אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מוצרי פרסום כחיזוק מותג

מוצרי פרסום

כי לבנק שלי אכפת ממני

הבנק שלי תמיד דואג לי, חושב מה אני צריכה צעד אחד לפני. בדיוק נגמרו לי העטים, אז קיבלתי אחד מתנה, הילדה יוצאת לטיול, נוחתים עלי תיק וכובע תואם למרבה השמחה, אני לא מספיקה לשתות קפה בבוקר , וכוס תרמית מוצאת את דרכה אליי... גם סוכן הביטוח שלי לא טומן ידו בצלחת, ומזכיר לי שהוא תמיד שם בשבילי, כשלוח השנה המגנטי שנתן לי תלוי במטבח ועוזר לי להתמצא בימות השנה. למוצרי פרסום יש תפקיד ברור: להשפיע עלינו להמשיך ולהזרים מזומנים למי שמספק לנו אותם. הם עושים זאת על-ידי כך שהם נותנים לנו  הרגשה שאנחנו מקבלים יחס אישי של לקוחות מועדפים, בשילוב עם יצירת ההנאה וההתרגשות שבקבלת מתנות, שאין להן גיל. באורח פלא, על אף שרובינו אנשים רציונאליים, שמבינים כי מוצרי פרסום הם הטבה הניתנת לכל הלקוחות, מתנפח  לנו החזה לרגע קט בו עולה המחשבה "בוא'נה איך התקמבנתי על מטריה בחינם בדיוק כשהתחיל לרדת מבול, חסכתי 20 שקלים."

 

מוצרי פרסום: אין ארוחות חינם

החברות והמוסדות שמצ'פרות אותנו במוצרי פרסום יודעות למה שווה להם להשקיע במוצרים אלה. בדומה לפרסומות, או למיקום המצרכים בסופר-מרקט, גם מוצרי פרסום משפיעים על קהל הצרכנים באופן לא מודע. אנחנו אולי חושבים שתהליך קבלת ההחלטות שלנו מתבצע באופן מודע ומבוסס על שיקולי עלות מול תועלת, אבל מחקרים בתחום התנהגות צרכנים מראים תמונה שונה בתכלית. כאשר אנחנו מקבלים מוצרי פרסום, נוצרת אצלנו אסוציאציה בין התחושה הטובה של קבלת המתנה, לא משנה איזו מתנה העיקר שהיא מגיעה אלינו בחינם, לבין החברה ששלחה אותה. תחושה זו תשפיע על תהליך קבלת ההחלטות שלנו, ותוריד את הסיכויים שנעבור לחברה מתחרה, או לחילופין תעלה את הסיכויים לכך שנצטרף לקהל לקוחותיה של חברה. לפיכך, מוצרי פרסום הם אחת הדרכים היעילות לשימור לקוחות או למשיכת לקוחות חדשים, לחילופין. בעידן בו הבדידות מומצאת מחדש ולובשת צורה של תקשורת וירטואלית, הנחה, הטבה או צ'ופר המלווים בברכה מודפסת עם שם הלקוח, פורטות על המיתרים הנכונים ועושות את העבודה.

 

גם למתנות יש תגיות מחיר

אבל מהי בכלל מתנה? כשהיינו ילדים חשבנו שהיקום נדיב, ובעיקר ההורים, הסבים והסבתות, הדודים והדודות שחיים בתוכו, ומתנות מגיעות לידינו סתם כך, בזכות קיומינו בעולם. משהתבגרנו מעט והגענו לגיל בית-הספר, אולי גם נולדו לנו כבר אחים קטנים ונדמה שהסביבה פחות נמסה מכל הברה שאנחנו הוגים, גילינו ש מתנות, ארוזות בנייר עטיפה יפה וצבעוני שתמיד כייף לקרוע, מגיעות בעיקר בימי הולדת. מאוחר יותר, כל אחד על פי קצב התפתחותו, הבנו שכשאשר חבר קונה לך מתנה ליום ההולדת, מצופה ממך לקנות לו מתנה, כשיגיע התאריך שלו. כך שקניית מתנות וקבלתן הופכות למעין סחר חליפין של ימינו, וכל זה הולך ומחמיר כשמגיעה עונת החתונות. בפלנטת החתונות הנושא תופס מימדים מפלצתיים של פנקסנות, טינה ואפס נדיבות.  אז אי-אפשר לבוא בטענות לחברות המסחריות שמנסות לקנות אותנו בעזרת מתנות, כולנו עושים את זה מבלי משים.

 

 


אודות מחבר המאמר

יש לתת משקל לדברים הקטנים שעושים לנו את החיים יפים יותר או פשוט לצאת לאכול ב מסעדות טובות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.