אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גרפולוגיה: שאלות נפוצות ותשובות

1. כתב היד שלי משתנה מבוקר לערב ומהיום למחר. מה זה אומר והאם ניתן לנתח אותו?

ובכן.. לו כתב היד לא היה משתנה הייתה לנו סיבה מצוינת לדאגה. אנחנו לא רובוטים שמייצרים בכל שעה משעת היום בדיוק את אותה התוצרת בדיוק באותו האופן. אנחנו בני אדם. נושמים, חיים, משתנים. ה"חשק" או היכולת שלנו להוציא דברים מן הכוח אל הפועל, מצב הרוח המרומם או הירוד, לכל אלו השפעה מכרעת עלינו. אבל - אם אנחנו בעלי זיכרון חזותי, אם אנחנו אחראיים, רציניים, בעלי חוש הומור, "יבשים", הומאניים או ריאליים, אם חשיבתנו במהותה היא איטית או מהירה, בהירה או עמוסה - תכונות אלו אינן משתנות.כתב היד שלנו משתנה ומגיב בהתאם ויחד עם זאת הוא שומר על ה"גרעין" של מי ומה שאנחנו.מכאן, ניתן בהחלט לנתח את כתב היד אולם רצוי לראות דוגמאות כתב שונות של אותו הכותב, מתקופות שונות ואלו בהחלט יכולות לשפוך אור נוסף.

2. האם אפשר לנבא מתי אתחתן/ אלד/ אמצא עבודה...?

לא. כתב היד הוא "כתב המוח". נוכל לראות מידת מוכנות לקראת מהלכים. נוכל לראות פוטנציאל והעדפות מסוג כזה או אחר אבל אין כל דרך לנבא עתיד דרך כתב היד.

3. האות ל' שלי (או כל אות אחרת לצורך העניין) השתנתה ועכשיו הלולאה שלה נעשתה נפוחה והיא נסגרת מול ה...... מה זה אומר?

אז ככה:

א. ההגדרות של מי שאינו מבין בגרפולוגיה מאוד שונות מהגדרות של גרפולוג. מה שאנחנו נגדיר כגודל אות קטן ייחשב אולי כקטן מאוד או כענק למישהו אחר. הכל עניין של פרספקטיבה, בסופו של דבר... לכן: אין טעם בתיאורים, צבעוניים ומפורטים ככל שיהיו.ב. מבלי לראות את כתב היד אין כל יכולת לנתח אות בודדת או סימן בודד. ניתוח מעמיק יכול להסתמך רק על שילוב של התמונה הכוללת, הגדולה יחד עם כל הפרטים המרכיבים אותה.

4. מה זה אומר שיש לי שורות עולות / יורדות / ישרות / נפתלות..?

כמו בשאלה הקודמת, מבלי לראות את כתב היד אין כל דרך לומר את המשמעות המדויקת. שורה עולה בלחץ כתיבה חלש מקבלת משמעות שונה מלחץ כתיבה בינוני או חזק ובמהירות כתיבה איטית, מתונה או מהירה, ברמת כתב נמוכה או גבוהה ובעיצוב אות כזה או אחר, מידת ואיכות ארגון הדף, גודל האות, סדירות וכדומה. אין לראות את המכלול מבלי לראות את הפרטים הקטנים כפי שאין לראות את הפרט הקטן מבלי להבין את מערכת היחסים בינו לבין שאר הנתונים.

5. שפת האם שלי היא צרפתית האם ניתן לנתח את כתב היד שלי? כמעט כל כתב יד, בכל שפה, ניתן לנתח. רצוי, כמובן, לנתח בשפה בה הכותב מרגיש משוחרר וכותב בספונטאניות. מעבר ממדינה למדינה, משפה לשפה לעולם אינו פשוט. רכישת שפה חדשה הינה תהליך ארוך ולא תמיד מאוד מוצלח. כותב שנולד במדינה אחת אך התחיל לימודיו במדינה שנייה, שפת האם שלו לצורך הבדיקה הגרפולוגית היא שפתו החדשה.לעומת זאת, לעיתים, כותבים שעוברים ממדינה למדינה בשלבים מאוחרים יותר כמו למשל סיום יסודי או תחילת תיכון עלולים ליפול בין הכיסאות. הם עדיין לא רכשו מיומנות ובגרות גראפית בשפה אחת ואין להם "מספיק" זמן לרכוש מיומנות בשפה החדשה. במקרים אלו, לעיתים, לא ניתן לבצע ניתוח מלא ומדויק.מי שמרגיש ביטחון ונינוחות ביותר משפה אחת, רצוי כי יכתוב בשתי השפות השונות.

6. מאיזה גיל ניתן לנתח כתבי יד? כתב יד ניתן לנתח החל מהשלב שבו קיימת בגרות גראפית. כלומר, החל מהרגע שבו אנו מפסיקים לחשוב על צורת האות ועל המבנה שלה, על האיות וכדומה אלא מתמקדים ברעיון שאנו רוצים להביע. בגרות גראפית נרכשת לרוב בגילאים 16-18. עם זאת, האומנם כדאי לנתח כתב יד בגילאים אלו? לא לגמרי מומלץ. גיל ההתבגרות, עם כל הלחצים הנלווים אליו אינו גיל פשוט כלל ועיקר. רצוי להמתין עד לגיל 21-22, לפחות.

 

יש לכם שאלות נוספות הקשורות בגרפולוגיה? היכנסו לפורום גרפולוגיה בוואלה בניהולה של חנה קורן.


אודות מחבר המאמר

חנה קורן הינה גרפולוגית ומנהלת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה, הראשון בארץ והגדול בעולם הפועל משנת 1976. חנה קורן וצוות המכון מספקים שירותי ייעוץ לקבלת עובדים וקידומם, הרצאות וסדנאות, לימודי גרפולוגיה בכל הרמות בפריסה ארצית, מומחית להשוואת מסמכים מטעם בתי המשפט בארץ ובעולם, גרפולוגיה משפטית.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.