אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסודות מאחורי המדפים - האם החל הקרב על הביצה ?

הסודות מאחורי המדפים –האם החל הקרב על הביצה ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

שוק הביצים פעיל במיוחד בימים אלה בגלל שתי סיבות עיקריות.

הראשונה בגלל חג הפסח הקרב ובא, חג שבו ישנה עלייה משמעותית בפעילות בענף והשנייה, עקב החלטת תנובה לשנות ולהפחית את ההנחות שהיא נתנה לרשתות השיווק.

נודע כי מספר גופי שיווק בהם רשת הריבוע ואושר עד, הפסיקו לרכוש מתנובה ביצים, דבר אשר יצר אצלה עודפי סחורה.

מנגד טוענים היצרנים האחרים שתנובה מנסה לשבש יבוא משלים של ביצים, דבר העלול לפגוע להם בהכנסות וליצור אף מחסור.

האם מדיניות זו של תנובה, היא המשך לקו עליות מחירי הצרכן, אותו אנו חשים בקוטג' ?

האם זו מדיניות הבעלים החדשים ? "לחלוב את הפרה עד הסוף" ?

ואם כן מדוע על חשבוננו ?

 

שוק הביצים בישראל גדל בשנים האחרונות בקצב של כ- 15% לשנה.

מעריכים את הקיפו בכ- 135 מליון ביצים לחודש או כ- 1.6 מיליארד בשנה.

אומדן השוק "המבורקד" (ללא יצוא,מוסדות,מסעדות ותעשיה) מגיע לכ- 650 מליון שח בשנה.

שלושה שחקנים גדולים בשוק : תנובה,שחקן מרכזי,(לא יצרן, אך קולט, אורז ומשווק) ,גליקסמן ולסר.

 

למרות שהמוצר הוא בסיסי, בשנים האחרונות הוא זוכה לעדנה ולייתר תשומת לב וטיפול מצד העוסקים בו.( קיים דמיון קל בין שוק זה, למהפך הצרכני במדף הלחמים)

הרשתות זיהו שהן יכולות להגדיל באופן ניכר את הפדיון והרווח, במידה ויציגו "בגובה העיניים" את הביצים, "שהן חפצות ביקרן" – תרתי משמע.

נמצא כיום ברוב נקודות המכירה את האורגני,חופש,סופר טרי,גודל XL

במיקומים הנגישים לצרכן – כאשר שאר הגדלים, מונחים המקומות, אשר הגישה אליהן נוחה פחות.

 

כמה נתונים שאולי תצאו לנכון לדעת:

 

* הביצה מחולקת ל-3 : קליפה, החלבון והחלמון (הצהוב)

*ייצור הביצים נעשה רובו בלולים בשתי שיטות:סוללות ולולי חופש.

  תעשיית הביצים זוכה לביקורות מצד גופים המתנגדים לתנאי האחזקה 

  של המטילות בלולי הסוללות.

  לולי חופש – שטחי המחייה משופרים

  אורגני – תזונת המטילות אינה מכילה הורמונים ותוספים מלאכותיים.

* מטילה ממוצעת – מטילה כ- 300 ביצים לשנה.

* אחת האלרגיות הנפוצות במזון היא אלרגיה לביצים.

* באופן סטטיסטי אחת מתוך אלף ביצים נגועה בחיידק הסלמונלה.

   טיפול בחום משמיד את הסלמונלה והתרבותם נעצרת בקירור.

* יש לקנות רק ביצים מסומנות בשם המשווק ובתאריך יצור והאחרון

   לשיווק.

* חל איסור לשטוף ביצים, שכן שטיפה מסירה את השכבה המגנה על  

   הביצה ומסייעת לזיהומים לחדור פנימה.

* קיימת עדיפות בריאותית לאכילת ביצים קשות, בדגש אצל ילדים

    ומבוגרים.

 

יש להקפיד על קניית ביצים בחנויות בהן האחסון הוא בתנאי קירור של 4 מעלות ( בעדיפות שנייה ליד מקרר החלב).

לא מומלץ לקנות ביצים שמונחות באזורים לא מקוררים.

יש להקפיד לקנות במקומות בהן תנועת הקונים היא רבה והסבירות לטריות גבוהה יותר.

לקנות את הסוג והגודל המבוקש ולא מה שמונח ומוצג לנו מול העיניים.

 

חג פסח שמח וכשר !

בתאבון !

 

 

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות בתחום מוצרי הצריכה, ממקימי שופרסל דיל.


אודות מחבר המאמר

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים במגוון רשתות מובילות כמו הום סנטר ושופרסל, שם היה גם ממקימי שופרסל דיל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.