אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פניה אל בית המשפט לענייני משפחה

בני זוג אשר לא רוצים להישאר ביחד פונים אל בית המשפט לענייני משפחה בכדי להתחיל תהליך של גירושים באמצעות עורך דין לכל אחד מבני הזוג. את עורך הדין בוחרים בדרך כלל על ידי תחום ההתמחות של העורך דין ולאחר מכן שילוב של כסף וותק. עורך דין תפקידו לנהל את אחד מן הצדדים ולעמוד מול העורך דין של הצד השני ולהגיע להסכם תוך שמירה על עמדותיו ורצונותיו של בן הזוג אותו הוא מייצג לכל אורך התהליך של גירושים.

 

התפקיד של העורך דין הוא קודם כל להיפגש עם הצד אותו הוא מייצג ולהקשיב לסיפור המלא. לאחר מכן העורך דין צריך להסביר מה עומד לקרות. השלב הבא הוא לערוך רשימת רצונות ולדרג אותם לפי החשיבות של המיוצג. התהליך של גירושים ממשיך כאשר שני הצדדים בליווי עורכי הדין נפגשים ומנסים להגיע לעמק השווה של שני הצדדים.

 

אם דבר זה אינו מצליח פונים אל בית הדין הרבני או אל בית המשפט לענייני משפחה, אשר לשניהם הוגדרה סמכות עניינית לדון בנושאי גירושים, אך לבית דין רבני ישנה סמכות ייחודית לדון בכל מה שקשור לגירושים ושלום בית בין יהודים. ההבדל בין שני המוסדות הוא: בית הדין הרבני הינו הסמכות היחידה לטיפול בנישואין וכן גירושים בין בני זוג יהודים וגם בענייני גיור, צוואה, הסדרי ראייה, מזונות ועוד נושאים זאת ועוד עדיין לא הוגשה תביעה מול בית המשפט לענייני משפחה.

 

בית הדין הרבני בשונה מדיונים אצל בית המשפט לענייני משפחה הדיונים הינם חסויים ולכן לרוב לא נדע על ההתקיימות של דיונים כאלו ואחרים, אלא אם בית הדין הרבני בחר לפרסם את מה שהתרחש בדיון.

 

בית משפט לענייני משפחה נוצר בכדי לרכז את כל הסכסוכים אשר נוגעים למשפחה וזוגיות. זוהי המקבילה לסמכויות שיש לבית דין רבני בכל הנוגע לתחומי נישואים, גירושים, רכוש, מזונות, משמורת, מזונות, ממון ועוד. מה שאומר שמתקיים סוג של מירוץ בין שני הצדדים והראשון שיגיש עתירה לאחד מן המקומות לעיל שם יתרחש המשך התהליך, אם בבית הדין הרבני ואם בבית המשפט לענייני משפחה.


אודות מחבר המאמר

נופר דולברג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.