אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לינקדאין- לא רק עבור מי שחשבתם

לטובת מי שעדיין לא שמע ולא מכיר: LinkedIn היא רשת חברתית עסקית שעיקרה בניית פרופיל מקצועי (המבוסס על קורות החיים שלכם), בניית רשת קשרים מקצועיים (עם קולגות ואנשי קשר מהיכרות אישית, וגם יצירת קשרים חדשים) וכמובן, איך לא? חיפוש עבודה.   הנה מספר עובדות שלא בטוח שידעתם על LinkedIn :- ביולי 2011 נמצאו 119 מיליון חברים ב LinkedIn מרחבי העולם. רוב החברים הם בני 25-54, מתוכם %58.5 גברים ו41.5% נשים.- סקר שבדק את רמת השימוש ב  LinkedIn מצא ש 35% מהחברים מבקרים באתר ברמה יומית.- 42% מהחברים ב LinkedIn מעדכנים את הפרופיל שלהם באופן שוטף.- 90% מהחברים בה, חושבים ש LinkedIn היא רשת חברתית בעלת רמת תועלת גבוהה.- למרות שהרשת מאפשרת שני סוגי מנויים- בחינם ובתשלום, רוב החברים בה (61%) אינם בעלי מנוי בתשלום.

אם תשאלו איש עסקים, מנהל מכירות או אשת היי-טק ישראלים הסבירות לקבל תשובה חיובית לשאלה הזו היא גבוהה מאוד. אם לעומת זאת תשאלו אמן, עו"ד, נציג שירות לקוחות או רואה חשבון אם יש להם פרופיל ב LinkedIn כבר לא כזה בטוח שהתשובה תהיה חיובית.

כמה משתמשים נמצאים ב- LinkedIn לצורך חיפוש עבודה? רבים מבין מחפשי העבודה הישראלים העוסקים בתחומי המכירות, השיווק וההיי-טק משתמשים ברשת לשם חיפוש עבודה. תום הראל- רכזת מקורות גיוס בחברת בזק און ליין מסבירה את שימוש החברה בתהליך איתור מועמדים: "אנחנו משתמשים בלינקדאין לצורך פרסום משרות ולא פונים אקטיבית לבעלי פרופילים שם. באופן כללי מגיעים אלינו מהלינקדאין מועמדים ברמה מאוד גבוהה, הן מבחינת השכלה והן מבחינת ניסיון. לצערנו פעמים רבות הם אינם מתאימים למשרות שלנו. מעבר לכך, מבחינת המיקום הגיאוגרפי אנחנו מגייסים לבאר שבע ולקריית מלאכי, ורוב הפניות מהלינקדאין מגיעות דווקא מאזור המרכז. כמו כן, מדובר בד"כ במועמדים אשר ציפיות השכר שלהם גבוהות ממה שאנחנו מציעים. באופן כללי מצאנו כי השימוש בלינקדאין יניב יותר פירות כאשר הגיוס מתמקד בתחומים טכנולוגיים".

בחברת 888 שרוב המועמדים שלה מגיעים מעולמות האינטרנט וה-ON-LINE, המצב שונה: "כרטיס הלינקדאין של צוות המגייסים משמש לגיוס אקטיבי של עובדים ברשת" אומרת סיגל סרור סמנכ"לית משאבי אנוש ותפעול. "התפיסה אצלנו היא שמפרסמים בלינקדאין ובכלל במדיה החברתית פרסום פסיבי כלומר סטאטוס או מודעת דרושים ובמקביל צוות הגיוס או אפילו המנהל המקצועי יוזמים פניה ישירה למועמדים פוטנציאלים. מעבר לכך, הסיטואציה  בפועל היא שהמועמדים מצידם גם אוספים מידע עלינו בלינקדאין: מי החברה ובמה היא עוסקת? מי מבין החברים שלהם עובד בחברה? מי עומד לראיין אותם? וכל זאת עוד לפני הראיון.  מהצד שלנו הצוות ממש חי ברשתות ובהחלט בוחן את הרקע התעסוקתי של המועמד בלינקדאין שהיא רשת תעסוקתית הרבה יותר מאשר חברתית. ובכלל האמונה שלי היא שאין שני צדדים בתהליך הגיוס החדש המושתת על web 2.0 , אלא הכל חשוף ופתוח משני הכיוונים ולכן אנחנו מנסים לחשוף כמה שיותר פרטים בדפי החברה בפייסבוק, בלינקדאין ובאתר שלנו"

