אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסכם ממון בגירושים

הסכם ממון הינו הסכם אשר צופה את המצב של גירושים בין בני הזוג בעתיד. אם בני הזוג אכן לבסוף מתגרשים הסכם ממון יכנס לתוקף במיידי וכל הרכוש וההון אשר הצטבר במהלך הזוגיות יתחלק בין בני הזוג בדיוק לפי הסעיפים של הסכם ממון.

הסכם ממון נחתם בטרם תחילת הנישואים אך ניתן לחתום על הסכם ממון בזמן הנישואים. הסכם זה הינו מלא ביתרונות מכמה סיבות מרכזיות: הסיבה הראשונה היא שכל צד מבני הזוג יצא עם ערך שווה לשני גם אם צד אחד עבד והשני היה אחראי על הטיפול בילדים.

סיבה שנייה היא שבנישואים בין בעל הון עצום לבין חסר הון, ההסכם בעצם מבטיח לבעל ההון כי אלו נישואים מתוך אהבה אחד לשני ולא מתוך בצע כסף.

כמו כן, גירושים הם תהליך מאוד קשה וארוך מבחינה נפשית ופיזית לשני הצדדים ולכן אם אפשר למנוע חלק מן העימותים בטרם עת אזי הסכם ממון עונה בדיוק על הצרכים הללו.

אם וכאשר הזוג אכן מחליט על גירושים ולא נחתם הסכם ממון בין בני הזוג אזי חוק חלוקת רכוש נכנס לתוקף במיידי ומתחילים דיונים עם עורכי דין ואף לעיתים מצבים בהם בעקבות סכסוכים על חלוקת רכוש בעת גירושים מגיעים עד לבית המשפט אשר יחליט בשבילם כיצד חלוקת רכוש תתבצע.

בדרך כלל לאחר דיונים על חלוקת רכוש בין בני הזוג, לא בטוח ששני הצדדים יגיעו לתוצאה הרצויה ולכן הסכם ממון יכול בהחלט להוות פלוס גדול בעת תהליך גירושים בין בני זוג. את הסכם הממון יש לכתוב ולערוך בנוכחות עורך דין וחתימה של נוטריון. עדיף כי גם לאישה וגם לגבר יהיו עורכי דין בכדי שהאינטרסים של שני הצדדים ישמרו לאורך כל התהליך.

לאחר סיום עריכת ההסכם ממון שני הצדדים צריכים לחתום עליו וגם עורכי הדין. לאחר שההסכם ממון נחתם עדיין קיימת  האפשרות לשנות את הסעיפים במוסכמים בו או לבטל אותו לחלוטין, אך עניין זה יכול להתבצע רק בנוכחות שלני בני הזוג וכן עורכי הדין המעורבים בחתימה וכן בנוכחות של נוטריון.


אודות מחבר המאמר

נופר ד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.