אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסכם ממון וחלוקת רכוש בעת גירושין

הסכם ממון נולד בעקבות חוק יחסי ממון אשר מסדיר את כל הרכוש מבחינת חלוקת רכוש לאחר פטירה או גירושין. הסכם ממון ניתן לערוך לפני הנישואין באמצעות חתימה של נוטריון או בזמן הנישואין באמצעות פניה אל בית המשפט לענייני משפחה או פניה אל בית הדין הרבני, והוא מכיל את התחזית מה יקרה אם וכאשר בני הזוג יעברו תהליך של גירושין. בתמצית, על פי החוק, כאשר מתרחשים גירושין בין בני זוג כל צד זכאי למחצית משווי כלל הנכסים אשר הצטברו במהלך חייהם המשותפים.

הסכם ממון כולל את כל הרכוש מנכסי מקרקעין ודירות, מכוניות ועד כסף- תוכניות חיסכון, קופות גמל, ניירות ערך, בעלות על עסקים, פנסיה, ביטוח ועוד וכל אלו מחושבים תחת ההסכם של חלוקת רכוש בעת גירושין. אם אין הסכם ממון בין בני הזוג אזי חלוקת רכוש על פי חוק תהיה שונה מאשר חלוקת רכוש על פי הסכם ממון.

הסכם ממון מומלץ מאוד לערוך רק לאחר מספר פגישות עם העורך דין ולאחר פגישות עם הצד השני בנוכחות של עורכי דין של שני בני הזוג. עורכי הדין ישמרו על האינטרסים שלכם, יסבירו לכם על התהליך ויעזרו לכם לבנות אסטרטגיה לניהול של הסכם ממון בכדי שאם תעברו תהליך של גירושין אז חלוקת רכוש תהיה הוגנת לשני הצדדים.

נכון כי במחשבה תחילה הסכם ממון הוא בעיקר בשביל בן הזוג אשר מביא את רוב הממון, אך הסכם ממון מבטיח כי האדם אשר נכנס עם פחות נכסים אל הנישואין והוחלט כי הוא יישאר בבית ויגדל את הילדים במקום לעבוד, אז ההסכם מבטיח לו שמירה על איכות החיים אליה הוא התרגל בעת הנישואין.

חתימה על הסכם ממון מכילה בחובה עוד מספר יתרונות, כמו לדוגמא: מונע מצד אחד לסחוט את הצד השני בעת גירושין, החתימה מבטיחה כי הנישואין הן מתוך אהבה ולא מסיבות כלכליות וכן בנישואים שניים, חתימה על הסכם ממון מבטיחה לילדים מהנישואין הראשונים את הירושה שלא תילקח על ידי בן או בת הזוג החדשים או על ידי הילדים החדשים.


אודות מחבר המאמר

אליקו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.