אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דברים שכדאי לדעת על שערים חשמליים

 

שערים חשמליים הפכו בעשור האחרון למצרך מבוקש. במגזר העסקי והמוסדי קיימים שערים חשמליים מסוגים שונים כבר הרבה שנים. תחילה אופיינו השערים החשמליים כמרכיב בטחוני חשוב במתחמים שנדרש היה לחסום אותם לכניסת רכבים, כגון מתקנים צבאיים למיניהם, מוסדות ממשלתיים וכדומה. ככל שגברה מצוקת החנייה במרכזי הערים השוקקות, וככל שהלך וגדל מספר הרכבים הפרטיים, התפשט הצורך בשערים חשמליים גם למרכזי קניות, בתי מסחר, משרדים שממוקמים בתוך הערים וכד'.

אט אט גבר הצורך בשערים חשמליים גם במגזר הפרטי: בתי מגורים במרכזי ערים או שכונות סואנות נזקקו לתחום את שטח החנייה של הדיירים הגרים בהם. יתר על כן, לצד מצוקת הרכב גברה מאוד מצוקת השטח. שטחי אדמה הפכו יקרים יותר ויותר, ובניינים חדשים הנבנים היום כוללים חניות תת-קרקעיות, העושות שימוש אף הן במחסומי חניה מסוגים שונים.

בתים פרטיים בשכונות יוקרה מוגנים אף הם על ידי שערים חשמליים. אלה הפכו כמעט לסימן של סטטוס.

יש מידע רב על שערים חשמליים בכל תחום: חומרי השערים, מנגנוני הפעולה שלהם, המנועים שלהם, אופן פתיחתם וסגירתם וכד'. בתוך ים המידע הנגיש היום עוד יותר באמצעות האינטרנט, הולכים לפעמים מידע חשוב לאיבוד.

להלן כמה דברים שכדאי לדעת על שערים חשמליים:

·        השער החשמלי נועד לשמור על בטחוננו ועל בטחון הרכוש שלנו, אך מוטל עלינו בראש וראשונה לוודא, שהשער החשמלי שרכשנו מצוייד בכל אמצעי הזהירות הדרושים, כדי להגן מפני פגיעה של השער בעובר אורח או מכונית. שערים חשמליים שאינם מצויידים באמצעי בטיחות מסוכנים עבורנו ועבור הסביבה שלנו יותר מהביטחון שהם מעניקים לנו.

·        כדאי לדעת, שמדינת ישראל קבעה תו תקן לשערים חשמליים בשנת 2006. יש יש חברות רבות ואנשי מקצוע רבים המציעים לכם שערים חשמליים, אך כדאי לוודא שהמוצר המוצע לכם נושא תו תקן. תו זה מאשר, כי המוצר נבדק וכי הוא בטוח לשימוש, בודאי יותר ממוצרים דומים, שאינם נושאים תו תקן.

·        שערים חשמליים מקנים לנו רמת חיים אחרת מבחינת הנוחיות. לפיכך כדאי לוודא, שהשער החשמלי שאתם רוכשים אכן מתאים לצרכיכם. יש סוגים רבים של שערים בשוק, כגון: שערי כנף הדורשים שטח פתיחה רחב מאחוריהם (פתיחה לכיוון שטח ציבורי אסורה על פי חוק), יש שערים נגררים הנעים על גבי מסילה, ודורשים שטח פתיחה לצד גדר הבית. יש שערים קונזוליים, הנעים אף הם על מסילה, אך מעל פני הקרקע, ומתאימים בעיקר לשטחים שאינם שטוחים, יש שערי גלילה או הרמה המתאימים בעיקר לחסימת שטחי חניה קטנים, וכד'.

·        אופן הפתיחה של השער החשמלי חשוב ביותר. אם מדובר בבית פרטי, כדאי להתייעץ עם בני הבית, מאחר שקיימים היום אופני פתיחה שונים, החל מהשלט המוכר, ועד זיהוי באמצעות הפלאפון. אם מדובר בבניין מגורים, כדאי מאוד שכל דיירי הבניין יהיו בטוחים באופן השימוש בשער החשמלי שנבחר, כדי להימנע מתקלות בהמשך.

·        חשוב לזכור! שער חשמלי הוא מוצר שאנו רוכשים לטווח ארוך, ועלותו בהתאם. לצד העלות הכספית של השער עצמו ושל התקנתו, ישנן גם עלויות תחזוקה שוטפות, ולמרות כל אמצעי הזהירות, עשויות לחול תקלות בתפקוד השער החשמלי, שכולן דורשות טיפול של בעל מקצוע.

כדי להימנע מהוצאות מיותרות, כדאי מאוד לבחור חברה שמספקת אחריות למוצריה, ואף מציעה לכם שירותי תחזוקה ותיקון בעלויות ידועות מראש.


אודות מחבר המאמר

גד אלון מתמחה בהתקנה של שערים חשמליים, מחסומים חשמליים לחניה, מחסומים אישיים ועוד. גד שערים עובדים רק עם שערים מתוצרת Proteco איטליה, ומציעים מגוון רחב של דגמים ועיצובים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.