אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » הרצאות והדרכות » ממונה בטיחות בעבודה ירוקה

ממונה בטיחות בעבודה ירוקה

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: הרצאות והדרכות
המאמר נקרא 792 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



כאשר ההתחממות הגלובלית היא אחד מהאסונות המתקרבים אלינו בצעדי ענק, והנושא "הירוק" הוא אחד הנושאים המדוברים בשיח הציבורי, תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה הוא להיות האיש הירוק בארגון בו הוא עובד. ממונה בטיחות בעבודה הוא הפנים הירוקות של הארגון, וזאת כחלק מתפקידו כשומר על תקני בטיחות ותברואה בארגון.

 

בעקבות שינויי חקיקה והגברת מודעות, לא יכולים עוד מפעלים וארגונים שונים להזרים אשפה נוזלית לים ללא פיקוח או לזהם את האוויר ואת הקרקע בקרינה או בחומרים נדיפים ללא השגחה ופיקוח. בהתאם לכך, גם עבודתו של ממונה בטיחות בעבודה השתנתה וכיום בעל התפקיד משמש, בין היתר, כמעין פקח של איכות הסביבה ושמורות הטבע, בארגון בו הוא עובד. בין תפקידיו (ותלוי במקום עבודתו ובהכשרתו) הוא אמור להשגיח ולמנוע מפגעים סביבתיים היכולים לגרום לנזקים גדולים, אף מעבר לגדרות ולחומות של הארגון.

 

בהמשך למודעות ההולכת וגוברת לצרכנות ושירותים ירוקים, גובר הצורך של ארגונים וחברות להצטייר כחברה ירוקה. כאן נכנס לתמונה ממונה בטיחות בעבודה, שחייב להיות אדם בעל מודעות ורגישות סביבתית וציבורית גבוהה וידע במגוון תחומים ונושאים שמעבר לתחום העיסוק הספציפי של הארגון. היכולת להצטייר כארגון ירוק וידידותי לסביבה, טמונה ביכולתו של ממונה הבטיחות בעבודה לראות ולהרגיש את הדופק הציבורי בכל הנוגע לסביבת העבודה הספציפית בה הוא עוסק.

 

במהלך עבודתו נקלע ממונה בטיחות בעבודה, למצבים רגישים ולקונפליקטים מוסריים בין מקום עבודתו לבין הסביבה הירוקה. משום כך, ממונה בטיחות בעבודה הוא מהתפקידים החשובים והאחראיים ביותר שיש כיום בארגונים (אם כי לא תמיד הכי אהודים ומוערכים). במסגרת תפקידו חייב הממונה על הבטיחות, להיות מודע ומעודכן בנוגע לצרכים ולסיכונים הן של הפרט והן של הסביבה כולה, החל  מהמזכירות ופקידות הקבלה ועד לאנשי המקצוע השונים, הפועלים בתנאי עבודה קיצוניים ותחת סיכונים. פקידה שיושבת על כסא לא בטיחותי ועובדת על מקלדת לא ארגונומית, לא שונה מזיהום סביבתי שגורם מפעל לא תקני. בשני המקרים אלו הפנים של הארגון כפי שהוא מצטייר בעיני הציבור, ובשני המקרים זהו תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה לתת את הדעת ולמנוע את הנזקים העלולים להיגרם. 

ממונה בטיחות בעבודה ירוקה אינו רק סיסמא ירוקה אלא דרך חיים של ארגון עסקי והאופן בו ישתקפו פניו הציבוריות בעתיד ירוק יותר.


אודות מחבר המאמר:

ממונה בטיחות בעבודה



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר ממונה בטיחות בעבודה ירוקה תגובות למאמר ממונה בטיחות בעבודה ירוקה

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר ממונה בטיחות בעבודה ירוקה. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא הרצאות והדרכות

טיפול להתמכרות בהימורים
בניית תחזית הכנסות בעת כתיבת תכנית עסקית
טיפים חשובים להצלחה עסקית
ניקוי ארובות של מנדפים מציל מעשן
מקום לכנסים בכפר סבא
מקום לכנסים בהוד השרון
בנית תוכנית עסקית
מה אפשר לעשות ביום גיבוש במזג אוויר סוער?
סדנאות עבודת צוות לעובדים – המרשם של מנחה קבוצות
תכנון מוצרים, פיתוח וייצור של זיווד מסוגים שונים.
סדנאות ניהול – מבט חיצוני ומקצועי
מצגות יפות לכל מטרה
איך להכין מצגות יפות
מצגת – מתמונות לסרטון תדמיתי טכנולוגי
מצגות בעולם של טכנולוגיה

הנך נמצא כאן: ממונה בטיחות בעבודה ירוקה.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.