אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אחזקת מבנים – מה זה בדיוק אומר?

ועד הבית עזב את הבניין

פעם היה דייר אחד, או זוג דיירים, אשר גרו בדירה בבניין, והם היו ועד הבית. בדרך כלל אלו היו זוג ותיק מאוד בבניין, שנמצא בו הרבה שנים ומכיר בערך את כל הנפשות הפועלות בבניין, ויודעים בדיוק איפה כל מתג ולחצן בבניין נמצאים. התפקיד של ועד הבית היה תפקיד בעל חשיבות רבה, ויחד עם זאת גם תפקיד די... מאוס. מעצבן. מטרטר.

היום מדברים פחות על 'ועד הבית' ומדברים יותר ויותר על 'חברות לאחזקת מבנים'. יש להן שמות נוספים כמו, 'חברות לניהול ועד בית', 'חברות לניהול בתים משותפים' ועוד. אז מיהן החברות הללו, מה בדיוק הן עושות ומה לא?

חברות אחזקת מבנים – למה?

חברות אחזקת מבנים למעשה מחליפות את ועד הבית. כל התפקידים שהיו לו בעבר, מנוהלים כיום על ידי חברת ניהול ועד הבית, או אחזקת הבתים (איך שאתם מעדיפים לקרוא לזה). המחשבה מאחורי החברות האלו היא שהיום אנשים הרבה יותר עסוקים מבעבר, קשה מאוד למצוא היום איזו גברת ועד בית שנמצאת כל היום בבניין ותהיה זמינה כל הזמן לפניות של דיירים ולתפעול תקלות – קטנות או גדולות, דחופות או דחופות פחות.

חברות העוסקות באחזקת מבנים לוקחות על עצמן את התפקיד הזה ומשחררות אותנו מעולו של זה ומאפשרות לנו בעצם להישאב אל חיי היום יום בעידן העמוס והדחוק שלנו, מבלי שיהיו לנו בעיות כמו 'מי יהיה שם כשהמעלית תיתקע ויהיה צריך לחכות לבעל מקצוע שיגיע?'.

חברות אחזקת מבנים – מה?

למעשה, כפי שכתבנו, חברות אחזקת מבנים עושות את התפקיד של ועד הבית, החל מהדברים הקטנים והפשוטים, ועד לעניינים המורכבים יותר (מישהו הזכיר גביית מיסי ועד בית?). הנה דוגמא לכמה מהתפקידים של חברת אחזקת מבנים:

1. מערכות בתוך הבניין – חברת אחזקת המבנים עוסקת בטיפול במערכות פנימיות של הבניין, כמו חשמל, צנרת מים ועוד – במידה ויש תקלה כלשהי או שצריך לבצע איזשהו תיקון. חברת אחזקת המבנים תזמין איש מקצוע ותדאג שיהיה מישהו שיקבל אותו ויפקח עליו. זה כולל כמובן גם את המעלית, אשר כל דייר בבית משותף יודע שהיא פתח להתקלקלויות רבות והיא מעסיקה לא מעט את ועד הבית.

2. ניקיון הבניין – חברת אחזקת המבנים תדאג לניקיון הבניין, למשל – חדר המדרגות והכניסה לבניין. חברת אחזקת המבנים תשכור ככל הנראה חברה לניקיון בתים משותפים על מנת שזו תתחזק את הבניין נקי.

3. מחוץ לבניין – חברת אחזקת המבנים תדאג לגינה של הבית המשותף, היא תדאג להזמין גנן ואת כל בעלי המקצוע האחרים על מנת שחוץ הבניין (כולל החניה והגינה) יהיו במצב טוב ומתוחזקים.

4. גביית כספים – זה בטח התפקיד שגברת ועד הבית הכי שמחה להיפטר ממנו. חברת אחזקת המבנים תדאג לגבות את מסי ועד הבית מהדיירים ולנהל את הוצאות והכנסות ועד הבית בצורה מסודרת כך שלא יהיו בעיות עם ענייני הכספים של הבניין.

עליכם לזכור כי לכל חברת ניהול ועד בית (אחזקת מבנים) ישנו הסכם שונה, וכי הסעיפים שהוזכרו כאן הם כלליים. לכל חברה חוזה מנוסח אותו היא חותמת מול נציגי הבניין לאחר שאלו ראו כי הוא מקובל על הדיירים.


אודות מחבר המאמר

המוקד לדייר מבית פורטל בית משותף

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.