אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד להתמודד עם גיל המעבר

 

גיל המעבר אצל נשים

גיל המעבר בקרב נשים נקרא בלועזית מנופאוזה (מנו = חודש, פאוזה = הפסקה). גיל הבלות הוא כינוי לתקופה בחיי האישה בה נפסקת הוסת החודשית ומתבטא בעיקר בחוסר איזון הורמונאלי. מחקרים רפואיים מראים כי נשים נוטות לעבור את גיל המעבר בין גיל 45-50. הפסקת המחזור החודשי מתרחשת כאשר השחלות חדלות לתפקד ובכך מסתיימת תקופת הפריון ולא ניתן עוד להיכנס להיריון. השינויים הם הורמונאליים בעיקרם, ובאים לידי ביטוי במגוון תחושות ותופעות לוואי שמטופלות בדרכים שונות, החל מטיפול אלטרנטיבי, ויסות הורמונים נשיים ועוד.

גיל המעבר אצל גברים

גיל המעבר בקרב גברים נקרא בלועזית אנדרופאוזה, מלשון המילה אנדרוגן. שנים רבות סברו כי תופעות גיל המעבר מאפיינות בעיקר נשים, אם כי תחומי המחקר הרפואיים גילו בשנים האחרונות כי גם גברים סובלים מתופעות גיל המעבר. הגדרת גיל המעבר אצל גברים היא לא נקודתית כמו בקרב הנשים, כי אם מתוארת כתהליך ארוך בין כמה שנים בו נחלשת מערכת הפריון וייצור הזרע. מה שגורם להופעות התחושות הוא ירידה בהפרשת הורמון המין - טסטוסטרון. גברים סובלים מתופעות לוואי דומות לאלה המופיעות אצל נשים, אם כי מטופלים פחות מנשים. ויסות הורמונאלי אצל גברים באמצעות נתינת טסטוסטרון יכול לגרום לבעיות בבלוטת הערמונית ולכן לא נעשה לעיתים תכופות.

גיל המעבר: תופעות לוואי

שינויי גיל המעבר יוצרים תופעות לוואי הן אצל גברים והן אצל נשים. נשים שחוות את התקופה הזו, מדווחות על עייפות, חוסר ריכוז, שינויים במצב הרוח, חרדות, דיכאון, חוסר שביעות רצון, לחץ דם גבוה, גלי חום והזעות, נשירת שיער, ירידה באיכות הזיכרון, נדודי שינה ועוד. גברים סובלים גם הן מדיכאון ושינויים קיצוניים במצבי הרוח. עם זאת, גברים רבים בין גילאי 45-50 מדווחים על עייפות, חולשה, בעיות שינה, גלי חום והזעת לילה, חוסר אנרגיה ובעיות בחשק ובתפקוד המיני. תחושות אלה יכולות ללוות תקופות שונות בחיים, אך בגילאים שבין 45-50 כאשר התופעות נמשכות למעלה מארבעה חודשים נעשה הקישור לתסמיני גיל המעבר.

כיצד להתמודד עם גיל המעבר?

כאשר מתחילים להרגיש בתופעות הלוואי כדאי לגשת מיד לרופא המשפחה. במידת הצורך, ימליץ הרופא על טיפול הורמונאלי שיינתן ברוב המקרים בכדורים לנטילה יומיומית. ברוב המקרים טיפול הורמונאלי מביא לשיפור מיידי. כדי להקל על התחושות ולשמר את חוזק הגוף מומלץ לפנות לרפואה המשלימה, לדיקור, לצמחי מרפא ולמגוון טיפולים אחרים שמחזקים את מערכות הגוף ומונעים סבל ותחושות כאב. 


אודות מחבר המאמר

 

גיא סגל - מטפל ברפואה סינית

טלפונים 073-7368207 052-8064646

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.