אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עסקים » "לחפש עבודה... או למצוא עבודה?"

"לחפש עבודה... או למצוא עבודה?"

מחבר המאמר: creating-future
פורסם בקטגוריה: עסקים
המאמר נקרא 386 פעמים
תאריך פרסום: 12.08.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


הרבה אנשים מחפשים עבודה. הם מחפשים ללא הפסקה מה לגביך ? אולי במקום לחפש עבודה... תתחיל למצוא עבודה? להלן סיכום של הכללים הבסיסיים של מציאת עבודה בצורה הטובה ביותר

ראשית, קיימים  חמישה כללים שהם תנאי בל יעבור למציאת עבודה:

1. הגדרת מאפייני המשרה: קבע לעצמך באופן ברור איזה עבודה אתה רוצה. המאפיינים חייבים לכלול את שם התפקיד, תכולות הכרחיות ותכולות רצויות, דוגמאות למשרות שיכולות לעניין אותך, מהו סוג הארגון / החברה, על איזה משכורת אתה חושב, ועוד

.2.  ממליצים: צריך לדאוג שיהיו לך שתיים שלוש המלצות, ליידע את החתומים עליהם שיצרו עימם קשר ולוודא שאין להם בעיה להמליץ עליך

.3. כוונה: אין טעם להתחיל במסע של חיפוש אחר עבודה ללא כוונה ברורה לעשות זאת. הסתובבות בעולם מתוך כוונה רק לבחון את השטח אכן תגרום לך לבדוק אפשרויות... ותו לא.

4. קורות חיים: החשיבות שלהם היא לאין ערוך והם חייבים להיות מותאמים למשרה, בולטים לעין וכתובים היטב איך תמשוך את העין כשאתה נמצא בערמה של מאה קורות חיים? זהו המצב.

5. מסר מילולי: לפי קורות החיים, צור מסר קצר של 60 שניות (נאום מעליות) שבו אתה מסכם באופן ממוקד וברור את תכונותיך ומטרותיך.

יצאנו לדרך? תחילה, חובה להשתמש בשלושה דרכים של חיפוש תגובתי- חיפוש כתגובה למשרות המתפרסמות באמצעים שונים:

1. לוחות דרושים ברשת: הרוב המוחלט של המשרות שאותן מחפשים מעסיקים קיימות באתרי חיפוש משרות ברשת. קיימות שלוש אפשרויות לשימוש יעיל ברשת - בחירת האתרים הנכונים, לדעת להגדיר בצורה יעילה וטובה מסננים ומילות חיפוש, ותגובה מהירה להצעות מתאימות.

2. חברות השמה: שני כללים לחיפוש יעיל אחר משרה - ללכת אל   החברות המתאימות לכיווני העבודה אותם אתה מחפש, היכרות מעמיקה ואישית איתם על ידי יצירת מערכת יחסים עם מנהלת הגיוס - בראיון אישי או לפחות בראיון טלפוני

.3. ירידי תעסוקה: כאשר קיימים ירידי תעסוקה בתחום המקצועי שלך, אתה חייב להיות שם. היריד פותח בפניך שפע של דלתות ואפשרויות.

שנית, ועכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת, השימוש בחיפוש עבודה פרואקטיבי – חיפוש היוצר ומחולל את המשרה אליה אתה משתוקק. בעולם התעסוקה האינטנסיבי של היום, חיפוש פרואקטיבי הוא המפתח למציאת המשרה הרצויה, וחשיבותו מתעצמת ככל שמדובר במשרה חשובה  יותר. קיימים שלושה אמצעים עיקריים בחיפוש עבודה פרואקטיבי:

1. נטוורקינג: בשוק צפוף, קשרים אישיים עוזרים מאוד בהשגת משרה אליה אתם משתוקקים. מוזמן להיעזר בכל האנשים שאתה מכיר כדי להשיג את המטרה - חברים, משפחה, לימודים, אנשים עימם עבדת בעבר, החברים הקרובים מהצבא, ועוד. שים לב לעיקרון המפתח -  אתה לא מגיע אליהם     מנקודת חולשה ואתה לא נזקק ומסכן. להפך.אתה רוצה, ממקום חברי, לשתף אותם מצבך ולשמוע מה יש להם להציע לך. במידה ויהיה להם משהו שיעניין אותך  הוא כבר ממילא יתרחש מעצמו.

2. רשתות חברתיות: הרבה תהליכי גיוס מתרחשים כיום ברשתות החברתיות. נצל את החברויות שיצרת ברשתות אלו, גם באלו עם הדגש החברתי וגם אלו היותר עסקיות. בין הרשתות ניתן למנות את :  לינקדין, דה מרקר קפה,   פייסבוק, ועוד.

3. פנייה פעילה לארגונים: חשוב לעצמך... מהו מקום העבודה האידיאלי עבורך? למקומות עבודה אלו שווה לפנות באופן יזום, אפילו אם הם לא מחפשים שם עובדים נכון לעכשיו. כדאי תמיד לשבת במאגרי המידע שלהם, משום שלעולם לא תדע מתי הם יזדקקו לעובד חדש.



אודות מחבר המאמר:

http://.CreatingFuture.co.il



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר תגובות למאמר "לחפש עבודה... או למצוא עבודה?"

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר "לחפש עבודה... או למצוא עבודה?". רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עסקים

כיצד בוחרים תגים לעובדים
בחירת מקרר משרדי
מסלולי סיוע ומימון למגזר החקלאי
הרישות העסקי - Networking
"כלי עבודה" לגיוס הון - תקציר המנהלים
ניהול החשבונות ככלי ניהולי של בעל העסק הבינוני
תוכנית עסקית לדוגמא
כיצד לשווק את העסק שלך
דילמת האדם בעולם המערבי
איזה מדהים זה יום כיף לעובדים
כסף קל
דרוש משקיע שמוכן להקשיב
כיצד כותבים תוכנית עסקית, ולמי זה נדרש
עסקים מתחילים ההצלחה בדרך אליכם
20 אסטרטגיות מנצחות בשימור לקוחות

הנך נמצא כאן: "לחפש עבודה... או למצוא עבודה?".

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.