אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד ניתן למנוע אוסטיאופורוזיס

מקור השם אוסטיאופורוזיס הוא מיוונית ופירושו: "עצם מחוררת". שם זה מתאר את היעדר הצפיפות של העצם. המחלה מתחילה בצפיפות פחותה של העצמות הגורמת להן להיות שבירות בהמשך. במצבה התקדם המחלה יכולה להוביל למצב סיעודי ואף למוות. ניתן למנוע את המחלה באמצעות תזונה בריאה, פעילות גופנית ואבחון מוקדם.

 

כיצד מתרחשת המחלה?

המחלה נפוצה בעיקר בקרב נשים שהוסת שלהם הופסקה. ובסביבות ארבעים אחוז  מהן יחלו בה. גם סביב 12% מהגברים המבוגרים לוקים במחלה.

 

העצם היא בעלת חורים ודפנות הגורמות לה להיות חזקה וקלה. העצמות כל העת מתפרקות ונבנות מחדש. עם ההתבגרות, קצב בניית העצמות הופך איטי יותר וקצב ההריסה הופך מהיר יותר ומוביל להיחלשותן. הפרת היחס בין הפירוק לבנייה המחודשת יוצר את האוסטיאופורוזיס.

 

בהתחלה המחלה לא נראית לעין ולא מורגשת משום שאין לה סימנים חיצוניים. עם הזמן העצם נחלשת וצפיפותה מתדלדלת בשלושים אחוזים ומעלה. המחלה מתגלה רק בשלב המתקדם שלה, בו מתחילים להופיע שברים בחלקים   שונים בגוף ובעיקר  בגב ובשורש כף היד. השברים נוצרים עקב פעולות פשוטות, נפילה, הרמת משקל לא כבד ועוד. החולה מתחיל לחוש כאבים גם  בשרירים המנסים להילחם נגד שינוי מסת העצם.  

 

מה הם הסיבות לאוסטיאופורוזיס?

- התזונה המודרנית המעובדת

  והתעשייתית.

- צריכת סידן נמוכה.

- חוסר של הוויטמינים סי ו-די.

- ווסת שנפסקת בגיל המעבר היוצרת הפסקת ייצור של אסטרוגן.

- גנטיקה.

- העדר פעילות גופנית.

- נשים שמעולם לא היו בהריון.

-  צריכת אלכוהול.

- רגישות לחלב

- מבנה גוף רזה.

 

איך אפשר להפחית את סכנת האוסטיאופורוזיס?

ילדים ובני נוער חייבים לשמור על תזונה בריאה ולעסוק בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע. ככל שמקפידים על בניית מסת העצם בגיל צעיר יקטן הסיכוי ללקות במחלה בגיל מבוגר יותר.

מה צריך לאכול כדי למנוע את המחלה?

יש להימנע ממזון מהיר ומעובד, משקאות ממותקים וקלים ומכמות רבה של מלחים וסוכרים. צריך להקפיד על אכילת:

- ירקות עתירי סידן כמו חסה וכרוב.

- מאכלי סויה

- קטניות

- טחינה גולמית

-  עוף ודגים

- תוספי מזון

 

מה הטיפול שניתן לאחר האבחון?

על ידי מתן תרופות שעוצרות את התדלדלות העצם ותכשירים שונים שנועדו לעזור לשקם את העצמות. בנוסף, החולה צריך לקחת ויטמין די וסידן שהוא חיוני לשיקום העצמות. אנשים שחצו את גיל חמישים  זקוקים ל-1000-1200 מיליגרם סידן ביום ומסיבה זו הם צריכים תוסף. גם ויטמין די חיוני כתוסף משום שהצריכה ממוצרים המכילים אותו לא מספיקה. חוסר בוויטמין זה מוביל לפגיעה בעצם ובשרירים. כדי לגלות אם יש חוסר של ויטמין די בגוף אפשר לבצע בדיקת דם פשוטה.

 

בכל גיל ניתן למנוע את המחלה על ידי פעילות גופנית כמו ריצה, הליכה, קפיצה בחבל, אימון משקולות ועוד. יש לצרוך סידן וויטמין די ושומרים על תזונה מאוזנת ובריאה.

הומאופתיה קלאסית || לימודי הומאופתיה || הומאופתיה


אודות מחבר המאמר

http://homeonet.net

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.