אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עוסק מורשה - בעד ונגד

 

יזם מתחיל מכיר את הדילמה הזאת היטב " לפתוח תיק במע"מ או לא? " , " ואם אני אכשל, איך אחזיר את ההוצאות ? "התשובה לשאלות אלה ורבות דומות אחרות אינה חד משמעית, וזאת בגלל שהשאלות הנשאלות הן לא נכונות... 

במאמר הנ"ל לא נעסוק בשאלות של מאמנים אישיים או יועצים עסקיים, נשאיר את פרנסתם בצד.

נטפל, אך ורק, בשאלת הכדאיות הכלכלית של *פתיחת עסק.

נפרק ונפרט את כל התהליכים הפיננסיים והביורוקרטיים הקשורים וננסה להרכיב אותם לתוך פאזל יעיל, נוח וזול יותר.

למה בכלל פותחים עסק ?

כי יזם פלוני הגיע להברקה ( רעיון מקורי ) למוצר או שירות, שלדעתו, כולם צריכים והרבה, אבל בכדי למכור הוא יצטרך להפיק חשבוניות וקבלות ולכן צריך * עוסק מורשה.

כמה עולה לפתוח עוסק מורשה ?

הפיתוי הגדול הוא שלא עולה אגורה !

אז מה הבעיה ?!?!?

נחלק את התשובה לשלושה חלקים עיקריים:

1. עלויות לאחר פתיחת התיק:

לסיכום: 18.000 ₪ לשנה – לקחת משכנתא בלי לדעת והרבה לפני שהתחלת להרוויח !

2. תפעול פיננסי/חשבונאי:

·         עוסק חדש יצטרך להתמודד עם ניהול ספרים תקין ( מושג רחב שמובן רק לעוסקים בחשבונאות וכספים כגון יועצי מס, רואה"ח, חשבי שכר וכו' ).

·         ברגע שהחליט היזם להעסיק עובדים, יתמודד גם עם חשבות שכר ודיני עבודה ( תחום מורכב מאוד ודורש טיפול מקצועי ).

·         גם תחום ה " הכנסות פחות ההוצאות ", אשר נשמע פשוט, בעצם די מורכב ומי שלא איש מקצוע עלול למצוא עצמו עצור על קיזוז הוצאות שלא כדין, למרות שעשה הכול בתמימות מוחלטת. 

3. חשיפה מיותרת וחדירה לפרטיות:

·         לאחר שנת פעילות ראשונה, כמעט כל עוסק חדש יידרש למלא " הצהרת הון ". אנו לא ניגע במושגים וההסברים הארוכים, אבל נציין כי טעות בהצהרת הון של אחד מלקוחותינו בשנת 2005, הביאה אותו אל ספסל הנאשמים בשנת 2009 מבלי שזכר כלל או הבין כלל מה רוצים ממנו.

·         כמו כן, ובנוסף, יידרש היזם למלא דו"ח שנתי עבור כל שנת מס ואם היזם שלנו נשוי, אז גם זוגתו.

·         ולאחר שהיזם החליט שהספיק לו הניסוי והוא רוצה לסגור את העסק, יוכל לעשות כן רק בתום שנת המס וכמובן לשמור את כל הניירת הקשורה במשך 7 שנים !

·         אגב, מי שהיה עוסק מורשה וסגר את התיק, מומלץ שימתין עד לפתיחה מחודשת 7 שנים.

·         ואם היזם יפנה לבנק לבקש אשראי נוסף למימון העסק החדש, יידרש לשעבד נכסים פרטיים בגובה האשראי ואף יותר.

 

אז מה עושים ?

מה שניתן לעשות הוא לפנות לחברה, העוסקת בניהול פרילנסרים או מספקת שירות " חשבונית לשכיר " ולהמשיך להגשים את החלום מבלי להיגרר לכל הביורוקרטיה המיותרת.

החברה תטפל הכול הקשור להנהלת החשבונות, השכר והדיווחים ואתה כיזם, תוכל להתרכז בתחום המקצועי  תוך שמירת המעמד שלך כשכיר.

החברות המומלצות:

http://3stone.co.il/?page_id=52

http://taxpay.com.nu/

 

כמה מילות לסיכום:

ככותב המאמר וכעוסק בתחום הכספים והשכר שנים רבות, ארשה לעצמי להניח כי לקורא המאמר נותרו שאלות גם לאחר ההסבר שקיבל כאן ולכן, אשמח אם תפנה אלינו להעברות נוספות וללא שום התחייבות מצידך.

 

המאמר מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ופונה לגברים ולנשים כאחד.


אודות מחבר המאמר

חשבים פלוס

חשבות וניהול כספים במיקור חוץ

03-5588955

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.