אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קניית שם דומיין בראיית קידום במנועי חיפוש

קניית שם דומיין אינה דבר קל למי שאינו בקיא ברזי האינטרנט אך עם זאת אינה דבר מסובך ממש. מדובר בסדרת פעולות שכל אחד ואחת יכולים לבצע.

אני מודה כי בפעם הראשונה בה רכשתי דומיין לטובת האתר הראשון שלי התחבטתי לא מעט באפשרויות השונות? האם עלי לרכוש דומיין co.il או דומיין בינלאומי בסגנון .com.? אולי עדיף לי בכלל לרכוש דומיין info בשני דולר היות ואני רק מחפש אתר לכרטיס ביקור ותו לא?

אובחן רכשתי דומיין בהצלחה והבחירה לא הייתה הבחירה המוצלחת ביותר אבל עם הזמן השכלתי כיצד לבצע קנייית דומיין בדרך הטובה ביותר מבחינתי ואף כתבתי על כך מדריך

הבאתי בפניכם מדריך מקוצר זה לטובת אלו אשר מחפשים את קיצורי הדרך ורוצים להיות מומחים מתחילים - ביום אחד..אובחן לוקחים קורטוב של דולרים משלבים עם מעט הוסטינג חינמי.. לא – עכשיו ברצינות.. כל מה שעלינו לעשות כאשר אנו שוקלים קניית דומיין הוא לדעת לשם מה – פשוט כך , מהי הסיבה בעטיה אנו מבקשים לרכוש שם דומיין. האם אני בעל מקצוע העוסק בעבודה יחידה ומעוניין לקבל חשיפה רחבה לעסק באינטרנט? אם כן אז חשוב אולי לבחור בשם דומיין ובו שם העיסוק לדוגמא נתי-האינסטלטור. בכלל, מקצוע האינסטלציה הוא מקצוע נדרש מאוד אולם באינטרנט אנשים מעטים יחפשו "בעל מקצוע פותח צינורות" או אפילו "אינסטלציה" – ערך מילוני כללי מידי. ברגע שהכנסנו את "אינסטלטור" לשם הדומיין – זה עוזר לנו לקבל תעדוף בתוצאות החיפוש. כמובן שנצטרך קצת עזרה מקצועית נוספת...

בהשוואה לאינסטלטור – טכנאי מחשבים הוא דווקא בעל מקצוע אשר מעוניין להופיע באינטרנט בחיפוש אחר סוגי העבודות הנפוצות – פרמוט המחשב, התקנת מערכת הפעלה או אפילו הביטוי הכללי "תיקון מחשבים" לזה היינו ממליצים דווקא שם דומיין ישראלי co.il – אומנם עולה מעט יותר אבל יתרון גדול בצידו – בינו לבין אתר בינלאומי גוגל ישראל יציג אותו קודם לשני (בהנחה שכל הפרמטרים האחרים לקידום זהים).

שמות דומיין בינלאומיים סטייל דוט נט ו-דוט קום נפוצים בעיקר לאתרים באנגלית הפונים לקהל הבינלאומי ועל כן עדיפים רק במקרה ומדובר באתר באנגלית. במקרה של הקמת אתר בעברית אליו צמוד אתר מראה באנגלית עדיף שני שמות דומיינים זהים. האחד בסיומת .co.il והשני בסיומת .com

במידה ואנו מעוניינים בדף אינטרנט לשם הפניה מכרטיס ביקור והחשיפה דרך האינטרנט אינה עיניננו ניתן להקים אתרים במערכות חינם על סאב דומיין (תת דומיין של אתר אחר) הניתנים חינם תחת הבטחה למתן מקום בדף לאיזור פרסום קטן של חברת האכסון – במיקרים מסוימים ניתן לקבל דומיין חינם (אומנם בינלאומי – אבל זה יכול להספיק)

לפני הסיכום, ארצה להוסיף מעט – היתרון של דומיין co.il הוא בזכירתו (ברירת המחדל של הקשת שם אתר לקהל הישראלי היא עם סיומת co.il) ישנו יתרון נוסף בנושא המיקוד הגאוגרפי של תוצאות החיפוש כלומר הרצון של גוגל ישראל להציג תוצאות לביטוי שחיפשנו מישראל יתעדף את האתר ה"ישראלי" קריא co.il על אחיו הבכור הדומיין הבינלאומי – דוט קום.

עם זאת עבור בעלי מקצוע העוסקים בעבודה ספציפית או מפרסמים תחת עיסוקו של בעל המקצוע עדיף כאמור לעיתים לבחור דומיין בינלאומי ובלבד שיכיל את הביטוי לקידום בשמו דבר אשר עוזר לאתר ממש בתחום קידום במנועי חיפוש. חיזוק לנושא זה ניתן בכך שכיום ישנה דרך בה בעלי אתרים יכולים לבקש מגוגל להתייחס לדומיין בינלאומי כאילו היה מכוון למדינה ספציפית (במקרה שלנו ישראל). במקרה זה אנו מבטלים את יתרון הדומיין ה"ישראלי" לעניין זה כפי שהזכרנו.

חברות הוסטינג בארץ דורשות מחירים מופקעים עבור דומיין בינלאומי ודומיין בינלאומי (בסיומת קום או נט) שכתובתו בעברית (לדוגמא - .comיוסי-אינסטלטורים) אנו ממליצים לכם בחום על כן לברר את האלטרנטיבות שלכם ולא לקנות בעשרות עד מאות שקלים יותר.מידע נוסף תוכלו למצוא באתר .comקנייתדומיין – מדריך לרכישת דומיין בצורה חכמה ונבונה.

תהליך קניית שם דומיין עצמו הוא פשוט יחסית ודורש סדרת פעולות בסיסיות אולם בטרם נעשה זאת חשוב שנדע כיצד לבחון אם שם הדומיין שלנו אינו תפוס ואכן מתאפשר לנו לקנות אותו. על כך במדריך הבא – בחירת שם דומיין.


אודות מחבר המאמר

הכותב, איתן יריב - בעלים ושותף בהקמתם של מספר אתרים בתחומים מגוונים לרבות מדריך לרכישת דומיין.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.