אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים נחשבת לאחת המחלות השכיחות ביותר בקרב בני אדם.השיניים עצמן נמצאות בתוך עצם (עצם המכתשית) ומחוברות בסיבים. רקמת החניכיים עוטפת אותן וכך מגנה על השיניים.

דלקת חניכיים היא מחלה זיהומית, הנוצרת בשל מגע חיידקים ההורסים את הרקמות העוטפות את השיניים וכך גורמים לספיגה של העצם התומכת. במצבים בהם מחלת החניכיים היא במצב מתקדם, ייתכנו אף תופעות התניידות שיניים ואף אובדן שיניים.החיידקים הגורמים לדלקות חודרים במקרים מסויימים דרך הרקמות ויכולים לגרום במקרים קיצוניים לנזק ללב.דלקת היא הגורם העיקרי לאובדן שיניים. לרוב הדלקת מתפתחת ללא התראה, לכן חשוב מאוד להיבדק על ידי רופא שיניים מוסמך.

תחילת התפתחות המחלה - הופעת דימום בשעת צחצוח שיניים, צבע החניכיים משתנה מורוד לאדום ותיתכן נפיחות באזורים מסוימים. לתופעות השונות לעיתים גם יתלווה ריח רע מהפה. בשלב זה עדיין לא קיימת פגיעה בעצם או בסיבים המחברים את השן ולכן קיימת אפשרות לטפל בדלקת בקלות יחסית אצל שיננית וכן באופן יעיל על ידי צחצוח השיניים כהלכה.

כאשר המחלה היא במצב מתקדם - כל הרקמות התומכות בשן יהיו נגועות וכתוצאה מכך תתקיים פגיעה בעצם המכתשית. בין הסימפטומים אשר עשויים להתגלות: חניכיים לא צמודים היטב לצוואר השן, רווחים בין השיניים, מוגלה בין החניכיים לשיניים, השיניים רופפות ואינן מקובעות חזק בלסת, טעם וריח רע בפה.

במידה וזהו המצב, יהפוך הטיפול מורכב יותר ויכלול: הסרת האבנית והפלאק מפני השן ומהרווח שבין החניכיים והשן. במקרים הקיצוניים יותר, בדלקת חניכיים מתקדמת, צריך רופא השיניים לבצע לעיתים טיפול ניתוחי לשיפור מצב החניכיים והעצם התומכת בשן.

לרוב עם טיפול הולם ניתן לעצור את התפתחות מחלת החניכיים, אך יהיה קשה עד בלתי אפשרי להשיב את מצבן המקורי והתקין של השיניים.

מעבר לחיידקי רובד השן או סיבות גנטיות הגורמות למגוון דלקות חניכיים, ישנם עוד כמה גורמים שחשוב להיות מודעים לקיומם:

כיצד ניתן להמנע מדלקת חניכיים?


אודות מחבר המאמר

דנטלי - בריאות השיניים שלך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.