אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חדרי כניסה וחדרי מדרגות

בדרך כלל חדרי־כניסה, חדרי־מדרגות ופרוזדורים הם השטחים המוזנחים ביותר בדירה, והם הקשים ביותר לעיצוב, יש בהם תחושה שהם רק נספחים לחדרים הסמוכים להם נספחים לחדרי־מגורים, לחדרי־שינה, ולמטבח. לעיתים קרובות, מתגלה (מאוחר מדי!) שהחדר שדרכו עוברים פעמים רבות, והוא גם החשוף ביותר לעיני כל, הוא דווקא החדר העלוב ביותר בדירה. ושבשעת בניית הדירה דאגו להקצות לחדרים אלה רק את המקום המינימאלי הדרוש לקיומם, עכשיו הם החדרים הצרים, הלא נוחים, האפלים והמעוותים ביותר בכל הדירה כולה.

מה עושים כדי להפוך את המעברים האלה ליפים ומנוצלים?

קודם יש לתכנן מראש את חדרי־הכניסה ואת הפרוזדורים, לא רק בהקשר לתפקידם כמשרתי החדרים "החשובים יותר", אלא גם בהקשר לתכיפות המעבר בהם , לצורתם המיוחדת. שנית, כדי לבצע כל שינוי שהוא בחדרים אלה, יש לפנות לעזרתו של קבלן שיפוצים או מעצבי פנים. (יש לזכור גם כי לעיתים קרובות, כדי לשנות צורה של בית, יש צורך ברישיון מיוחד בטעם הוועדה לתכנון ערים או גוף אחר מסוג זה, הדורש תכנית של בעל מקצוע מורשה).

אם אתם לא בעניין של שיפוץ ותוספת או הזזת קירות על ידי קבלן שיפוצים אפשר למצוא פתרונות לאסתטיקה ותפקוד יעיל יותר בעזרת ריהוט, צבעים ועיצוב פנים. עם קצת טוב טעם ויצירתיות, אפשר להפוך, חדרים עלובים מאוד ליצירות אדריכליות יפות. לעיתים קרובות ־דווקא חדרים אלה הם שמעניקים למבקר את הרושם הראשון על הדירה.

חדר הכניסה יכול משמש כאלמנט של מעבר בין פנים הדירה לבין מה שמחוץ לה, וכמקום שבו נציב ונמקם מה ששייך לתפקיד זה (הוא תפקיד המעבר): מעילים וכובעים, מטריות ומקלות, סלים ותיקים, חבילות ועוד. אולם חדר זה יכול גם לשמש לאחסון חפצים המשמשים את חדרי־המגורים ואת הדירה כולה. לעיתים קרובות משמש חדר־הכניסה כעין "כולבויניק" של הדירה, ומניחים בו מכל הבא ליד, כגון עגלת התינוק, הטלפון, הספריות. בקיצור, הדרישות שחדר הזה חייב לענות להן הן רבות מאוד.

מה קבלן שיפוצים או מעצב פנים יגידו שצריך בחדר כניסה?

קודם צריך רהיט, גומחה, עמוד, נישות גבס וכדומה שעליו אפשר יהיה לתלות מעילים, כובעים ויתר פריטי הלבוש להם נזדקק, כשנצא מהבית או ניכנס אליו. מתקן תלייה מוסתר בתוך גומחה או ארון, יתאים מאוד למטרה זו (בוודאי יתאים לה יותר מן הקולבים המוסתרים, שבדרך־כלל נוהגים להרכיב בחדרים אלה). בכל מקרה לא יהיה זה ארון בגדים קבוע, אלא רק מקום להניח בו (באופן זמני) בגדים שנשתמש בהם לשעה, ליום אחד או לימים ספורים. נחוץ יהיה להציב גם כן למטריות; נחוצה מראה, בגובה אדם אם אפשר. דבר נוסף שכדאי להכניס לחדר, הוא רהיט, אולי כוננית, מדף, או תיבה - שעליו אפשר יהיה להניח חבילות או תיקים, כדי שלא נצטרך לתלותם על כסאות, או להניחם על הרצפה. רהיט מסוג זה יהיה גם מועיל מאוד להחזיק בו את מפתחות הבית, המכונית או המשרד, וכן את הכפפות וכל אותם חפצים קטנים, שבדרך־ כלל אנו נושאים אותם בכיס או בארנק ושכל־כך נוח להניח אותם במקום כלשהו מיד כשמגיעים הביתה.

מה לא צריך ומה לא שמים בחדר כניסה?

כסאות (אלה אם כן יש לכם מרפאת שיניים בבית) כסאות בחדר כניסה תמיד משמשים בסוף כמדפים וזה ממש לא לעניין. מכשיר הטלפון לטלפון אין כל שימוש בחדר כזה, מכשיר הטלפון זקוק למיקום בחדר שקט יותר, שלא יופרע ממעבר אנשים ומרעש.


אודות מחבר המאמר

אגם בנייה ושיפוצים קבלן שיפוצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.