אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הצד השלישי בעולם הקופונים

אין אדם בישראל שלא שמע על לפחות אתר קופונים אחד שקם בשנה האחרונה, זאת מכיוון שלאתרי הקופונים נוהרים עשרות אם לא מאות אלפי גולשים מידי חודש.אתרי קופונים עשו מהפכה בכל הקשור לשיווק עסקים בעלויות הנגזרות ממכירות בלבד, עם זאת לאחר שנה זו התגלה צד שלישי באתרי הקופונים שלא תמיד מודע לסכנה הטמונה בדבר.

הצדדים באתרי קופונים

הצדדים הנמצאים תחת אותה קורת גג באתרי הקופונים הם: מצד ראשון ניתן לראות את העסקים המפורסמים באתרי הקופונים (יותר נכון את המוצרים שלהם או השירותים שלהם), מצד שני יש את בעלי אתר הקופונים המציג את אותם מוצרים או שירותים, מצד שלישי יש את הלקוח שאמור לקנות את אותם מוצרים ושירותים.הלקוח הוא גולש באתר קופונים המעוניין לקנות דברים שהוא צריך (או לפחות למצוא דברים שהוא צריך) בזול מאוד ביחס למחיר המוכר בשוק.בעל העסק הוא אותו אדם המעוניין למכור את שירותי, מוצריו או ידיעותיו, כאשר הוא מעוניין לשלם עבור כל מכירה שאתר הקופונים ביצע עבורו (האחוזים שהוא מוכן לשלם תלויים בהסכמתו עם אתר הקופונים).ככל שבעל העסק יספק אחוז הנחה משמעותי יותר, כך ימכור יותר קופונים דקך האתר ויספק רווחי לצד השני, בעל האתר.בעל אתר הקופונים הוא בעצם מתווך שבין הגולש לבין בעל העסק המעוניין למכור, הוא מרוויח אך ורק ממכירות שבוצעו דרך אתר הקופונים שלו, הרווח נגזר באחוזים מתוך המכירות שאותן ביצע עבור בעל העסק, כך מרוויח בעל אתר הקופונים בין 15% - 25% מכל עסקה אותה מכר דרך אתרו.

סכנותיו של המפרסם בעולם הקופונים

המפרסם כאמור, הוא בעל העסק של הקופונים המעוניין למכור ולשלם בעבור כל מכירה, מכתבה שפורסמה בערוץ 2, ניתן היה לראות שבעלי עסקים שלא חישבו כהלכה את גובה הרווח שלהם על מוצרים, את עלויות התפעול של כמות לקוחות גדולה, ולא נערכו לקבלת כמות לקוחות גדולה, פשוט הפסידו המון כסף כאשר בפועל הם מכרו הרבה מאוד קופונים דרך האתרים השונים.איך זה קורה? נניח שבעל פיצריה מעוניין להגדיל את כמות המכירות שלו בצורה משמעותית ויודע שכיום לייצר פיצה עולה לו 15 שקלים, הוא מפיץ קופון באתר קופונים בו מופיע פיצה במחיר 20 שקלים במקום 40 מה שמקנה ללקוח הקונה את הקופון, 50% הנחה.אלפי אנשים קונים את הקופון ומתחילים לזרום לכיוון הפיצריה שחייבת לספק להם את המוצר שקנו.בעל העסק רואה שאיננו עומד בלחץ עם כמות העובדים שברשותו ומיד מזניק עובדים נוספים (שעולים לו כסף נוסף) ומעלים את המחיר של העלות לפיצה ל 25 שקלים עבורו במקום 15 שקלים.כעת, עבור כל פיצה שהוא מוכר ללקוחות שמגיעים עם קופון הוא מפסיד 5 שקלים.הערכות נכונה וחישוב מראש של יכולת ההתמודדות, הגבלת מספר הקופונים שיכולים לרכוש והגבלות נוספות יכולות למנוע את התרסקותו של העסק, מהותם של אתרי הקופונים היא למנף עסקים ללא השקעה כספית ואילו עסקים שלא מכלכלים נכון את חישוביהם, עשויים לגרום לתוצאה ההפוכה בדיוק.


אודות מחבר המאמר

אתר קופונים ישראלי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.