אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » פרסום ושיווק » איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?

איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?

מחבר המאמר: bana598m
פורסם בקטגוריה: פרסום ושיווק
המאמר נקרא 354 פעמים
תאריך פרסום: 14.12.09
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בשוק תחרותי ומתוחכם הקיים היום, ישנה חשיבות גדולה לבחירת המעצב הגרפי שלך. פקטור זה הינו חלק חשוב מהשיווק והתדמית של המוצר או השרות ועבודת העיצוב הגרפי חשובה ביותר בסופו של התהליך להצלחתו של העסק. בסופו של דבר, המטרה של העיצוב הגרפי היא לשרת את המטרות השיווקיות ולשמש כלי לפרסום, לתדמית ולשיווק. חברה אשר משווקת שרותי גרפיקה בעלת נסיון ועם פתרונות נלווים לעיצוב, כגון הפקות דפוס, צילום, קופרייט וכו'. יכולה לעזור משמעותית בהצלחת שיווק המוצרים או השרות של בית העסק ובשורה התחתונה בהגדלת מחזור המכירות.

מהו עיצוב גרפי?

ובכן, אם אתם רוצים בעבודה  אומנותית יפה, אני יכול לצייר לכם ציור יפה או לצלם תמונה מרשימה שתוכלו לתלות לכם על אחד הקירות בבית ולהנות ממנה. זאת אומנות אבל בהחלט לא גרפיקה. למעשה גרפיקה היא "רתימת האומנות למטרת השיווק". הגרפיקאי הוא אומן שמשתמש בכישרון שלו למטרות פרסומיות, תדמיתיות ושיווק. האומן הכי מוכשר ללא גישה לתחום הפרסום והשיווק, יהיה אומן אבל לא גרפיקאי. זכרו, המטרה הסופית היא למכור יותר ולהכניס כסף לבית העסק.

זהות תאגיד או מותג.מעצבים גרפיים מקצועיים משתמשים בכישרון שלהם כאומנות והם יצירתיים בכדי לבנות תדמית נכונה. עיצוב תדמית נכונה וזהות המותג יכול לקבוע אם המוצר ייכשל או יצליח. אין פה חוקיות קבועה. דברים שמתאימים לתחום מסויים או לקהל מסוים אינו מתאים לתחום אחר ולקהל ההמתאים שלו. תוכלו ליצור את תרופת הפלא לחיי נצח, באריזה המעוצבת בצורה שגויה, אף אחד לא יתייחס אליה או שהתדמית שהיא תשדר תהיה תדמית של תרופה לא אמינה ולא בטוחה ובסופו של דבר היא כשלון.

סיפור מהחייםבתחילת דרכי כמעצב גרפי. הגיע אליי לקוח שרצה למתג מוצר חדשני שנראה יוקרתי מאוד והוא מצא תהליך שאפשר לו לייצר את המוצר בזול מאוד. אני מרוב התלהבות ניגשתי למלאכה ועשיתי כל מה שיכולתי בכדי לעצב, לשווק ולקדם את המוצר. פרוספקט, כרזה וכמובן אריזה. העיצוב יצא מרשים ויוקרתי מאוד. הלקוח התלהב ויאלה לדפוס. לאחר כשבועיים ימים בהם המוצר יצא למדפים, הסתבר שהמכירות באופן יחסי לציפיות היו מאכזבות ביותר. ניסינו להבין ביחד עם הלקוח מה הסיבה ודי התקשנו. שהרי המוצר מדהים. המחיר זול בטרוף. אז מה? ובכן, לא התעצלתי וביקשתי מהלקוח שיאפשר לי לבקר במספר נקודות מכירה בכדי שאוכל להתרשם מתגובות הצרכנים. במשך יום שלם עמדתי באחת החנויות ובחנתי את תגובות האנשים למוצר. בשלב מסויים התקרבו 2 נשים למוצר, הסתכלו, התפעלו, לקחו את המוצר ובחנו אותו מקרוב ואז החזירו את המוצר למדף והמשיכו לטייל בחנות. ניגשתי ובנימוס ביקשתי לשאול אותן מספר שאלות. הן הסכימו ואני שאלתי את דעתן על המוצר וקיבלתי תגובות נלהבות וחמות. ובכן, מדוע לא לקחתם איתכן את המוצר לקופה? שאלתי. תשובתן היתה, שהמוצר יקר מדי בשבילן. ושאין להן תקציב למוצרים יוקרתיים שכאלו. התשובה הזאת מייצגת תשובות דומות שקיבלתי גם מאחרים. וכשאמרתי להם את המחיר, הם מייד חזרו למדף ולקחו איתם את המוצר לקופה. ובכן, הטעות הייתה שהעיצוב שידר יותר מידי יוקרתיות .כמובן שחזרתי מייד לשולחן האור שלי והתחלתי את כל המלאכה מחדש מבלי לחייב את הלקוח. עיצבנו תדמית למוצר ששידרה יוקרתיות יותר עממית והדגשנו את המחיר וההצלחה הייתה גדולה מאוד.

