אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדוע הצבא האמריקאי חושש מסוסים טרויאנים

לא בכל יום הממסד הביטחוני חושש מפעילות פלילית, ובמיוחד כאשר מדובר בפעילות אזרחית מאוד באופייה. לאחרונה התברר שהצבא האמריקאי חושש מפני התופעה המתרחבת של זיוף רכיבי אלקטרונקה.

 

צריך לזכור שמוצרי אלקטרוניקה, גם הפשוטים ביותר, הינם מוצרים מסובכים מאוד אשר מורכבים ממאות ואלפי רכיבים אשר יוצרו על-ידי אלפי יצרנים בכל רחבי העולם. לעתים רבות מתוכנן מוצר האלקטרוניקה במדינה אחת, מורכב במדינה אחרת, וכולל רכיבים שהגיעו מ-20 מדינות אחרות. התוצאה היא שאלפי עובדים בעשרות מדינות היו מעורבים בתהליך הייצור של כל מכשיר, בין אם הוא טלפון סלולרי ובין אם הוא מכ"ם צבאי מסווג.

רכיבי אלקטרוניקה מזויפים

 

לאחרונה בדק האתר הישראלי Techtime המספק חדשות אלקטרוניקה והייטק את מסלול כניסתם של רכיבים מזויפים למוצרי אלקטרוניקה. התחקיר גילה שחלק נכבד מהרכיבים המזויפים מגיע לשוק ממגרשי גרוטאות בסין. מגרשים אלה הוקמו במטרה למחזר ציוד אלקטרוני ישן בתהליכים שאינם פוגעים בסביבה, אולם בפועל חלקם מנהל פעילות מקבילה: בעלי המגרשים מפרקים רכיבים יקרים ומאחסנים אותם בהתאם לסוג המארז.

 

כאשר מתפתח בשוק מחסור ברכיב מסויים, הם שולפים מהמגירות את הרכיבים הדומים ביותר לרכיב הדרוש, מוחקרים את סימני הזיהוי המקוריים וחורתים עליו סימנים חדשים, בהתאם לביקוש בשוק. רכיבים אלה מוצעים לאחר מכן למכירה באינטרנט, ולאחר מספר שלבי קנייה ומכירה ברשת, הם מגיעים ליצרני ציוד האלקטרוניקה, שכמובן אינם יודעים מהו מקורם האמיתי.

 

לפני כשנה החליט משרד הביטחון האמריקאי לבדוק את המצב וגילה לתדהמתו שקבלני יצוד אלקטרוניקה, גם ציוד מסווג ביותר, רוכשים רכיבים באינטרנט מבלי שיידעו במקרים רבים מהו המקור של אותם רכיבים. התוצאה היא שהתגלו רכיבים מזויפים, כולל רכיבים שכלל אינם מתפקדים, בתוך מערכות צבאיות קריטיות.

 

זייפנים ושגיאות כתיב

הצבא האמריקאי חושש שהתופעה אינה מקרית. בדו"ח שפירסם לאחרונה הוא מגדיר את התופעה כמסוכנת. הבעיה הגדולה מבחינתו היא רכיבים המוגדרים "סוסים טרויאניים". כלומר, רכיבים שזויפו מתוך כוונה מראש שיותקנו בוך מערכות צבאיות, כדי שאלה לא יתפקדו ברגע האמת. כיום מפתח הצבא האמריקאי סדרת נהלים חדשים שנועדו להבטיח הסתננות של סוסים טרויאניים למערכות צבאיות.

 

יש לציין שלעתים רבות קל מאוד לזהות רכיבים מזויפים. כך למשל, זייפנים רבים לוקים בחוסר ידע באנגלית ורושמים שמות של מתקני ואצות ייצור בשגיאות כתיב מחרידות.


אודות מחבר המאמר

רוני ליפשיץ, עורך TechTime

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.