אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח אף רפואי

ניתוח אף רפואי כולל את אותם הסיכונים הכרוכים בניתוח אף למטרות אסתטיות בלבד, אך להבדיל כאשר הניתוח מבוצע במטרה להקל על בעיית נשימה ולא מתוך צורך אסתטי בלבד, המטופל נבהל פחות מהסיכונים הכרוכים בו ומתופעות הלוואי, כיוון שהניתוח משפר את מצבו הנשימתי. כיוון שניתוחי אף בכל המקרים מבוצעים על ידי רופאים שמתמחים הן בפן האסתטי והן בפן התפקודי, ניתוח אף תמיד יהיה כרוך גם בשיפור אסתטי וגם בשינוי התפקוד הנשימתי. כאשר הניתוח מבוצע למטרה רפואית, כלומר שיפור זרימת האוויר, הניתוח יביא לשיפור, אך תופעות הלוואי המיידיות שלו עשויות דווקא להביא להרעה קצרה, עד שהן חולפות תוך מספר ימים או שבועות. אותן תופעות לוואי מתרחשות גם בניתוח שמטרתו אסתטית. במובן זה אין הבדל בין ניתוח אסתטי לבין ניתוח אף רפואי.

 

ניתוח אף רפואי – תופעות לוואי

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר ניתוחי אף, בין אם אסתטיים או רפואיים, הן קשיי נשימה מהאף בימים שלאחר הניתוח, נפיחויות באזור האף והעיניים, רגישות מוגברת למשך מספר שבועות באזור האף וגם ירידה בחוש הריח. ניתוח אף רפואי לרוב נעשה במטרה דווקא להקטין קשיי נשימה שמקורם בסחוס עקום או בקונכות מוגדלות, אך עד שהאף מחלים מהניתוח לא מורגש השיפור. תופעות הלוואי עשויות להתגבר באנשים מעשנים, ולעתים לוקח זמן רב יותר בקרב אוכלוסיה זו עד שהן חולפות. דווקא מעשנים עוברים הרבה פעמים  ניתוח אף רפואי שנובע מסיבה של קונכות מוגדלות, ובמקרים אלה רצוי להתייעץ עם הרופא בקשר לסיכויי ההחלמה ולעתים גם לשקול לדחות את הניתוח עד להפסקת עישון. בעוד הנפיחויות עוברות בשבוע הראשון, חוש הריח עלול להיחלש למשך זמן רב יותר אחרי הניתוח.

 

סיכונים של ניתוח אף רפואי

בשל סיכונים הכרוכים בהרדמה כללית, נהוג לבצע ניתוחי אף בהרדמה מקומית בתוספת טשטוש כללי, שמונעים את הסיכונים החמורים שנלווים להרדמה כללית. ניתוח אף רפואי ואסתטי כאחד כוללים את הסיכון לפגיעה פרמננטית בריריות, לשטפי דם גדולים ולאובדן קבוע של חוש הריח. הסיכון בשטפי דם לרוב נמנע על ידי חומרים הניתנים במהלך הניתוח. שני הסיכונים האחרים מתגברים ככל שקיימת בעיה שהתחילה עוד לפני הניתוח. גם כאן, כאשר הריריות מנופחות (כתוצאה מעישון או חשיפה לחומרים מזהמים או אלרגנים), או כאשר קיים אובדן של רקמת סחוס שמוביל מלכתחילה לעבור ניתוח אף רפואי , סיכויי ההצלחה והסיכון לעתים משתווים. לרוב רופא מנוסה ידע להעריך מה הסיכוי שהניתוח יוביל לשיפור במצב ומה הסיכוי שהניתוח יחמיר את המצב, ולכן כל ניתוח מתחיל בפגישת ייעוץ עם רופא מומחה.

 

ניתוח אף רפואי מול אסתטי

ניתוח אף רפואי וניתוח אף אסתטי עלולים שניהם לגרום לסיבוכים, אך ההבדל הוא שכאשר ניתוח מוגדר רפואי, כלומר נעשה מסיבות רפואיות של הקלה על הנשימה או הרחבת מעברי אוויר, תיקון הסיבוכים – אם יתגלו לאחר הניתוח – יהיה על חשבון קופת החולים, כמו גם הניתוח עצמו. חולים שמוגדרים כלוקים בבעיות נשימתיות הנובעות ממבנה אף לא תקין עשויים להיות מועדים יותר לסיבוכים, בעיקר כאשר מצבם הרפואי נובע מעישון ממושך. לעומת זאת, מטופלים שעוברים ניתוח אף מסיבות אסתטיות בלבד שלא קשורות בבעיות נשימה, ממנים את הניתוח מכיסם, ובמקרה שיופיעו תופעות לוואי פרמננטיות, נזקים או בעיות כלשהן שקשורות בניתוח, הם ישאו לרוב בהוצאות התיקון, מכיסם. בחלק מהמקרים, סיבוכים ובעיות הנובעים מניתוח אף אינם ניתנים לתיקון, וזאת כדאי לקחת בחשבון בין אם עוברים ניתוח אסתטי או ניתוח אף רפואי.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - המומחה בתחום ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.