אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תואר שני בפסיכולוגיה

כללי:בכדי להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד במגמה לפסיכולוגיה קלינית או במגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד. התואר השני מהווה את החלק השני בהכשרה האקדמית. בחלק זה מעמיקים את ההבנה התיאורית, המעשית והמחקרית של הטיפול והאבחון הקליני ומתנסים בעבודת טיפול ואבחון בפועל. הלימודים מתחלקים לשני חלקים: לימודים מעשיים (פרקטיקום) ולימודים אקדמיים. הלימודים האקדמיים מורכבים מקורסים בנושא טיפול, אבחון, מחקר ובחירה ובנוסף התלמיד נדרש לקורס סמינר וכתיבת עבודת תזה.

לימודים בחו"ל: האופציה קיימת, אך חשוב לבדוק שהלימודים מוכרים בישראל ומה הפרוצדורה שיש לעבור על מנת להמשיך להתמחות

אופי הלימודים:המגמות הקליניות הן קטנות (10-25 תלמידים בכיתה), כך שהקורסים מועברים באווירה אינטימית ולא פורמאלית ונדרשת מעורבות פעילה של כלל התלמידים בשיעור. האוריינטציה הקלינית משתנה בין המוסדות, יש המדגישים את הפן המחקרי ויש המדגישים את הפן הטיפולי. 

היקף ועומס הלימודים: ברוב מוסדות הלימוד, הלימודים נמשכים שנתיים, אך התזה לוקחת בממוצע עוד שנה מעבר לסיום הלימודים. ברוב המוסדות מדובר בשני ימי לימודים מלאים ובשני ימי פרקטיקום. ברוב מוסדות הלימוד הלימודים עמוסים יותר בשנה הראשונה אך העבודה המעשית עמוסה יותר בשנה השנייה. מכיוון שיש גם חובות נוספות, מדובר בתוכנית אינטנסיבית למדי שממלאת את כל השבוע. עבודה ולימודים: קשה, אבל אפשרי. בד"כ לא יותר משתי משמרות בשבוע. 

איפה ניתן ללמוד? בכל אחת מהאוניברסיטאות, במכללה האקדמית תל אביב יפו ובמכללת רופין.

מה סיכויי הקבלה? בכל שנה מתקבלים כ-300 תלמידים למגמות קליניות, מתוך כ 1500 פונים. עם זאת, היות וקיימים מוסדות לימוד רבים פוטנציאליים, מי שבאמת רוצה ומוכן להשקיע את הנדרש (גם אם זה אומר להגיש מועמדות במשך שנתיים או יותר) בסופו של דבר בדרך כלל מצליח להתקבל למגמות הקליניות.

מה צריך כדי להתקבל?

1. תואר ראשון בפסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות (ניתן להגיש מועמדות גם לפני סיומו).2. ציון בבחינת המתא"ם 3. המלצות 4. קורות חיים5. מעבר ראיונות קבלה/הערכה קבוצתית/מרכזי הערכה. 

טיפים:1.כדאי להגיש מועמדות לכל מוסדות הלימוד. במידה ומתקבלים ליותר ממקום אחד חשוב לחשוב טוב איפה רוצים ללמוד, יש הבדלים בין מוסדות הלימודים גם מבחינת אוריינטציית הלימודים וגם מבחינת אפשרויות התעסוקה שהם מציעים. 2.בחלק ממוסדות הלימוד קיימות "וועדות חריגים" עבור מועמדים שלא עומדים באחד הקריטריונים. שווה לבדוק לגבי אופציה זו.


אודות מחבר המאמר

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.