אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדוע כדאי להתכונן בקבוצות למבחנים בכלכלה

 

מניסיוני, ניתן לחלק כל קורס בלימודי הכלכלה לשני חלקים עיקריים: מהלך הקורס והמבחן הסופי. למורת רוחם של סטודנטים רבים לכלכלה, קיים פער ניכר בין האופן בו מוצג החומר במהלך קורסים לבין השאלות הנשאלות במבחן שבסיומו. הפער המדובר מופיע בעיקר בקורסי המבוא, ובראשם קורס המבוא במיקרו כלכלה. מסיבה זו, הדרך להכנה המושלמת למבחן בכלכלה היא לכסות את מירב ההתקלות האפשריות שיכולות להופיע במבחן עצמו. כדי להגיע לכיסוי הטוב ביותר, סטודנטים לכלכלה יכולים לבחור וללמוד למבחן בקבוצות למידה, דבר העשוי לשפר את ההכנות ולהעלות את הסיכוי לתוצאה טובה במבחן.

 

שלב ראשון: בחירת חברי הקבוצה ללימודי כלכלה

בדרך כלל, חברי קבוצת הלמידה שלכם הם הסטודנטים שישבו לידכם בשיעור הראשון בתואר בכלכלה. הסטודנטים שמתחילים את לימודי הכלכלה יחד עם חברים מהתקופה שלפני הלימודים מעטים, לכן רובם יוצרים קשר עם הסטודנטים בקורס הראשון בו הם יושבים. לרוב יהיה זה אחד מקורסי המבוא בכלכלה. מאידך, הסטודנטים שהופכים להיות חבריכם אינם בהכרח אלו שכדאי להכליל בקבוצת למידה, למרות שלעיתים הדבר אינו נעים כל כך. בסופו של יום, אם הציון חשוב לכם, חשוב לדעת להפריד בין חברים לבין חברים בלימודים.

 

שלב שני: לשבת בתדירות קבועה במהלך הקורס בכלכלה

חשוב להכיר את חברי הקבוצה ברגעים בהם יושבים ללמוד, ולא רק ברגעים בהם יוצאים לבלות אחרי הלימודים. חשוב לקבל תמונה על הדינאמיקה שתהיה לכם כשתתחילו ללמוד יחד למבחן. כדי לעשות זאת, כדאי לשבת עם הקבוצה כמה פעמים במהלך הסמסטר לפתור את התרגילים.

 

שלב שלישי: ההכנות למבחן

לפני מועד המבחן מגיע השלב בו מתחילים להתכונן אליו ברצינות. שלב זה אורך בין מספר שבועות כאשר המבחן צפוי להיות קשה במיוחד, ולעיתים פחות משבוע. כאן אתם מקבלים את המושג האמיתי האם הלימוד בקבוצה יתרום לכם או יעכב אתכם מלהשיג את הציון הנכסף. אפשר לדעת זאת באמצעות כמה רמזים: האם חברי הקבוצה הגיעו מוכנים למפגשים ביניכם, או שהגיעו כדי שאתם תסבירו להם את החומר? יצוין כי לפעמים להסביר את החומר לאנשים אחרים תורם לכם עוד יותר מאשר להם. בנוסף, האם הם מגיעים בזמן? האם קל לקבוע איתם את השעות בהם תשבו ללמוד?

כאשר מתכוננים למבחן, מומלץ להתפצל לכמה דקות כך שכל אחד מחברי הקבוצה יפתור שאלות בעצמו, ורק אח"כ לקיים דיון בנושא. חשוב מאוד להתעקש על כך, אחרת לא תהיו מוכנים לרגע האמיתי – המבחן – בו אין מי שיעזור לכם עם שאלות שיצוצו. בנוסף, חשוב שלא לעצור את הלימודים כל הזמן, אלא לעצור להפסקות מסודרות בהן לא מדברים על הלימודים כלל. סידור הלימודים באופן שכזה מגביר את היעילות ומאפשר לכם להתקדם בקצב ראוי.

 

לבסוף מגיעים המבחנים בתואר בכלכלה..

רק לאחר שניגשתם למבחן בכלכלה וקיבלתם ציון, תוכלו לדעת האם הייתם מוכנים לכל השאלות שהציגו בפניכם במהלך המבחן. כאן תקבלו מושג האם התכוננתם כמו שצריך ואם ההשתתפות בקבוצת הלימוד הייתה בשבילכם כלי עזר. הדבר יעזור לכם להכיר את יכולותיכם ולשפוט את עצמכם – האם בפעם הבאה תשבו בקבוצה, או שתעדיפו להתכונן למבחן בעצמכם.

 

בהצלחה!

אם אתם נמצאים במהלך התואר בכלכלה, תוכלו להתעמק בנושאי הלימודים והקריירה של כלכלנים באתר כלכלנים המרכז מידע לגבי נושאים אלו.


אודות מחבר המאמר

רוני חכמון - בעלת תואר שני בכלכלה ומועסקת כיום ככלכלנית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.