האם כדאי לחברה להשתמש בלינקדאין לצורך גיוס עובדים? על פי סרור התשובה היא בהחלט כן במיוחד בתחומים מסוימים "עלות הגיוס דרך לינקדאיין היא זולה מאוד עד אפסית ובטח ביחס לעלויות של גיוס דרך חברות השמה, אך בהחלט נדרשת עבודה סיזיפית עד שמגיעים לקורות חיים רלוונטיים. יחד עם זאת ברור שהמועמדים שמגיעים מלינקדאיין לא בהכרח יגיעו ממקורות אחרים מאחר ולעיתים אנחנו מגיעים אליהם דרך שיטת חבר מביא חבר והמלצות אישיות . לי אישית יש קרוב לאלף חברים בלינקדאין, לשני בראונשטיין- מנהלת הגיוס שלנו ברשתות חברתיות יש אף למעלה מכך, כך שהרשת שלנו אינה חד גונית, אלא אנו מקושרים לעובדים בכל המקצועות ובכל הרמות."

ובישראל? מחקר שנערך בפברואר 2011 מצא שב LinkedIn חברים יותר מ 415,000 ישראלים. 66% מהם גברים ורק 34% נשים. אגב, המספרים האלה משתנים תוך כדי שאתם קוראים את הכתבה הזו. ליתר דיוק, אם תשאלו את סמנכ"ל פיתוח המוצרים של החברה, הוא ישמח לענות שבכל 5 שניות, מצטרפים ל-LinkedIn 10 חברים חדשים מרחבי העולם!

אבל, חשוב לשים לב דווקא למספר נתונים מפתיעים שכל מחפש עבודה בישראל צריך לדעת: ב -LinkedIn חברים גם בעלי ניסיון מקצועי מתחומים שבכלל לא קשורים להיי-טק, הנדסה או מכירות. 8% מהחברים הישראלים ב - LinkedIn עוסקים בפיננסים, 8% ברפואה,  7%ביצור, 6% בחינוך והוראה, 4% באמנות, 4% במוצרי צריכה, 4% בתפקידים הקשורים לפנאי, 3% במדיה, 2% בבנין, 2% במשפטים, 2% בתחבורה ו1% בחקלאות.

ענף ההיי-טק וההנדסה הוא הענף החזק ביותר בישראל בכל הקשור לכמות חברים (38%), אבל, חשוב לקחת בחשבון שהמודעות ל - LinkedIn בישראל, כרשת חברתית עסקית, הולכת ועולה בהרבה מאוד ענפי תעשיה אחרים. בשורה התחתונה, נכון לפברואר 2011, יותר מ 51% מהחברים הישראלים ב -LinkedIn מגיעים מענפים ותחומי התמחות מגוונים אחרים. אם נחזור לתום הראל מבזק און ליין ולשאר מגייסי העובדים בארץ, ברור שככל שיהיו ב - LinkedIn חברים מגוונים יותר מבחינת התמחות מקצועית, דרג, תפקיד ומקום מגורים, כך יעלו גם הסיכויים שהם יעשו שימוש רב יותר בכלי הזה לצורך גיוס עובדים חדשים.

בשורה התחתונה: LinkedIn מאפשרת לכם להפוך את הקשרים שרכשתם עד היום ובעתיד לרשת קשרים דינאמית, יתכן וגם תוכלו להשתמש בפרופיל הדיגיטלי בתהליך חיפוש עבודה. כמו כן, קיימות ב- LinkedIn קבוצות של המפיצות משרות, הרשמה לקבוצות אלה, תאפשר לכם לעקוב אחר משרות פנויות מתאימות.


אודות מחבר המאמר

מאיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.