אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירה שבועית שוק ההון 19.2.2012

תל-אביב: אחרי שבוע של ירידות, מקווים לרוח גבית ירוקה

לאחר שבוע רביעי רצוף של ירידות בבורסה התל-אביבית, יקוו הבוקר המשקיעים להתחלה חדשה. עם רוח גבית ירוקה, לאחר שבימים חמישי ושישי נרשמו בוול-סטריט בעיקר עליות, יש לסוחרים באחד העם סיבות טובות להאמין שהפעם השאיפה הירוקה אכן תבוא לידי מימוש.

כזכור, בשבוע שעבר הידרדרו המדדים התל אביבים, והתקרבו לרמות התמיכה הפסיכולוגיות של 1,100 נקודות למדד ת"א 25 ו-1,000 נקודות עבור מדד ת"א 100: לאחר שאיבד 1.1% בשבוע החולף, מתוכם 0.8% ביום המסחר האחרון, מדד ת"א 25 ננעל ביום חמישי על 1,105.21 נקודות. מדד ת"א 100, שרשם אף הוא נפילה של 0.8% ביום המסחר האחרון אשר הובילה אותו לאובדן שבועי של 0.6%, עם נעילה ברמה של 1,010.26 נקודות.

יום המסחר האחרון של השבוע הושפע משני נתוני מאקרו חשובים שפורסמו, נתוני הצמיחה והאינפלציה: בעוד התמ"ג הישראלי צמח בשיעור שנתי של 3.6% במחצית השנייה של 2011 (האטה ביחס למחצית הראשונה וביחס לתקופה המקבילה ב-2010), האינפלציה דווקא נעמדה במקום עם 0% שינוי במדד המחירים לצרכן בחודש ינואר.

בשוק המט"ח רשם הדולר התאוששות מסויימת, כשסגר את השבוע בשער יציג של 3.753 ש"ח, עלייה של למעלה מ-4 אגורות. עם זאת, במסחר המקוצר של יום שישי רשם הדולר ירידה של 0.5% בערכו, אשר מיתנה עליות מוקדמות יותר של המטבע האמריקני.

בעולם: הבורסות חזרו לעלות, אך העיניים עדיין מופנות לעבר יוון

שבוע של עליות מסביב לגלובוס, שרובן התרחשו בימים חמישי ושישי, הביא מדדים רבים לרמות שיא של חודשים ארוכים. האופטימיות בשווקים מקבלת את השראתה מהאופטימיות לגבי יוון, ולגבי הסיכוי ששרי האוצר של האיחוד האירופי יאשרו מחר (יום שני) את חלקה השני של תוכנית החילוץ למדינה הים-תיכונית הסבוכה בחובות, ויעבירו לה 130 מיליארד יורו.

אלא שבצל העליות, שוכן גם החשש, אותו חשש שהביא את וול-סטריט לסיים את יום שישי דווקא במגמה מעורבת, שבה ירידה של 0.3% במדד הנאסד"ק העיבה על עליות של 0.2% ב-S&P 500 ו-0.4% במדד הדאו ג'ונס. ניתן להבין את הדאגות, אם נזכרים שגם בשבוע שעבר שררו הערכות כי שרי האוצר של אירופה עומדים לאשר את החילוץ היווני, ובורסות אירופה הגיבו בירידות כאשר בפתיחת השבוע נודע כי ההצבעה על הסיוע ליוון תידחה בשבוע לפחות. דחייה בלתי צפויה נוספת באישור תוכנית החילוץ עלולה להפיל בחזרה את בורסות אירופה, ואף להשפיע לרעה על וול-סטריט. ניתן לסחור על מדדים של בורסת ארה"ב באמצעות אופציות בינאריות אונליין.

בסיכום שבועי, מדד ה-S&P 500 הוסיף 1.4% לערכו, והוא ננעל במרחק 3 נקודות משבירת שיא של קרוב ל-4 שנים. הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 1.2% בשבוע החולף. הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני רשמו בשבוע החולף עליות של 2% ו-2.3%, בהתאמה, כאשר ביום המסחר האחרון של השבוע טיפסו שני המדדים 1.4%.

נתוני התחלות הבנייה ואישורי הבנייה בארה"ב, שפורסמו ביום חמישי, הצליחו לעמוד בציפיות ואף לעלות עליהן במעט. בשבוע הקרוב יתפרסמו נתונים חשובים עוד יותר אודות שוק הנדל"ן האמריקני, כאשר ביום רביעי יפורסם סך הבתים הקיימים שנמכרו בחודש ינואר (ציפיות הכלכלנים הן ל-4.63 מיליון) וביום שישי יפורסם סך הבתים החדשים שנמכרו באותו החודש (הציפיות הן ל-315 אלף).

לאופטימיות לגבי יוון היתה השפעה גם על שוקי הסחורות, שם הציפייה להמשך הגידול בביקוש הביאה לעלייה דרמטית במחירו של חומר הגלם מספר אחד לייצור התעשייתי המודרני – הנפט. לאחר עלייה שבועית של 4.6%, מתוכם 0.9% ביום שישי, ננעל מחירה של חבית נפט על 103.24 דולר. ניתן לסחור על הנפט באמצעות אופציות בינאריות אונליין.

כדאי לשים לב השבוע: הבנק המרכזי של יפן הפיל את הין – האם ההשפעה תימשך?

בעוד קרב האיתנים בין היורו לדולר מתנהל פחות או יותר במקביל לדיונים על גורל תוכנית החילוץ ליוון, לקרב המט"ח שבין הדולר לין היפני יש חוקים משלו: הין היפני רשם בשבוע החולף את הנפילה השבועית החדה ביותר שלו מאז חודש נובמבר, לאחר שהבנק המרכזי של יפן הודיע כי יגדיל את היקף תוכנית הרכישות שלו, במטרה להציף את השווקים הפיננסיים ולהגדיל את נזילות.

תוכנית רכישת הנכסים של הבנק המרכזי של יפן משולה בעצם להרחבה מוניטרית. מכיוון שהריבית ביפן הינה אפסית מזה תקופה ארוכה, הדרך היחידה של הבנק המרכזי ביפן להזרים נזילות לשווקים היא באמצעות רכישת נכסים פיננסיים – אגרות חוב, ולעיתים אף מניות. ובעוד תוכנית הרכישות של יפן מפילה את הין, הציפיות לתוכנית רכישות חדשה בארה"ב הולכות ונמוגות, לאור הנתונים הכלכליים המשופרים של הכלכלה האמריקנית. נתוני מאקרו חיוביים נוספים מארה"ב עשויים להביא לעליות נוספות של הדולר למול הין.

בסיכום השבוע, איבד הין היפני 2.5% למול הדולר, ודולר אחד שווה כעת 79.55 ין. למול היורו נפל הין 2.1%, והמטבע האירופי שווה כעת 10454 ין. היורו עצמו איבד בשבוע החולף 0.4% למול הדולר. אישור תוכנית החילוץ ליוון עשוי להביא לעליית שער היורו, וכל הפתעה לרעה בנושא זה עלולה להפילו עוד יותר.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


אודות מחבר המאמר

אופציות דיגיטליות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.