אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כנס CRM וחווית הלקוח 2011 - תובנות ומסקנות מזווית אישית ..

השתתפתי השבוע בכנס , ורציתי לשתף בתובנות /חידושים / ואתגרים שזיהיתי כיועצת בכירה בתחום ניהול קשרי לקוחות,

 במגמה ללמוד במה להתמקד  בתהליכי יעוץ /יישום של ניהול קשרי לקוחות לעסקים קטנים ובינוניים בפתחה של שנת 2011 ואתגריה .

 

מה היה לנו בכנס ??? (או שלא ...)

 

 

 תובנות  וחידושים

כיום עולה הצורך של הלקוח להשמיע את קולו ולקבל את השירות שהוא מעוניין בו ולא רק להיות "אובייקט" שאוספים עליו נתונים .

מערכות ניהול קשרי לקוחות עוסקות בתהליכי מכירה /שיווק/שירות אבל לא מתעדות ועוקבות אחר אירועים היזומים על ידי הלקוח שרוצה לקבל משוב /להתלונן ולקבל פתרון /להתעניין ברכישה של מוצר שהוא רוצה בלי שיפנו אליו וינדנדו לו ..

קיים צורך אמיתי בשיח אנושי (ולא במענה קולי או אוטומטי ) מול הלקוח וסגירת הפתרונות מולו כרצונו – נושא זה לא מטופל ואין עליו מספיק דגש במסגרת מערך ניהול קשרי הלקוחות והוא צורך מרכזי והוא מתקשר נאמנה לתגובות הלקוח הזורמות מכלי מדיה חברתית .

 

ב CRM  המסורתי המוכר מתקיימים מספר ערוצי הפצה קבועים שפתרון התוכנה אמור להראות זהה בכל אחת מהם :

מוקד שירות , אתר שירות עצמי באינטרנט , אמצעי נייד כגון : טלפון סלולרי /laptop /מסופון .

הרעיון המקורי והמיושן היה שלקוח שמתחיל לקבל שירות במוקד  - call center לאחר סיום השיחה ,

יכול לעבור לאתר שירות עצמי ולסגור את התהליך בצורה מובנית  .

 

כיום לקוח נמצא בכל מקום : בכלי מדיה חברתית , בחנות אינטרנטית , בבלוג , באתר תדמית באיפון/איפד או סמרטפון ,לפיכך הוא עשוי לדלג בין ערוצי ההפצה האלה בצורה לא מובנית .

אין לויאליות לתהליך :

הלקוח חיפש במנוע חיפוש והשוואת מחירים קיבל הצעת מחיר  למוצר ,

קפצה לו פרסומת שחנות אינטרנטית יוצאת במבצע – הוא מתקשר לקבל מידע (פעילות מנותקת לחלוטין מקודמתה )  מקבל מייל מחנות בפייסבוק על מבצע – עונה לסטאטוס ומקבל הצעת מחיר נוספת וכדומה .

 

המטרה : שאותו לקוח עם אותה הזדהות יוכל לקבל שירות –מענה לפניות וטיפול בתהליכי מכירה ושיווק באופן רציף בלי לספר מחדש את הסיפור של מי הוא ומה הוא רוצה

 ולכן הלקוח למעשה עובר בין ערוצי ההפצה ההולכים ומתרבים (Cross Channel   ) .

 

מערכת ה CRM אמורה לפרוש לו את אותה אפליקציה, ולשמור את נתוני התהליך שלו בכל ערוצי ההפצה

על מנת לשמר את המידע הכולל של הפעילות שלו ,ולנתח מה מתאים לו

בכל שלב בתהליך (הצעת המחיר הכי אטרקטיבית , המוצר השירות שמתאים למסגרת התקציב שלו ועוד ) .

 

העולם הולך לפתרונות הטכנולוגים הניידים , הגמישים מכל מקום ומכל ערוץ הפצה :

פייסבוק / בלוג /אתר /טוויטר  /חנות מסחר אלקטרוני ועוד .

 על מנת לקיים ניהול קשרי לקוחות נייד בזמן אמת ,

 צריך תשתית ראויה (שלא תמיד מתקיימת ...במיוחד אם עובדים Client /server ).

עדיף לעבור לפתרון מעל גבי האינטרנט על מנת לממש זמינות וקצב ראויים למכשירים ניידים אלה .

 התאמה מלאה של פתרון ניהול קשרי הלקוחות (CRM ) להיות שקוף ועדכני כאילו עבדת במשרד .

 

אז כן , המכשירים קיימים (איפון ,איפד ,סמארטפון וכל מה שמוכרים לנו כל היום ) ,

קצב היישום של מערכות CRM מצד הספק , פתרון היישום ללקוח האמינות והשימוש בפועל מתעכב בעצלתיים ....

 

ושוב עולה העסק הגדול למול העסק הקטן והבינוני  (שלא הוזכר בכנס )

תקציב , יכולת מימוש והתאמה טכנולוגית של פתרון CRM,יישום בפועל על ידי העובדים :

איפה הסיכוי שזה יקרה ובהצלחה ? אצל הקטנים הזריזים היעילים שמאמצעים טכנולוגיה מהר וביעילות או בארגון של אלפי עובדים שיש לו אילוצים רבים ? שווה לחשוב על זה ...

 

 

 אתגרים לשנת 2011 והלאה

תיהנו . 


אודות מחבר המאמר

מהנדסת תעשיה וניהול ומערכות מידע, רבת ניסיון, יועצת בכירה במחשוב ארגוני מבוסס תוכנות מדף, לארגונים קטנים /בינוניים /גדולים - למגוון מגזרי תעשיה. כמומחית בתחום המחשוב הארגוני המשולב טכנולוגיות אינטרנט ומדיה חברתית, אני מציעה לארגון פתרון הכולל : ייעוץ, התאמה,בחירה וליווי יישום למערכות מחשוב ארגוניות מסוג: גבייה ותשלומים ERP / CRM / PLM / BILLING / ואחרות . מוסמכת כמיישמת בכלי מחשוב ארגוני מובילים: SIEBEL, SAP R/3, ORACLE בעלת היכרות מעמיקה עם כלי מחשוב ON- DEMAND מבוססי טכנולוגיית SAAS כגון : MS-AX 2009 , POWER LINK , SALES FORCE , MS-CRM וכדומה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.