אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חמישה טיפים שימושיים בקניית דירה יד שניה

קניית דירה - 5 טיפים שימושיים

כללי

קניית דירה הינה אחת העסקאות הגדולות שמבצע אדם בחייו. מעבר לסכום הגבוה של דירות בישראל, הרי שעסקת קניית דירה כרוכה בלא מעט סיכונים, ולכן רצוי להיוועץ עם עורך דין מקרקעין. בדף מידע זה נביא לכם 5 טיפים שימושיים וחשובים בקשר עם קניית דירה, אותם תוכלו לנצל כבר במהלך שלב המשא ומתן הראשוני, טרם פניה אל עורך דין מקרקעין, כדי שלא לעשות טעויות... בהצלחה בהליך קניית דירה, אל תעשו טעויות בדרך!!

בדיקת הדירה (ליקויי בנייה)

חשוב לבדוק היטב את הדירה ומערכותיה. בקרו בדירה מספר פעמים, טרם בימים ובשעות שונות. לעולם, אל תסגרו על המקום עסקה בתוך דקות, אפילו אם ממש התלהבתם מדירה, בטח לא בשעת ליל מאוחרת, למשל.

בדקו את הברזים וזרם המים, חפשו ליקויי בניה כמו סדקים בקיצור, רטיבות, בדקו מול שכנים האם יש בעיות מיוחדות בדירות בבנין ובכלל בבנין עצמו. בדקו ארונות קיר, מטבח ואמבטיה.

בדקו את הבנין המשותף עצמו, חדר מדרגות, לובי, בדקו נושא חניות (האם החניה בטאבו?), מחסן (האם בטאבו?) ,וכיוצ"ב כדי לראות את רמת הבנייה ואם אין ליקויי בניה ובעיות נוספות. תשאלו שכנים בנושא.

שמאות מקרקעין

מומלץ לשכור שירותי שמאי מקרקעין לצורך בדיקת הדירה, כולל הערכת שווי הנכס. לרוב, יש לעשות כן בבתים פרטיים ובדירות גג, כדי לבדוק זכויות בניה, התאמה להיתר, ועוד. אמנם אין זה תפקידו של שמאי לבדוק ליקויי בניה, אולם הוא יכול לשים לב ללא מעט פרטים שאדם דמי שאינם מומחים - עלולים לפספס...

בדק בית

כיום, ניתן לקבלת שירותי בדק בית של איתור ליקויי בניה מחברות הפועלות בתחום זה ובמסגרת שירותיהן הם מספקות מידע רב ושימושי בקשר עם קניית דירה, למשל: טיב האוכלוסיה בבנין, בשכונה, בתי ספר, שירותים ציבוריים, תוכניות עירוניות שעשויות להשפיע על שווי, שינוי דרכי תחבורה, רמות פשיעה, אנטנות סלולריות ושאר מפגעים, וכן ליקויי בניה בדירה עצמה.

ייעוץ משפטי של עורכי דין

האם הייתם רוכשים  רכב יד שנייה ללא בדירה של מכון רישוי? אותו הדבר לגבי דירה. אין לוותר על שירותים משפטיים. מדובר בעסקה מורכבת עם הרבה סיכונים, במידה ולא מטופלת עורך דין מומחה לנדל"ן. יכולות לקרות תקלות בדרך אל הדירה הנכספת. עורך דין מקרקעין יבצעעבורכם את כ להבדיקות הנדרשות טרם קניית דירה, טאבו, תיק עירייה, רשם משכונות, בדיקת עיקולים ושעבודים, צווי רשויות, ועוד. כמו כן, עורך דין מקרקעין ידאג לשמור על האינטרסים שלכם ולהבטיח את כספכם מבחינת ניסוח ווזה מכר דירה, וכן יבצע עבורכם את רישום הזכויות בדירה ע"ש שלכם בסיום העסקה.

לא לחתום על זכרון דברים

זכרון דברים הוא חוזה מחייב לכל דבר וענין. הרבה אנשים טועים וחושבים שהוא חסר משמעות ושניתן להתחרט, אך אין כך הדבר. משחתמם על זכרון דברים אתם מחוייבים לרכוש את הדירה וניתן לאכוף זאת, גם אם לא ייחתם חוזה, כל עוד זכרון הדברים כולל מספר תנאים בסיסיים ע"פ דיני חוזים והפסיקה בתחום (היריעה קצרה, לכן לא נרחיב). כאמור, ההמלצה הברורה הינה שמבחינה משפטית - אין לחתום על זכרון דברים, אלא יש להיוועץ עם עורך דין מקרקעין. אם אתם "נאלצים" ומתעקשים לעשות כן, יש להכניס סעיף מילוט ללא פיצוי תוך זמן מסוים ומכל סיבה של מי מהצדדים. רצוי לפנות אל עורך דין מקרקעין, לביצוע חוזה והבדיקות הכרוכות בו. הבעיה בזכרון דברים שמדובר בד"כ במסמך קצר, אשר נחתם טרם ביצוע הבדיקות הרלבנטיות באופן מסודר, לכן זה פתח לצרות במידה ויש בעיות רישומיות לגבי הדירה, עיקולים, ענייני מיסוי, וכיוצ"ב.

למידע נוסף - כנסו לאתר של עמית ורד משרד עורכי דין: http://www.amitvered.co.il/


אודות מחבר המאמר

עורך דין עמית ורד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.