אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות, לחופשה נטולת דאגות

כל אדם הוא עולם ומלואו וכך גם עליכם להתייחס בעת רכישת ביטוח נסיעות. הרי אין אפשרות כמובן להשוות בין צרכיו של תרמילאי בהודו לאיש עסקים בניו יורק לדוגמא, או לחילופין לאישה בהיריון לעומת בחור צעיר לאחר שחרורו מצה"ל. בהתאם לכך בטרם רכישת ביטוח נסיעות עליכם לעיין היטב בפוליסת הביטוח המצורפת ולוודא מה בדיוק מכוסה במסגרת ביטוח הנסיעות, אילו כיסויים, באלו תנאים, מהן המגבלות וכו'.

המהות בביטוח נסיעות היא התאמה אישית למבוטח, וזאת בהתאם למצבו הרפואי, יעד הטיסה ואופי הנסיעה. ראשית נעסוק במצב הרפואי. פוליסת ביטוח נסיעות בסיסית מיועדת לאנשים בריאים בגופם, אך אם הנכם סובלים ממחלה כרונית קיימת או נוטלים כדורים באופן קבוע, עליכם לדווח על כך בפני חברת הביטוח בטרם רכישת הפוליסה. בהתאם לכך תתבקשו להצהיר בפני חברת הביטוח כי מצב בריאותכם לא הוחמר בחצי השנה האחרונה, ובמידה ושוחררתם לאחרונה מבית החולים, תידרשו לצרף אישור שחרור מבית חולים וכן אישור רופא מטפל המעיד כי הנכם כשירים לטיסה. עם זאת שיקול הדעת עדיין נתון בידי חברת הביטוח שיכולה לסרב לבטחכם ואז או שתמצאו חברת ביטוח שתהא מכונה לכך או שתיקחו סיכון מהותי ותטוסו ללא ביטוח נסיעות, מה שאינו מומלץ כלל.

אם לדוגמא מדובר בנשים בהיריון, גם אז צריך להתאים את ביטוח הנסיעות למצב בריאותי ייחודי זה ואז נבדק האם מדובר בהיריון תקין וטבעי. במידה ומדובר בתאומים למשל או בהיריון בסיכון גבוה, חברת הביטוח יכולה אף במקרה זה לסרב לבטחכם. במידה ואכן הושג אישור, תוקף ביטוח הנסיעות עצמו מוגבל עד סוף שבוע 30 או 32 וזאת בהתאם למדיניות חברת הביטוח. כך שעליכם לחזור במועד המצוין, היות ומעבר לכך ביטוח הנסיעות בטל באופן אוטומאטי אף אם המבוטחת טרם שבה ארצה. נוסף על כך עליכם לבדוק האם ביטוח הנסיעות לנשים הרות מבטח אך ורק את האם או גם חל על הרך הנולד במקרה של לידה מוקדמת טרם עת. עליכם לוודא כי כל האפשרויות נלקחו בחשבון והכל מכוסה.

כעת נעבור לשלב השני, יעד הטיסה. גם אם אתם טסים למדיניות מערביות מתקדמות כדוגמת בריטניה או ארה"ב עדיין ביטוח נסיעות הינו הכרחי, ומדוע? אין ספק כי תזכו במדינות אלו לטיפול רפואי מתקדם ואיכותי, אך האם עלה בדעתכם מהי עלות הטיפול? בישראל אתם מקבלים הכל בחינם מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי אך בחו"ל מדינת היעד אינה מכירה בכם ואינכם זכאים לכל סבסוד ממשלתי. האם ידעתם כי יום אשפוז בארה"ב עלול לחצות בקלות את רף מאה אלף דולר ליום? כן זו לא טעות, הרפואה בארה"ב יקרה ביותר ואם לא תבטחו עצמכם בביטוח נסיעות ייתכן שתמצאו עצמכם בבור כלכלי.

ומה עושים אם אתם טסים למדינות עולם שלישי שם רמת השירות הרפואי אינה איכותית וזאת עוד בלשון המעטה. למי מכם שראה מקרוב בית חולים הודי, יודע מהי תת רמה. במצבים אלו ביטוח נסיעות ידאג לכם לטיפול רפואי איכותי במידת האפשר, אך במקרה והדבר לא יספיק לצרכיכם, קרוב לוודאי שתשולחו בטיסה רפואית בחזרה ארצה להמשך טיפול רפואי בישראל, כאשר הכל מכוסה במסגרת ביטוח הנסיעות לחו"ל.


אודות מחבר המאמר

חיים רם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.