אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסדרי ראיה בעת הסכם גירושין

הסדרי ראיה הינם כאמור הסדרים אשר ניתנים לאב בכדי להמשיך ולשמר את הקשר עם הילדים גם לאחר גירושין מן האם. ישנם מקרים רבים כאשר אחר מן ההורים מחבל בהסכם של הסדרי ראיה על מנת לפגוע בהורה השני.

 

לאחר סיום גירושין ולאחר חתימה על הסכם גירושין אשר כולל גם הסדרי ראיה האמא יכולה לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה או אל בית הדין הרבני כאשר היא יודעת או חוששת כי האבא מפר הסדרי ראיה, כמו חוסר הגעה ועקב כך צורך להביא בייביסיטר- נקיטת סנקציה כלכלית בכדי שהאב ישלם על הבייביסיטר שהוזמן בגלל אי הופעתו. צמצום הסדרי ראיה לאבא אשר לא מגיע בכדי לנסות ולמנוע את אכזבת הילדים או לתת אפשרות לאמא לבצע תוכניות אחרות לילדים כאשר האבא מאחר. וכן לפנות אל בית משפט שיקנוס את האבא בכל פעם שהוא מפר הסדרי ראיה בדומה לפקודת ביזיון בית המשפט.

 

גם האם יכולה לפגום בהסדרי ראיה כחלק מן הסכם גירושין לאחר גירושין מן האב. הסדרי ראיה הינם פריבילגיה לאב וכל אכיפה לקיומם הסדיר של פגישות עם ילדיו לפי הסכם גירושין, האב יכול לפנות אל המשטרה, פקידי סעד, בית המשפט לענייני משפחה או אל בית הדין הרבני בכדי להפסיק את פעולותיה השליליות של האם. אם ניתנה לפקידת סעד סמכויות לקבוע את הסדרי הראיה על ידי הסמכות השופטת ניתן להשתמש בה בכדי להכריח את האם לעמוד במה שנקבע בסעיפי הסכם גירושין בכלל וכן בנושא הסדרי ראיה בפרט. ניתן להגיש תלונה במשטרה ואז האמא תזומן לתחנת המשטרה או אל מרכז לטיפול באלימות במשפחה בכדי להזהיר אותה שתקיים את הסדרי ראיה ורק במקרים קיצוניים מוגש כתב אישום נגד האמא על הפרה של הסכם הסדרי ראיה.

 

במקרים רבים לאחר גירושין ניתן לראות כיצד ההורים מערבים את הילדים בתוך המלחמה שלהם אם בלי לשים לב ואם בזדון. רגשות מעורבים בזמן ההליך של גירושין יכולים לפגוע בשיקול הדעת של ההורים ולגרום למחשבות ואף לפעולות קיצוניות כנגד ההורה השני באמצעות הילדים המשותפים.


אודות מחבר המאמר

אליקו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.