפשר לעובדים לעבוד מרחוק? על פי המחקר של מייקרוסופט מ 2010 פחות מ 50% מהמעסיקים מאפשרים לעובדיהם עבודה מהבית. אותן תוצאות התקבלו גם בסקר של Citrix מהחודש האחרון.

התשובה המפתיעה היא שלא. המעסיקים חוששים, אבל לא בצדק. לא מעט מחקרים בנושא מוצאים שדווקא עובדים העובדים מהבית הם בעלי תפוקה גבוהה יותר מאשר אלה העובדים במשרד. המסקנה היא שהסחות דעת רבות, ארוחות צהריים ארוכות עם החבר'ה מהצוות, רעש וכל מיני תהליכים בירוקרטים כמו ישיבות ארוכות רק מבזבזים זמן ולא מרכיבים בהכרח את הנוסחה הכי טובה ליצרנות עובדים.

מחקר שנעשה באוניברסיטת סטאנפורד בקרב 12,000 עובדים של חברת נסיעות סינית והתפרסם לפני כחצי שנה מצא תוצאות ברורות: תפקודם של העובדים שעבדו מהבית היה טוב יותר משל העובדים המקבילים להם שעבדו ממשרדי החברה: הם ענו להרבה יותר שיחות (כי בבית שקט יותר), הם עבדו הרבה יותר שעות (כי הם לא איחרו להגיע לעבודה ודיווחו פחות על ימי מחלה) ובסה"כ הם יצרו הכנסות רבות יותר לחברה. גם אחוזי העזיבה שלהם היו נמוכים יותר.

בבזק מצאו דרך לשלב עבודה מהבית של הנציגים לטובת הנציגים ולטובת הארגון. דוד חיון – מנהל אגף מוקדים טכניים מספר על התוכנית המוצלחת של עבודה מהבית לאתר דרושים Jobcity:

"כ 10%  מכוח העבודה באגף המוקדים הטכניים עובד כיום מהבית בעקבות תוכנית שהכנו לפני יותר משנה בחשש להדבקה המונית בשפעת החזירים שהתבדתה, אך התוכנית נכנסה לפעולה בהצלחה מרובה.אנו מעסיקים נציגי שירות טכניים ותיקים בעבודה מהבית תוך שימוש בפלטפורמה המדמה את סביבת העבודה של העובד במוקד. בזק מספקת לעובד קו אינטרנט ייעודי ויחידת עבודה על פי צרכיו.הפעילות שקופה למנהל ע"י מערכת ניהול הנציגים, מהעובד מצופה לעבוד בסביבת עבודה שקטה שתבטיח את איכות השירות.

הפתרון משרת נציגים הגרים במרחק פיזי גדול מהמוקד, וחוסכים את זמן הנסיעה לסטודנטים העובדים במשמרות מפוצלות או בסופ"ש מבית ההורים.הפעילות עונה על דרישות המערכת לשעות עבודה מפוצלות ולתגבור הנדרש בשעות השיא במסגרת עבודה של 7X 24.במקרה של תקלה מערכתית, העבודה מהבית מאפשרת לנו לאתר נציגים פנויים מכל מקום שיכולים להתגייס ולעזור מבתיהם.הפתרון מספק גמישות מרבית לכל הצדדים ויכול להתקיים רק במקרה בו 2 הצדדים מרוויחים, העבודה מדידה ושוררים יחסי אמון בין הצדדים."

כמו שמצאו בבזק, גם מהמחקר של מייקרוסופט עולה כי עובדים שעובדים מהבית מרוצים יותר מהאיזון שבין העבודה לחייהם האישיים, הם רגועים ושלווים יותר, הם חוסכים בדלק ועמידה בפקקים, הם עובדים באווירה שקטה יותר וכך מתרכזים יותר טוב, נהנים מיותר זמן עם המשפחה, חוסכים כסף על בגדים וניקוי יבש ושוב בשורה התחתונה- התפוקה שלהם גבוהה יותר. במקום לבזבז זמן יקר בריצות, לחצים, דאגות ופקקים הזמן מתפנה זמן שאפשר להקדיש לדברים חשובים יותר כמו יצירתיות, חשיבה אסטרטגית ועוד



אודות מחבר המאמר:

מאיה

 

http://www.jobcity.co.il/



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית תגובות למאמר קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה

דרושים מחפשי עבודה
חיפוש עבודה בעידן טכנולוגי
מנטורית לניהול קריירה
כיצד לזהות עבודות עיצוב גרפי איכותיות ?
איך מבצעים חיפוש עבודה בצורה טובה?
יחסי עובד ומעביד-יחסי אהבה ולא שנאה
דרושים הייטק – מחפשים אתכם
מציאת עבודה בעת משבר כלכלי
שאלות שאשור לשאול בראיון עבודה
רעיון מצריך המון
קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית
אפשרויות עבודה לחיילים משוחררים
עבודה מהבית בקלות
חברת גיזמו מספקת בקרת איכות למוצרים העוברים עיבוד שבבי בסין
החשיבות של דרושים QA

הנך נמצא כאן: קמתם על צד שמאל? די לתירוצים: עוברים לעבודה מהבית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.