אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרצית לדעת על השתלות שיניים - ולא הצלחת לשאול...

מרבית בני האדם איבדו שיניים בשלב כלשהו בחייהם. עד לפני מספר שנים שיניים חסרות היו עובדה מוגמרת, שהאדם היה פשוט משלים איתה (ומשתדל לחייך פחות), אבל ההתקדמות הטכנולוגית של רפואת השיניים בשנים האחרונות הביאה לעלייה מאסיבית בפופולאריות של טיפולי שיניים בכלל, ושל השתלות שיניים בפרט.

למה בני אדם מאבדים שיניים?

סביר להניח שבזמנים עברו, טרם המצאת משחות השיניים, אחוזי נשירת השיניים היו גדולים יותר מהיום. אולם גם בתקופה הנוכחית קיימות סיבות לא מעטות לאובדן שיניים, ביניהן מחלת העששת, מחלות החניכיים השונות, מחלות כרוניות, עישון, פגיעות פיזיות בפה, צחצוח לא נכון ועוד. לכן, לא מפתיע שבני אדם רבים נאלצים לעבור השתלות.

על השתלות שיניים בישראל

מרגע שגיליתם שהפה שלכם חסר שן אחת או מספר שיניים, השתלת שיניים היא הפיתרון הרצוי עבורכם. השתלות השיניים קיימות למעלה מ-60 שנה ברפואת השיניים, והפכו לנפוצות יותר עם השנים. כיום, נערכות בישראל עשרות אלפי השתלות מדי שנה, עם אחוזי הצלחה של כ-95% בשנה הראשונה וכ-80% בטווח של עשר שנים לאחר ההשתלה.

מה בעצם עושים בהשתלת שיניים?

כשמבצעים השתלות שיניים, שתלים דנטליים מחליפים למעשה את השיניים החסרות. שתל דנטלי הוא בורג עשוי טיטניום או סגסוגת של טיטניום (מה שהופך אותו ליציב ועמיד לאורך זמן), אשר מוברג לחניכיים של המטופל ומחליף את השן או השיניים החסרות.

השתלת השיניים היא תהליך בעלת יתרונות רבים. מספר חודשים לאחר תקופת ההחלמה השתל ייראה ויתפקד בדיוק כמו שן רגילה. ההשתלות לא פוגעות בבריאות השיניים האחרות (בניגוד להשחזת שיניים סמוכות למשל, תהליך שמתבצע בעת הרכבת גשר) והמטופל לא נדרש להשתמש בשיניים תותבות לא נוחות.

היום שאחרי: תופעות הלוואי של השתלות שיניים

השתלות שיניים נעשות כיום בהרדמה מקומית של איזור ההשתלה, כך שהמטופל לא מרגיש כאב במהלכן. לאחר מכן, בשלבי הקליטה של השתלים בפה וכן בתקופת ההחלמה, המטופל עשוי לחוש תופעות לוואי שונות, כמו נפיחויות בפה וקשיי לעיסה, אולם השילוב של הזמן והאנטיביוטיקה שמסופקת לכל מטופל תגרום לו לעבור את הקשיים האלו במהרה.

השתלות שיניים מתאימות לרוב האנשים. אבל לא לכולם

כמעט כל בני האדם כשירים לעבור השתלת שיניים, בלי קשר לגילם. אבל, חשוב לציין שקיימים מספר פרמטרים אשר עלולים למנוע מבן אדם לעבור השתלה, ביניהם מחלות חניכיים חמורות, מחלות לב, סוכרת, מבנה לסת לא מתאים ועוד.

הצלחת הטיפול עשויה אף היא להיות מושפעת מגורמים שונים הקשורים במטופל. לדוגמא, סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים פוחתים במידה ניכרת אצל מעשנים כבדים. לכן, טרם ההשתלה מומלץ להתייעץ עם הרופא המשתיל לגביי סיכויי ההצלחה של הטיפול עבורכם.

מי בכלל מבצע השתלות שיניים?

השתלת שיניים מתבצעת על ידי רופאי שיניים מומחים, אשר עברו הכשרה מיוחדת לכך, כשהעדיפות של המטופל צריכה להיות לרופאי שיניים כירורגיים. לכן, כשמבצעים השתלה, חשוב מאד לוודא שהרופא הנבחר והקליניקה שבה הוא פועל, אכן כשירים לבצע טיפול כזה.

עלות השתלות השיניים

חשוב לזכור שעלות השתלות השיניים אינה קבועה והיא מושפעת מגורמים רבים, כמו הרופא המטפל, סוג השתל הדנטלי, חומר המילוי שבתוכו וכן הלאה. השתלות שיניים לרוב יקרות יותר מאלטרנטיבות אחרות בתחום טיפולי השיניים, אבל רבים סבורים שהתוצאה שווה את המחיר.


אודות מחבר המאמר

המאמר בחסות מוצרי השתלות שיניים של חברת כצט. מוזמנים לשאול שאלות בפייסבוק שלנו.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.