זוהי דוגמה שמייצגת את החשיבות בנסיון ובהבנה הכוללת של הגרפיקאי שלכם במכלול תחומי השיווק והפרסום. מעצב טוב ומקצועי הוא מי שיש לו נסיון ואת הידע המקיף של התחום. כולל הפקות דפוס, שיווק, ייחסי ציבור, צילום ועוד.

אחריות כוללת של הגרפיקאיחברת עיצוב גרפי מקצועית מעצבת במחשבה שיווקית. עי שילוב תמונות או אלמנטים גרפיים, קביעה נכונה של גופנים והגדרות טיפוגרפייה ועיצוב המותאם לתחום הרלוונטי ולקהל הפוטנציאלי שלו. כדאי מאוד שהמעצב הגרפי שתבחר יהיה אחראי גם על שאר האלמנטים בהפקה. כמו הדפוס, הצילום וכדו'. זאת בכדי למנוע אי הבנות ולרכז את האחריות לגורם אחד. כמובן שבוחרים בחברה המתאימה, יש לבחון גם את יכולת התקציב של בית העסק שלך ואת הכימייה האישית בינך ובין המעצבים.

לסיכום: זיהוי ובחירה נכונים של מעצבים גרפיים שמתאימים לחברה שלך, יכולה להיות משימה קשה שיכולה לקחת זמן. אבל ברגע שמצאת את החברה למתן שרותי גרפיקה המתאימה לך, יש לך כלי חשוב מאוד להשגת מטרות העסק שלך. יש לך עם מי להתייעץ ולהריץ רעיונות וסיורי מוחות. לכן, רצוי לבחון את האפשרויות ולהשקיע בכך חשיבה ועבודה רבה. משום שבדרך כלל הקשר עם מעצבים גרפים הוא לטווח ארוך. ועבודת עיצוב נכונה ומקצועית משתלמת לטווח הארוך



אודות מחבר המאמר:

סטודיו בן עמי: עיצוב גרפי, הפקות דפוס ובניית אתרים - סטודיו לעיצוב גרפי, עיצוב קטלוג, הפקות דפוס ובניית אתרים. הנותן לך פתרון כולל לשיווק העסק שלך, מהרעיון ועד הביצוע!!, קטלוגים, חוברות, עלונים, פולדרים, אריזות, מותג ועוד



דירוג המאמר: 5.0

תגובות למאמר איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק? תגובות למאמר איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא פרסום ושיווק

להוציא יותר מ"הר השקלים" שאנו משקיעים בפרסום
חיתוך אותיות לעיצוב שלטים
פרסום ושיווק בעידן המודרני
מדבקות בגלילים לצרכים מסחריים
מדבקות בגלילים - סוגים ושימושים
כל היתרונות של שיווק בפייסבוק
מדבקות בגלילים
מידע שימושי על הדפסת כרטיסי ביקור
מיתוג עסקי באמצעות רכבי החברה
שיווק מנצח באמצעות שלטים
איך עושים הרצאה טובה?
ייעוץ שיווקי: מה אתה כבר יודע?
ייעוץ שיווקי: כמה שאלות ותשובות
פולדרים: כיצד לעצב פולדר אפקטיבי
פולדרים: איך מעצבים ונמנעים מאסון

הנך נמצא כאן: איך לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.