אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח רכב וכיצד להגן מפני תאונות

פוליסות ביטוח רכב קובעות את דמי הביטוח בהתאם לרמת הסיכון אותו נוטלת על עצמה חברת הביטוח בבואה לבטח את כלי הרכב המדובר. כאשר מדובר בפוליסת ביטוח חובה לרכב, הפרמטרים אשר אותם יש לקחת בחשבון הינם פרמטרים אשר קשורים לסיכוי כי כלי הרכב יהיה מעורב בתאונת דרכים, ובמידה וכלי הרכב יהיה מעורב בתאונת דרכים, הסיכוי כי הנהג, הנוסעים או הולכי הרגל אשר יהיו מעורבים אף הם בתאונה יפגעו גופנית ובאיזו מידה. כאשר מדובר בפוליסות ביטוח מקיף לרכב, העניין סבוך מעט יותר כיוון ובפוליסות אלו יש להתחשב לא רק בסיכון להקלע לתאונת דרכים ולצורך לתקן את כלי הרכב, אלא אף לסיכון כי כלי הרכב יגנב.

ביטוח רכב מפני סיכוני תאונות דרכים

תאונות דרכים רבות נגרמות כתוצאה מנהיגה לא זהירה, או נהיגה רשלנית. כיוון ומי אשר אחראי על אופי הנהיגה הינו הנהג עצמו, הסיכון העיקרי להקלע לתאונת דרכים הינו פונקציה של הנהג עצמו. אולם, קיימים מצבים רבים ושונים אשר סוג המערכות אשר מותקנות בכלי הרכב עשויות למנוע תאונות גם כאשר הנהג אינו מנוסה או במידה והוא אינו זהיר.

מרבית התאונות מסוג זה אותן המערכות החדשות אשר מותקנות במספר כלי רכב חדישים עשויות למנוע הינן מערכות אשר נוטלות שליטה על הרכב במצבים של איבוד שליטה על ידי הנהג. קיימים שני מוקדים עיקריים להעברת שליטה למחשב המכונית: ההגה ומערכת הבלמים. מרבית המערכות הקיימות פועלות בנושא מערכת הבלמים. כאשר מחשב הרכב מזהה מצבים של בלימה חירום, נעילת גלגלים וכדומה, הוא נוטל שליטה על המצב ומבצע תיקונים על אופן הבלימה אשר מיושם על ידי הנהג במידת הצורך:

בנעילת גלגלים השליטה על הבלמים תעבור למערכת אשר תדאג כי הבלמים יעבדו בפולסים ולא כלחץ רצוף אשר נועל את הגלגלים. בבלימת חירום המערכות הרלוונטיות ידאגו להגביר באופן מלאכותי את לחץ הבלימה מעבר למה אשר הנהג מסוגל לו באמצעים רגילים, וכן לפזר באופן שונה את לחץ הבלימה בין הגלגלים השונים לקבלת בלימה אופטימאלית.

כאשר מדובר במערכות אשר יעודן הוא ההגה, השליטה תעבור אל מחשב המערכת כאשר מזוהה מצב של איבוד שליטה על הרכב. המערכת תבצע את התיקונים הנדרשים בהיגוי על מנת להשיב את השליטה לנוהג במהירות המירבית.

ביטוח רכב והגנה מפני פגיעה

כלי הרכב מצוידים לא רק במערכות אשר מטרתן למנוע תאונות אלא אף במערכות אשר יעודן הוא למזער את הפגיעה בנהג ובנוסעים במידה ותאונה כבר התרחשה. בין אמצעים אלו ניתן למנות חגורות בטיחות במושבים הקדמיים והאחוריים, משענות צוואר וראש וכן כריות אויר קידמיות וצידיו, הן במושב הנהג, הן במושב הקידמי השני והן במושבים האחוריים.


אודות מחבר המאמר

מרצה בענייני ביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.