אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רשלנות רפואית בזמן ניתוח

תביעות רבות בשל רשלנות רפואית הן לגבי ניתוחים. רשלנות בניתוח יכולה להיות ניתוח שהתבצע באופן רשלני, הותרת גוף זר בגוף המנותח, אי מתן טיפול הולם לאחר הניתוח ועוד. הרופא חייב לתת למטופל את כל המידע לגבי הניתוח, כולל תופעות לוואי ובעיות שיכולות להתרחש. בנוסף, כמו כן על הרופא ליידע את החולה על חלופות שונות לניתוח.

 מהי "הסכמה מדעת?"

לאחר קבלת הסברים מפורטים לגבי הניתוח כולל סיכונים, סיבוכים אפשריים וכו', המטופל צריך לתת את הסכמתו לניתוח על ידי כך שהוא חותם על טופס הסכמה. בטופס זה החולה מכריז שהוא מודע לסכנות האפשריות בניתוח. "הסכמה מדעת" פרושה שהמטופל חותם על הטופס ומסכים לניתוח לאחר קבלת מלוא המידע לגביו.  המטופל צריך לחתום על המסמכים כשהוא לא נמצא במצב של טשטוש או כאב. אם החולה במצב  של בלבול הרופא צריך לספק את ההסברים לבן משפחתו של החולה. אסור להעלים מידע מהחולה על מנת לגרום לו להיענות  לניתוח. זכות החולה להחליט אם הוא מעוניין לעבור את הניתוח ושקול את העניין.

איזה סוגים של רשלנות רפואית מתקיימים במהלך ניתוחים?

במהלך הניתוח יכולות להתרחש טעויות שיובילו לפגיעה במטופל כולל פגיעה באיברים אחרים. הניתוח עלול להתבצע באיבר בריא, בשיטות שגויות , ללא צורך, בלי מידע קודם  וללא הסכמה מדעת. המנתח צריך לקבוע מהי דרך הניתוח המתאימה ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הצוות של המרדים, האחיות והטכנאים. כמו כן על המנתח להשתמש בציוד חדיש ומשוכלל המתאים לניתוח.

מהם הגורמים  לרשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפאית נגרמת כאשר: המנתח הינו חסר ניסיון ומקצועיות,   אין הנחיות או כאשר לא מנתחים   על פי נהלים מוסדרים, השתהות שאינה סבירה בהענקת טיפול לאחר הניתוח, השארת עצם  זר בגוף המנותח, חוסר  ביצוע של בדיקות מתאימות טרם הניתוח או במהלכו, איברים אחרים נפגעים, ישנה התעלמות ממצוקת המנותח , תדרוך רשלני של צוות חדר הניתוח, מרדים לא מיומן, הנחיות מוטעות לגבי המשך הטיפול לאחר הניתוח.

 

מהם הניתוחים בהם מתגלה רשלנות רפואית?

סוגי הניתוחים העיקריים בגינם תובעים על רשלנות רפואית הם:  בעמוד השדרה, ברך, גב וכו'.  ניתוחים פלסטיים,  הגדלת חזה, ניתוחי אף ועוד. ניתוחים קרדיולוגים,  ניתוחי ראש, לידות הכוללות  מכשירנים וכו'.

 איך ניתן לתבוע על רשלנות רפואית?

על החולה להוכיח כי הרופא התרשל בתפקידו ולא נקט במידת הזהירות המתבקשת.המטופל צריך להוכיח קשר סיבתי בין אופן מהלך הניתוח ובין   הנזק שנגרם למטופל. המטופל יכול גם להוכיח כי הרופא לא סיפק לו את מלוא המידע טרם הניתוח ואת הסיבוכים האפשריים. המנותח יכול לטעון כי  אם  היה מודע לסיבוכים אולי היה בוחר שלא לעבור את הניתוח. עורך דין מקצועי בתחום הרשלנות הרפואית ייעץ למנותח לגבי דרך הגשת התביעה ותיעוד המסמכים הרפואיים השונים. הפרקליט יכוון   את המטופל להעביר  חוות דעת של רופא מומחה לגבי הרשלנות רפואית. כמו כן, על הנתבע להציג את מצבו הרפואי עקב הניתוח כולל תיעוד של   אשפוזים,  צלקות ,שיקום, צילומים וכל הבעיות שהתעוררו כתוצאה מהניתוח הכושל.


אודות מחבר המאמר

http://www.medical-law-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.