אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בקרת כניסה: לדעת מי נכנס לאן

במציאות של ימינו, בהם הנתונים שארגונים מאחסנים בתשתיות המחשוב הפכו מטרה עבור גורמים עוינים, בקרת כניסה הפכה להכרח. באמצעות מערכת בקרת כניסה יכול הארגון לבקר על הנכנסים לארגון, בין אם מדובר בכניסה פיזית למשרדים או בכניסה לשרתי הארגון.

בקרת כניסה יכולה לנהל בקרה של הנכנסים פיזית למתחם. המערכת קובעת מי יכול להיכנס ולצאת, לאילו אזורים במתחם הוא רשאי להיכנס ומתי הוא רשאי להיכנס או לצאת. פתרון זה בא להחליף את הצורך להשתמש במפתחות מכאניים ומאפשר ליצור רשומות של הכניסה – מי נכנס, באיזו שעה ומתי הוא יצא.

ישנן שלוש דרכים בהן ניתן לבצע בקרת כניסה פיזית: באמצעות סיסמה, כרטיס חכם או באמצעי ביומטרי, כגון טביעת אצבע. זיהוי ביומטרי הוא האמצעי המתקדם ביותר, והוא מאפשר זיהוי ודאי חד חד ערכי - לצד רמת בטיחות גבוהה ביותר.

 

מערכת בקרת כניסה: לאבטח מידע בצורה הטובה ביותר

בקרת כניסה מאפשרת, כאמור, לנטר את הנכנסים פיזית לארגון, אך היא מאפשרת גם ניהול יעיל של כוח אדם, וכן בקרה על השרתים ועל הגישה לנתונים המאוחסנים בהם. בקרת כניסה מתבצעת בשלל רמות – מרמת המחשב האישי ועד רמת ה-Data center. בכך מתאפשר ניהול של כלל הגישה לארגון, בכל הרמות והרבדים.

ניתן להתקין מערכת מרכזית באתר ראשי, ובכך לאפשר מידור ושליטה על האתרים המשניים. בקרת כניסה שכזו מאפשרת ממשק עם גורמים רבים בארגון: נתוני כוח אדם, חלוקת הרשאות על פי בחירה (הרשאות שונות למנהלים, עובדים, אורחים וכו'), ממשק לשרת דואר אלקטרוני, מערכת ניהול מבקרים, שילוב מערכות פריצה וטלוויזיה במעגל סגור, ניהול ארונות תקשורת ב-Data center ועוד – הכל בהתאם לדרישות האבטחה של הארגון.

בינת יישום מערכות מתמחה בפיתוח והתקנת מערכות שונות עבור בקרת כניסה: ממערכת בקרת כניסה לארגונים ועד מערכת בקרת כניסה ניידת וייחודית – כל אלו כדי שתוכלו ליישם בקרת כניסה ברמה הגבוהה ביותר.


אודות מחבר המאמר

.............

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.