אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהן הזכויות של העובד הזמני שלכם?

עובדים זמניים אמנם לא עובדים אצלכם באופן קבוע, אבל גם להם יש זכויות על פי החוק. אז הנה כמה דברים שצריכים לדעת כשמעסיקים עובדים זמניים (כל הנתונים נאספו מאתר משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה):

שכר:

לכל עובד מעל גיל 18 צריך לשלם לפחות את שכר המינימום הקבוע בחוק. שכר המינימום היום הוא 20.7 ₪.

אם אתם מעסיקים נוער מתחת לגיל 18 אז שכר המינימום הוא שונה:

עד גיל 16- 15.58 ₪ לשעה.

גיל 17- 16.69 ₪ לשעה.

גיל 18- 18.47 ₪ לשעה.

מעל גיל 18- 20.70 ₪ לשעה.

וכמובן ששכר המינימום משתנה לפעמים, אז כדאי להתעדכן.

מתי משלמים:

אם אתם מעסיקים עובד זמני במשך כמה חודשים, עליכם לשלם לו בתום החודש שעבורו הוא מקבל תשלום, ולא יאוחר מהתשיעי לחודש שאחריו.

עובד על בסיס שעתי או יומי יקבל תשלום בתום מחצית החודש שבו עבד, לא יאוחר מהתשיעי לחודש שלאחריו. אלא אם כן הסכמתם על הסדר אחר.

אפשר לשלם בצ'ק או ישירות לחשבון הבנק של העובד, אבל חייבים לשלם בכסף ולא לדוגמה בתלושי קנייה או מוצרים מהחנות או ארוחות.

כל איחור בתשלום יחשב להלנת שכר, שהיא כמובן אסורה.

הפסקות:

אם העובד שלכם עבד שש שעות, הוא צריך לקבל הפסקה של 45 דקות לפחות.

כל עובד גם צריך לקבל מנוחה שבועית של 36 שעות רצופות. המנוחה השבועית יכולה לכלול את יום המנוחה השבועי שהוא יום שבת או כל יום אחר שמקובל על העובד לפי דתו.

נסיעות:

אם העובד שלכם זקוק לתחבורה הציבורית כדי להגיע לעבודה (גם אם הוא צריך לנסוע רק שתיים או שלוש תחנות), עליכם לשלם לו דמי נסיעה. תעריף הנסיעות היומי יכול להגיע עד 23.7 ₪ (זה המקסימום). אם הוא עובד אצלכם כמה ימים או כמה שבועות, תוכלו לשלם לו נסיעות לפי המחיר של כרטיסיית אוטובוס או חופשי-חודשי (שהם זולים יותר).

דמי הבראה:

דמי הבראה משלמים רק לעובדים שעבדו אצלכם יותר משנה.

פיצויי פיטורים:

כמו דמי הבראה – מגיעים לעובד רק אם הוא עבד אצלכם 12 חודשים.

מעסיקים רבים מחפשים עובדים זמניים בעיקר בשעות לחץ; בחגים כשיש עומס בחנות, או כשעורכים אירוע גדול במסעדה. גם כשעובד חולה ברגע האחרון, המעסיק ישמח למצוא עובד זמני שיחליף אותו.

העובד אמנם לא מכיר את נהלי המקום והוא נשאר לעבוד לרוב רק כמה שעות או כמה ימים, אבל כדי שישתלב מהר ויעבוד ויעזור לכם בצורה הטובה ביותר, מומלץ להסביר לו בסבלנות (ובקצרה) מה עליו לעשות, מה מצופה ממנו ומהם נהלי המקום. מומלץ מאוד גם לסכם עם העובד כבר בתחילת העבודה את פרטי התשלום: כמה הוא יקבל, איך (בצ'ק או לחשבון הבנק) ומתי, ולרשום בצורה מסודרת את פרטיו האישיים. עובד שיידעתם אותו מראש מהם פרטי העסקתו יהיה רגוע יותר ויעבוד טוב יותר.

אתם מרוצים מהעובד? תוכלו לזמן אותו לעבודה גם בפעם הבאה שתתקעו בלי מספיק עובדים, כך תקבלו עובד שכבר מכיר את התפקיד ואת הנהלים וסומך עליכם שתשמרו על זכויותיו.

 


אודות מחבר המאמר

GoWorkIt- למצוא עבודה מהיום להיום. אתר המקשר בין מעסיקים הזקוקים לעובד זמני בדחיפות, לבין עובדים זמניים. הקישור מתבצע באמצעות הודעות SMS אוטומטיות הנשלחות לעובדים, ולאחר שהם מאשרים שהם זמינים לעבודה, ההודעה נשלחת חזרה למעסיק.

www.goworkit.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.