אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נקע בקרסול והשפעתו על ראש הפיבולה

מיקום הפיבולה הדיסטאלית בפרק הטיביו- פיבולרי המרוחק בקרב אנשיםעם חוסר יציבות כרוני בקרסול:

חוסר יציבות בקרסול ופציעה או נקיעה של הקרסול הן תופעות שכיחות,רק בארה"ב   מתרחשים   כ23,000 נקעי קרסול ביממה אחת.

על פי דיווחים: הסטטיסטיקה מצביעה כי בכ55% מהמקרים בהם אזרחים נוקעים קרסול, הם אינם פונים כלל לקבל טיפול.

עד כ 70% מהמטופלים החווים נקע בקרסול עשויים לסבול מחוסר יציבות כרוני בקרסול, נקעים חוזרים ובעקבותיהם עלולים לעבור שינויים ארטרוטיים בפרק הקרסול.

מספר מחקרים מדדו וניסו להעריך תנועתיות ייתר וגמישות ייתר בפרק הטלו-קרורל ובפרק הסב-טלארי בקרסול לאחר נקע חמור בקרסול והתפתחות חוסר יציבות כרונית של הקרסול.

על פי התאוריה של מליגן מצבים של חוסר יציבות לטראלית מלווים בדרך כלל במיקום קידמי יותר של הפיבולה  הדיסטאלית בפרק הטיביו-פיבולרי המרוחק.

מספר מחקרים נערכו בנושא בכדי לבחון את ההיפוטזה של מליגן:

במחקר בו הושוו כ 30 מטופלים עם חוסר יציבות כרונית באחת מכפות הרגליים,לעומת  כ 30 מטופלים ללא בעיית חוסר יציבות, נמצאו בצילום צידי של כף הרגל ממצאים בעלי משמעות סטטיסטית, המעידים כי בקרב המטופלים הסובלים מחוסר יציבות באחת מכפות הרגליים מיקום הפיבולה  היה קדמי בכ 2 מ"מ ברגל הפצועהבהשוואה לכף הרגל התקינה, ממצאים דומים לא נמצאו בקרב הנבדקים הבריאים.

מסקנת החוקרים הייתה כי  אכן קיימים הבדלים בין כף רגל תקינה לכף רגל הסובלת מחוסר יציבות כרונית באשר למיקום הפיבולה, אולם החוקרים לא הצליחו לגבש דיעה האם השוני במיקום הפיבולה הוא גורם סיכון לחוסר יציבות כרונית בקרסול או שהנקע אותו חוו הנחקרים הוא זה שהביא להבדל במיקום הפיבולה.


אודות מחבר המאמר

שטיין נתי, פיזותרפיסט המתמחה ברפואה אורתופדית, פציעות ספורט, ורפואת כף הרגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.