אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חנות האפליקציות לאייפון

כשאני ניגש למכשיר הסלולאר של אבא שלי, אני מרגיש סבל נוראי. בשביל להגיע לפרופיל שלי בפייסבוק אני צריך להשקיע 5 דקות שלמות! למה? רק לכתוב את שם המשתמש עם המקלדת מספרים הזאת לוקח לי יותר מ-2 דקות.. תחשבו מה זה להגיע לאתר עצמו. בכלל, ממשקי המשתמש בפלאפונים הישנים שבאיזורנו (ובייחוד מכשירי נוקיה שאותם אני סובל באופן נוראי!) פשוט גורמים לי להקיא רק מלהביט בהם.

אך מאז שיצא מכשיר האייפון לאוויר העולם ה-כ-ל השתנה. כן כן, פשוט הכל. ממשק המשתמש המהפכני שהביא מכשיר האייפון שינה את כל השוק. פתאום אפילו קשישה בת 95 יכולה להשתמש בפלאפון. כמובן שמתחרים לאייפון לא איחרו לבוא (ע"ע אנדרואיד), אך אף אחד מהם לא התעלה על המכשיר הנחשק הזה - האייפון.

אך מעל הכל, לדעת הרוב, מה שגורם לאייפון לנצח כל מכשיר אחר - הוא מגוון האפליקציות והמשחקים שלו. האייפון כבר מזמן עבר את רף ה-350,000 אפליקציות, שאף חנות אפליקציות אחרת לא מתקרבת אליו, לא הMarket של גוגל ולא ה- Ovi Store של נוקיה, שמס' האפליקציות שבחנויות שלהן מזערי לעומת הכמות שבחנות של אפל. איך זה קורה?

ההצלחה של חנות האפליקציות

הכל התחיל ב10 ליוני, 2008 - תאריך פתיחת האפ סטור. בהתחלה כמובן היו מספר אפליקציות בודדות של אפליקציות, אך לאחר כמה חודשים המספר זינק לאלפי אפליקציות - המפתחים זיהו את הפוטנציאל הטמון בחנות הזו: יש מיליוני לקוחות פוטנציאלים בכל רחבי העולם, ופלטפורמה מעולה שמספקת פרסום וחלוקת רווחים נאה למדי - 70% למפתח, 30% לאפל. אנשים התחילו לקבל מאפל צ'קים בסכומים אדירים, והתחילו ממש לקחת את יצירת האפליקציות לאייפון כעיסוק מרכזי בחייהם ולבסס עליו את המשכורת החודשית שלהם. אנחנו כבר רגילים לשמוע שמשחק נמכר ביותר ב10 מיליון יחידות (שאם נעשה חישוב מהיר - משחק ממוצע עולה 0.99$, כש70% עולה למפתח, זה יוצא קצת פחות מ-7 מיליון דולר, די הרבה לא?), ככה שכסף מחנות האפליקציות עושים לא מעט אנשים.

שוק האפליקציות בישראל

האייפון הגיע באופן רשמי בסוף 2009 לישראל. הדגם שהיא היה האייפון 3Gs וגם ה-3G. כמובן שלפני ההשקה הרשמית היו אלפי מכשירי אייפון בארץ. שוק האפליקציות לאחר הגעתו הרישמית של האייפון היה כמובן תוסס מאוד - כל האתרים הגדולים הוציאו אפליקציות משלהן וגם מפתחים ישראלים הצליחו מאוד בארץ ובעולם (הדוגמה הכי חזקה היא Viber שפיתחה חברה ישראלית). אך האם השוק רווחי? האם כדאי למכור אפליקציות עם תג מחיר בישראל? הרי כשיש אפשרות להוריד אפליקציות בחינם למה לא לעשות את זה?ובכן, באמת רוב המפתחים הישראלים בוחרים לוותר על האפשרות של להציע את האפליקציות שלהם בכמה דולרים, וישר הולכים לדרך השנייה. אפליקציות לאייפון בחינם היא הדרך הקלה ביותר לפנות לקהל הישראלי. איפה הרווחיות פה אתם שואלים? פרסומות - שמכניס קצת כסף (אמנם לא הרבה כ"כ) לכיסו של המפתח ואם הוא נועז, הוא יכול להציע אפשרות להורדת הפרסומות בסכום מזערי (באיזור הדולר).

 


אודות מחבר המאמר

שמי הוא גיא ואני חובב אייפון מושבע. מוצר האפל הראשון שלי היה אייפוד טאצ' שקיבלתי ב2007 ומאז כבר הספקתי להיות בעליו של מס' אייפונים וגם מחשב המקבוק פרו.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.