אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דלקות כרוניות – האם לתת אנטיביוטיקה?

 

דלקות כרוניות – האם לתת אנטיביוטיקה?

כשעולה החום ואיתו מגיעה תחושת אי נוחות וקצת אדמומיות אנחנו כבר יודעים, עוד לפני התור לרופא, שזו דלקת ומייד שואלים את עצמנו, האם לקחת אנטיביוטיקה. לכאורה, למה לא? האנטיביוטיקה הורגת את החיידק ומשיבה את הבריאות. במקרים רבים האנטיביוטיקה יכולה להציל חיים וגילויה היה שינוי משמעותי בעולם הרפואה המודרני אולם ישנן מספר בעיות בשימוש באנטיביוטיקה שחשוב לדעת.

ראשית, אנטיביוטיקה אינה תרופה למחלות ויראליות כגון שפעת, דלקות גרון והצטננות אלה נועדה לטפל במחלות שנגרמו על ידי חיידקים ומדובר באחוזים בודדים בלבד מכלל המחלות השכיחות באוכלוסיה.

בנוסף, תרופות אנטיביוטיות עלולות לפגוע בגוף (לדוגמה, במעי, בנרתיק ועל פני העור) על-ידי קטילת קבוצות של אורגניזמים שחלקם חיוניים לצורך שמירה על בריאותנו ומכאן תופעות הלוואי הידועות של האנטיביוטיקה: שילשולים, בעיות עיכול (תוצאה של פגיעה בפלורה הטבעית של המעיים), פטריות בנרתיק ועוד.

בעקבות השימוש המתרחב באנטיביוטיקה בעשורים האחרונים התפתחו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה באמצעות עיקרון הברירה טבעית. כיצד? תמיד ישנו סיכוי שבתוך אוכלוסיית חיידקים החשופה לטיפול אנטיביוטי יפתח חיידק אחד מוטציה גנטית שתיתן לו עמידות כנגד התרופה. החיידקים שאינם עמידים מתים ואילו החיידקים העמידים שורדים ומתרבים והזן החדש של החיידקים הופל ליותר מסוכן.

אולי הבעיה החמורה ביותר היא העובדה שהאנטיביוטיקה מבצעת למעשה את העבודה במקומו של הגוף. עולמנו רווי חיידקים ונגיפים ואנו בדרך כלל מצליחים להדוף אותם. היה וחלינו – גופנו אמור לדעת להתגבר על הפולש, בין השאר בעזרת העלאת חום ויצירת דלקת, ייצור כדוריות דם לבנות, הרג וסילוק של התאים הפולשים וכולי. זהו תהליך טבעי וכך מתפתחת ומתחזקת מערכת החיסון. חיסול חיידקים על ידי אנטיביוטיקה במקום על ידי מערכת החיסון גורם לניוונה ותורם להיווצרות דלקות כרוניות. דלקת, אנטיביוטיקה, דלקת, אנטיביוטיקה במין מעגל קסמים.

קחו לדוגמא ילד שלומד לשחות ונכנס כעת למים. טיפול באנטיביוטיקה דומה להוצאת הילד מהבריכה. הילד כמובן לא יטבע אבל גם לא ילמד לשחות. בפעם הבאה שייכנס למים הוא שוב יצטרך עזרה. ברור שבמקרה של סכנת חיים יש להציל את הילד וללמד אותו שחייה בפעם אחרת אבל במצבים פחות קיצוניים מומלץ ללמד אותו איך לשחות, בהתחלה עם מצוף, בהמשך בלעדיו. זו למעשה פעולתה של התרופה ההומיאופתית. הכוונה של האורגניזם ולא עשיית העבודה במקומו.

כיצד יכולה ההומאופתיה הקלאסית לעזור במצבים של דלקות כרוניות?

במקרה של דלקות או מחלות חום חוזרות ונשנות כדאי להיעזר בהומאופתיה. במהלך הטיפול ההומאופתי אנו בוחרים את התרופה המתאימה על סמך תמונת המחלה כולה ולוקחים בחשבון פרמטרים רבים כגון: קצב התפתחות המחלה, מהן המערכות שנפגעות, כאבים, הקאות, שלשולים, שינוי במצב הנפשי אם ישנם, שינויים בגוון העור ועוד.

הטיפול ההומאופתי אינו מדכא את מערכת החיסון, אינו עושה את העבודה במקומו של הגוף כי אם מכוון את הגוף כך שבכוחות עצמו יוכל לרפא המחלה.

הטיפול ההומאופת בטוח, התרופות הינן טבעיות וניתנות במינונים נמוכים ויכולות לסייע רבות בשיפור הבריאות ומניעת דלקות חוזרות.

ערן אינדיג, הומאופתיה קלאסית, מטפל בזכרון יעקב ובתל אביב


אודות מחבר המאמר

ערן אינדיג, הומאופתיה קלאסית, מטפל בזכרון יעקב ובתל אביב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.