אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין וכל הנוגע לילדים

בעת גירושים בין בני זוג נשואים על פי הרבנות ישנם מספר הליכים אשר אותם הם צריכים לעבור בכדי לסיים את ההליך של גירושים ולא להיחשב יותר כבני זוג נשואים. אם בני הזוג הללו גם הורים, ההליך של גירושים מסתבך ונעשה אורך יותר מכמה בחינות משום שיש להחליט מה העתיד של הילדים לאחר שההורים יסיימו את הליכי הגירושים ביניהם. שני ההורים עדיין ייחשבו בתור הורים אך מבחינת הורה מטפל רק אחד מהם יזכה במשמורת על הילדים.

לעיתים בעת גירושים, האם רוצה להרחיק את האב ממנה ומהילדים מרגשות נקם והיא אומרת אל בית המשפט כי הגבר איתו היא התחתנה אינו האב של הילדים. אמרה זו בעצם גורמת לכך כי הגבר לא יקבל הסדרי ראיה כי הם אינם הילדים שלו.

ישנם מקרים מן הצד השני כי הגבר לאחר גירושים לא מעוניין להיות אב לילדים שלו והוא אינו מעוניין במשמורת על הילדים וגם לא מעוניין בכל סוג של הסדרי ראיה ולכן הוא מכחיש את האבהות שלו. הרעיון של הסדרי ראיה מולד מתוך הרעיון של שמירה על קשר רצוץ ובריא בין האב לבין הילדים גם לאחר גירושים מן האם ואם הגבר אינו האב אז אין לא זכות טבעית של הסדרי ראיה או משמורת.

בכדי להוכיח אבהות או אי אבהות בית המשפט יכול להורות על בדיקת אבהות. בדיקת אבהות הינה בדיקת דם פשוטה בה לוקחים דם מהאב ודם מהילדים. אם ישנה התאמה אז הוכחה כאן אבהות ואם לא, אז האב הינו גבר אחר.

לעיתים הגבר או האישה לא מוכנים לבדיקת אבהות, אך מתוקף סמכותו של בית המשפט השופט יכול לחייב את הבדיקה בכדי להסדיר את ענייני המשמורת וכן הסדרי הראיה. יש לדאוג לילדים גם לאחר גירושים ולהמשיך לתת להם מסגרת יציבה ותומכת ועדיף עם שני הורים מעורבים ודואגים.

יש להמשיך לתת לילדים את החיים אליהם התרגלו טרם ההחלטה של ההורים שלהם להתגרש ולכן מריבות וויכוחים אשר נובעים מגירושים רק מזיקים לילדים ולסביבה הקרובה ויש לפתור אותם במהרה.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.