אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המלצות לתואר שני בפסיכולוגיה

כללי:

על מנת להתקבל לתואר שני במגמה טיפולית יש לספק המלצות (שתי המלצות בגדר חובה ובמספר מוסדות מאפשרים לספק המלצה שלישית). המלצה היא טופס בעל פורמט מובנה שאיש מקצוע ממלא בנוגע למאפייני המועמד הרלוונטיים לקבלה עליהם הוא יכול להעיד. מוסדות הלימוד דורשים שהתלמיד לא ייחשף להמלצה לאחר כתיבתה. במרבית מוסדות הלימוד נדרשת המלצה מהעבודה המעשית והמלצה אקדמית.

 

מתי רלוונטי?

ההמלצות צריכות להיות מוגשות בסמוך להגשת המועמדות לתואר השני, כלומר סביב החודשים פברואר- מרץ הקודמים לשנת הלימודים הרלוונטית.

 

מהי המלצה מהעבודה המעשית?

המלצה שניתנת על סמך עבודה במקום טיפולי על ידי הממונה או המדריך בעבודה המעשית (רצוי שיהיה בהכשרתו פסיכולוג קליני מומחה, פסיכיאטר או עובד סוציאלי קליני). במרבית מוסדות הלימוד, העבודה המעשית הינה חלק מתוכנית הלימודים. כלומר, בשנה ג' (או ב' בחלק קטן ממוסדות הלימוד) יש להירשם למוסד טיפולי כלשהו (מתוך מבחר אפשרויות שמוסד הלימוד מספק) ולהשתלב שם במשך השנה למספר שעות בשבוע. מקובל לבקש המלצה מעשית מהמדריך בעבודה המעשית. חשוב לקחת בחשבון שכדאי שתהיה יותר מאפשרות אחת של המלצה. על כן, במידה והתחום הטיפולי מעניין אתכם ויש לכם זמן, מומלץ מאוד להתנדב/לעבוד באחד המוסדות הטיפוליים כבר בשנה ב'. כך תוכלו להכיר טוב את התחום, לראות האם הוא מתאים לכם ובמידה ותחליטו שכן, לקבל המלצה מהימנה ומקדמת.

 

איך מוצאים מוסד טיפולי להתנדב בו? דרך האינטרנט (ראו קישורים מומלצים), דרך האוניברסיטה (ניתן ליצור קשר עם מקומות העבודה המעשית) ומפה לאוזן.

 

מהי המלצה אקדמית?

המלצה שניתנת על סמך ביצועכם בתחום האקדמי על ידי אחד מחברי הסגל האקדמי של המחלקה (דרגת ד"ר ומעלה). בשנת הלימודים השלישית תדרשו להשתתף בקורס סמינר. אופי הקורס וכתיבת הסמינר עצמו מאפשרים היכרות מעמיקה יחסית עם המרצה ולכן מקובל לבקש ממנו המלצה. חשוב לקחת בחשבון שכדאי שתהיה יותר מאפשרות אחת של המלצה, במיוחד לנרשמים בשנה ג' (ההמלצה ניתנת לאחר זמן קצר ועל בסיס הכרות פחות מעמיקה). על כן, במידה והתחום המחקרי מעניין אתכם ויש לכם זמן, אפשר ומומלץ מאוד (כבר משנת הלימודים הראשונה) להשתלב באחד המחקרים באוניברסיטה. ההשתלבות יכולה להיות בשכר (סמלי...) ו/או עבור המלצה. כך תוכלו להכיר טוב יותר את העולם המחקרי הלכה למעשה ובנוסף לקבל המלצה מהימנה. 

 

איך מוצאים מחקר להשתלב בו? מחפשים בלוחות המודעות שליד המזכירות, פונים (ישירות או דרך המייל) למרצים ושואלים אותם, ומפה לאוזן.

 

טיפים: 

1. כאשר מתחילים את ההתנדבות או את העבודה המחקרית כדאי לציין שתשמחו לקבל המלצה בהמשך הדרך, שלא יהיו הפתעות אחר כך.

2. דאגו לבקש את ההמלצה מספיק זמן מראש (לפחות חודש), בדרך כלל לוקח לממליצים זמן לכתוב אותה.

3.בזמן בקשת ההמלצה אפשר לשאול את הממליץ מה עליכם לעשות על מנת שיכיר אתכם טוב יותר ויוכל לכתוב לכם המלצה. ייתכן והוא יבקש לראות עבודות קודמות שלכם או פשוט לדבר איתכם. בכל מקרה, עצם השאלה מעידה על רצינות.

4. מותר ואף מומלץ לדבר עם מי שכותב לכם את ההמלצה ולשאול אותו האם הוא חושב שיוכל לכתוב לכם המלצה טובה ואישית.

5. חבל לקבל המלצה שלא תשפר את סיכויי הקבלה שלכם.

 


אודות מחבר המאמר

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.