אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוכנית עסקית בין לאומית

יותר ויותר חברות ישראליות בוחרות בשנים האחרונות לייצא את המותג לשווקים בינלאומיים. בין אם מדובר על חברות העוסקות במכירת אקווריומים או שמדובר על מפעלי חרסינה- כך או כך, הרחבת הפעילות לזירה הבינלאומית מעידה לרוב על מיצוי מרבית הפוטנציאל הקיים בשוק הישראלי הקטן ורצון להתפתח לשווקים דומים במדינות זרות. עם זאת, הפיכת חברה לבינלאומית הינה צעד משמעותי הדורש בחינה מעמיקה של הנתונים וכתיבת תוכנית עסקית מקיפה.

שיקולים לקראת פנייה לשווקים בינלאומיים

לקראת הרחבה בינלאומית של המותג, כדאי לבחון את השוק הבינלאומי: מאפיינים של המדינה, התרבות, מערכת המשפט והטכנולוגיה במדינה שאליה המותג מנסה להתרחב. מדינה כפרית או לא מפותחת טכנולוגית, למשל, עשויה לא להתאים למותג עתידני. מדינה שבה חוקים או הגבלות שאוסרות על לבוש כזה או אחר, עשויה להיות פחות מוצלחת לחברת אופנה. מדינה שבה המותג הייחודי שלכם הוא כבר מוצר שגור ונפוץ עשויה גם היא להיות טעות כיעד ליצוא בינלאומי. בחינה מעמיקה של השווקים הבינלאומיים עשויה לספק תובנות לא רק לגבי האם לייצא את המוצר לחו"ל, אלא גם לאילו מדינות ולאילו שווקים כדאי לייצא אותו. לאחר קבלת ההחלטה כי המותג מתאים לייצוא ובחירת השווקים המתאימים, יש לקבל את ההחלטה כיצד יש לבצע את ההתרחבות: באמצעות זכיין, מפיצים מקומיים, או פתיחת סניף של החברה בחו"ל.

ההבדל בין כתיבת תכנית עסקית מקומית לתוכנית עסקית בינלאומית

בדומה לתכנית עסקית המגדירה מוצר חדש או שדרוג של מוצר קיים, גם תכנית העסקית המתייחסת לייצוא לשווקים בינלאומיים כתובה באותם ראשי פרקים. עם זאת, בניגוד לתכנית הרגילה, התכנית הבינלאומית כוללת התייחסות רחבה יותר לשוק ולהתאמת המוצר לשוק, באופן הבא:

פרק השוק – הופך להיות הפרק החשוב ביותר של כל תוכנית עסקית. בפרק זה יש לבחון את היתרונות היחסיים של השוק אליו מתעתדים לייצא את המוצר הסביבה הכלכלית אליה המוצר חודר, החוקים התומכים והמגבילים את המוצר, הסביבה התרבותית של שוק היעד, וכיו"ב. חשוב לזכור כי לעיתים עוסקת התכנית העסקית בייצוא המוצר לשוק לא מוכר, ולכן יש צורך לתאר שוק זה באופן כללי – מה מאפיין מדינת עולם שלישי, מהם המאפיינים הדמוגרפים של מדינה זו ועוד.

פרק המוצר – משמש להגדרה מחודשת של המוצר בהינתן השוק החדש – הייחודיות של מוצר זה בשוק המקומי, המתחרים בשוק זה, הצורך ומימוש הצורך בשוק.

-    פרק היישום – גם תכניות השיווק והייצור של המוצר משתנות לחלוטין בשוק בינלאומי. לעתים כוח העבודה עולה אחרת, חוקי העבודה נם שונים, מוסכמות השיווק הן אחרות ועוד.


אודות מחבר המאמר

שגיב seo ~ קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.