אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אתר חברתי - מה הסיפור?

בבואנו לבנות אתר חברתי , עלינו להבין כי הסיפור אינו מורכב ויקר כפי שמסופר במספר חברות, וכהנחה זו אנו נמנה את מספר המודולים הרלוונטיים בבניית אתר חברתי היכול להיות גדול במידע המתעדכן בתדירות גבוהה.

 

ובכן, לכל אתר כיום יש דף ראשי, יצירת קשר, עוד מספר עמודים עם דפי מידע וכדומה, איך אתר חברתי נכנס לתמונה?, עלינו להבין כי אתר שככזה בנוי ומושתת על הגולשים, הנכנסים לדפים , יש לדרבן את הגולשים הללו להכניס מידע, להגיב בצורה עניינית, ולתת תוכן משמעותי לאתר ולשאר הגולשים אשר ייצרו מכפיל שידרבן עוד גולשים ליצר עוד מידע. שם המשחק פה הוא תוכן רלוונטי ופנייה לקהל המתאים.במידה ויהיה לנו 2 הפרמטרים הללו, סביר להניח כי האתר יחדור לשוק בצורה אופטימאלית.

 

מה הכלים ליצירת אתר חברתי? איך משיגים זאת ומה אומרים לחברת בניית האתרים?

על שאלות אלו נענה בצורה מתומצתת בסעיפים הבאים.

  1. דפי תוכן – (כמעט) לכל אתר יש דפי תוכן המציגים מידע רלוונטי וחשוב אודות החברה או אודות הפעילות האינטרנטית של החברה. על מנת לייצר תוכן המתעדכן על ידי גולשים, אנו יכולים לאפשר תגובות לדפי התוכן הידועים גם בתור טלקבקים, בצורה זו כל הגולשים יכולים להביע את דעתם על התוכן ועל השני.
  2. פורומים – זהו למעשה מודול של שיחות וקהילות על נושאים משותפים בין חברי הקהילה, פורומים יכולים להיות סגורים למשתמשים רשומים או בעלי הרשאות או מאידך להיות פתוחים לכל גולש הרוצה להביע את דעתו.
  3. הודעות  - הודעות בין משתמשים הוא אמנם חלק חשוב באתר חברתי אך הוא המודול היחידי שאינו תורם משמעותי לתוכן האתר מכיוון שהודעות הן דבר פרטי, רק הגולשים עצמם רואים את ההודעות שנשלחו במיוחד אליהם, אך מאחר וזהו צורך חשוב, רוב האתרים החברתיים משתמשים במודול זה.
  4. קישורים חברתיים – למעשה זה המודול הכי דומיננטי היום המאפיין  אתר חברתי, לכל חבר באתר יש מספר חברים, דבר הנותן לאתר ליצור קומונות שלמות וקבוצות שלמות, ישנם אתרים שלמעשה יכולים לאפיין קומונות על פי נושא , ושאר האתרים יוצרים קומונות על פי שיוך חברתי קלאסי. קומונות יכולת להיות למעשה כיתות בתי ספר, יוצאי צבא, עבודה בחברה מסוימת וכדומה.
  5. גלריות – שכלול של גלריות יכול להיות תגובות לגלריות בדומה לתגובות לדפי תוכן.

 

מאחורי כל המודולים הללו מסתתר דבר דיי ברור, וכל אחד יכול להמציא את הגלגל, שכן הוא לערב את הגולשים בצורה המרבית , החכמה המסתתרת מאחורי אתר חברתי הוא ליצור אתר חברתי המייצר תוכן איכותי ואמיתי עבור פלח האנשים שאליו האתר מתייחס.

 

לסיכום, על מנת ליצור אתר חברתי אין צורך לגלוש לאתרים דומים ולהעתיק את הרעיונות , יש לחשוב על הצורך הקיומי של האתר שאנו רוצים לייצר, לחשוב על הצורך הקיומי שגולשים ירצו לשוב והמשיך לגלוש באתר ומעבר לכל, לבנות את המודולים בהתאם לאופי האתר.


אודות מחבר המאמר

רונן הוא בעת ניסיון של כיותר מ 12 שנים בחברת בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.